fyr går ud

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Scottemini
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 nov 2015 19:49

fyr går ud

Indlæg af Scottemini »

Hej

Har nogle problemmer med mit scotte mini, det går ud engang imellem kan eks. kører med 60% og pludselig gå ud. Har fornylig skiftet gearmotor til sneglen, det er den der fører pillerne op fra siloen. Har prøvet og lavet 5 kontrol vejninger og der er meget forskel på dem, 142g,362g,253g,181g,402g kan det passe der kan være så meget forskel ??? Det mindste jeg også kan sætte fyret på er 300g , nogen der har nogen gode råd ? :|

MVH
Kennet

paw
Stoker XIV
Stoker XIV
14
Indlæg: 951
Tilmeldt: 18 sep 2009 20:26
Mit fyr: woody 16 kw V10
Areal: 80
Brændsel: Træ-piller
Fremviser gerne i postnummer: 9600
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 10 gange

Re: fyr går ud

Indlæg af paw »

Du har smuld i tanken, så en halv kop olie ned til de sidste piller i tanken, eller køre tanken tom og støvsugeren igang.
Tror det er de laveste tal jeg har set mht til afvejning :shock:
Scottemini
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 nov 2015 19:49

Re: fyr går ud

Indlæg af Scottemini »

Hej
Tak for dit svar men det kan ikke være det, siloen har været helt tømt også røret til sneglen ..... Fyrer med german pellets som er fyldt i nu, og der kan ikke have nået at komme så meget smuld siden påfyldning.
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: fyr går ud

Indlæg af T-mek »

Scottemini skrev:Hej

Har nogle problemmer med mit scotte mini, det går ud engang imellem kan eks. kører med 60% og pludselig gå ud. Har fornylig skiftet gearmotor til sneglen, det er den der fører pillerne op fra siloen. Har prøvet og lavet 5 kontrol vejninger og der er meget forskel på dem, 142g,362g,253g,181g,402g kan det passe der kan være så meget forskel ??? Det mindste jeg også kan sætte fyret på er 300g , nogen der har nogen gode råd ? :|

MVH
Kennet
Go' dag..

Hvorfor skiftede du gearmotor ?
Og skiftede du også kondensatoren ?
Kan du komme til at forsyne snegl direkte med 230V, bare for at se om den skulle køre anderledes end når den er tilsluttet i styringen.

Hvor er du henne i landet ?
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Scottemini
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 nov 2015 19:49

Re: fyr går ud

Indlæg af Scottemini »

Hej
Skiftede gearmotoren fordi den ikke kørte som den skulle, kørte fint i røret når der ikke var piller i. Men lige så snart at der var fyldt piller i kørte den ikke piller op, og har ikke skiftet kondensatoren.Men den gamle motor havde en grøn,blå,sort og rød ledning, den nye havde to gule,en rød og en grøn ledning. Ved ikke om de så kan være koblet forkert, men sidder nu rød til rød,grøn til grøn,gul til sort og gul til blå ..... er fra østfyn

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Re: fyr går ud

Indlæg af Oldgaard »

Prøv at få skiftet den kondensator, tror mere det er den der er problemet end motoren
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: fyr går ud

Indlæg af T-mek »

Scottemini skrev:Hej
Skiftede gearmotoren fordi den ikke kørte som den skulle, kørte fint i røret når der ikke var piller i. Men lige så snart at der var fyldt piller i kørte den ikke piller op, og har ikke skiftet kondensatoren.Men den gamle motor havde en grøn,blå,sort og rød ledning, den nye havde to gule,en rød og en grøn ledning. Ved ikke om de så kan være koblet forkert, men sidder nu rød til rød,grøn til grøn,gul til sort og gul til blå ..... er fra østfyn
Det er meget ofte kondensatoren der står af og ikke selve motoren, så skift den.
Kan ikke lige se for mig hvordan det er du har tilsluttet den motor.
Hvis nu vi siger at der kommer fase og nul (og jord) fra styring ned til motor, så skal de 2 gule fra motor sidde sammen til nul.
Fasen forbindes til den røde + den ene ende af kondensatoren.
Og den grønne til den anden ende af kondensatoren.
Kører den så den forkerte vej byttes den røde og grønne.
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Scottemini
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 nov 2015 19:49

Re: fyr går ud

Indlæg af Scottemini »

Kan prøve at skifte kondensatoren men kan se at man kan få en til 10watts motor 20watt og 25watt, men kan ikke lige se på motoren hvad den kører med ...
Brugeravatar
T-mek
Stoker XVI
Stoker XVI
10
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 21 jul 2013 15:13
Mit fyr: Scotte 10kw, V.7, semi-rens, 160L VVB.
Areal: 160 + 60 i værksted
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4990
Årligt forbrug: 5500 til 6000 kg.
Geografisk sted: 4990 Sakskøbing
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 86 gange

Re: fyr går ud

Indlæg af T-mek »

Scottemini skrev:Kan prøve at skifte kondensatoren men kan se at man kan få en til 10watts motor 20watt og 25watt, men kan ikke lige se på motoren hvad den kører med ...
Der må da stå et eller andet på motoren, klistermærke, typeplade eller noget...
/ Christian

Har gerne lidt dele til NBE / Baxi + diverse pumper på hylden.
Scottemini
Stoker I
Stoker I
8
Indlæg: 6
Tilmeldt: 18 nov 2015 19:49

Re: fyr går ud

Indlæg af Scottemini »

Nej den er helt sort uden noget men sad og kiggede det forkerte sted, tror dem jeg nævnte er til den gearmotor der køre pillerne ud tl brænderen. Den jeg skal have er en Kondensator 0,68 :) , den er under samme rubrik som gearmotoren.... Tusind tak for hjælpen og input, vender tilbage når det er afprøvet .

Besvar