Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Indlæg af Torpet » 30 dec 2015 13:47

Trivia.jpg
Trivia.jpg (11.7 KiB) Vist 945 gange
Her er lidt viden som jeg er sikker på alle rigtig gerne vil have (NOT :).

Hvis man har cirkulationspumpen sat til 53° som stop temperatur og gerne vil ændre den til 50°, så kan man IKKE det i V7 systemboksen. V7 systemet bruger min 5° som ændringer af gangen, Altså er det nærmeste man kan gå til enten 48° eller 58°, ingen andre trin ind imellem andet end de 53°.

Men hvis man nu absolut vil have den indstillet til en stop temperatur på 50° (af een eller uforklarlig nerded grund), så er der en udvej. Man kan gå på nettet til Stokercloud, login og der er der lige pludselig 5 gange så mange trin end i V7 systemboksen! Altså kan man her sætte pumpens stop til 50°, fint.

Meeeen, går man så tilbage til V7 systemboksen, så er de 50° godt nok på plads, men hvis man så finder ud af at man alligevel ikke vil væk fra de 53°, så kan man nu ikke mere få den indstilling i V7 boksen!! Nu har indstillingsmulighederne ændret sig. Der er godt nok stadigvæk trin af 5°, men nu er valget så enten at gå ned til 45° eller op til 55°!!! Så selve v/7 systemboksen har altså nye tal.

Er man desparat er der så kun eet af gøre, nemlig at gå tilbage på nettet og genindsætte de 53° osv.

Gad vide om andre indstillinger har 5 gange så mange trin i Stokercloud som i selve V7 systemboksen?

En justering til en præcis stop temperatur for pumpen kan vel forekomme for de der ikke har en 3-vejs ventil og så vil undgå at varmen trækkes ud af VVB ved stop af fyret.

OK, jeg vil lave det et nytårsforsæt at finde en ny hobby . . . :).

Godt Nytår
happy_new bil.gif
happy_new bil.gif (22.88 KiB) Vist 945 gange


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Re: Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Indlæg af pille bruger » 30 dec 2015 15:36

Lige så snart du opdatere til V13 så virker det igen :great:
og den opdatering kommer om ikke så lang tid. icon_cheesygrin.gif
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Re: Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Indlæg af HR LUCCA » 30 dec 2015 22:02

Torpet skrev:
Trivia.jpg
Her er lidt viden som jeg er sikker på alle rigtig gerne vil have (NOT :).

Hvis man har cirkulationspumpen sat til 53° som stop temperatur og gerne vil ændre den til 50°, så kan man IKKE det i V7 systemboksen. V7 systemet bruger min 5° som ændringer af gangen, Altså er det nærmeste man kan gå til enten 48° eller 58°, ingen andre trin ind imellem andet end de 53°.

Men hvis man nu absolut vil have den indstillet til en stop temperatur på 50° (af een eller uforklarlig nerded grund), så er der en udvej. Man kan gå på nettet til Stokercloud, login og der er der lige pludselig 5 gange så mange trin end i V7 systemboksen! Altså kan man her sætte pumpens stop til 50°, fint.

Meeeen, går man så tilbage til V7 systemboksen, så er de 50° godt nok på plads, men hvis man så finder ud af at man alligevel ikke vil væk fra de 53°, så kan man nu ikke mere få den indstilling i V7 boksen!! Nu har indstillingsmulighederne ændret sig. Der er godt nok stadigvæk trin af 5°, men nu er valget så enten at gå ned til 45° eller op til 55°!!! Så selve v/7 systemboksen har altså nye tal.

Er man desparat er der så kun eet af gøre, nemlig at gå tilbage på nettet og genindsætte de 53° osv.

Gad vide om andre indstillinger har 5 gange så mange trin i Stokercloud som i selve V7 systemboksen?

En justering til en præcis stop temperatur for pumpen kan vel forekomme for de der ikke har en 3-vejs ventil og så vil undgå at varmen trækkes ud af VVB ved stop af fyret.

OK, jeg vil lave det et nytårsforsæt at finde en ny hobby . . . :).

Godt Nytår
happy_new bil.gif
Jeg kan godt stille pumpen et trin/grad op eller ned , køre vers 7.043 icon_cheesygrin.gif

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Indlæg af Torpet » 30 dec 2015 22:16

Det er ikke fair, bare fordi du ikke har updated, se så få updated Lucca, så du heller ikke kan bare indstille med 1° af gangen . . .

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Pumpe justering, Systemboks v Stokercloud

Indlæg af Torpet » 30 dec 2015 22:27

PS Jeg bruger Vers V7.0612


Besvar