Scotte med problemer eller ej

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
12
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 47 gange

Scotte med problemer eller ej

Indlæg af vinther2 »

Hej i Forum

Dette fantastiske forum er bare alletiders. Her kan man få svar på alle de problemer man kan få med et Scottefyr.

For 4 år siden fik vi stillet en Opop kedel op med en 10 kw brænder. Ham der lavede rørinstalationerne var fantastisk dygtig, men vidste ikke så meget om selve fyret og indstilling af dette. Så i starten havde vi nogle problemer.

Jeg brugte så mine CO2 kvoter (ja,- undskyld, men jeg vil kalde det fup og fiduser, - men det er jo noget EU) og så kom Michael fra NBE og gav mig en grundig gennemgang af hele anlægget og rettede det til som ikke var i orden. (Tjekkede overkogningssikringen som ikke var tilsluttet korrekt, der manglede en plade i bunden af kedelen og brænderristen var ikke inde hvor den skulle være)

Så indstillede han fyret med de forskellige parameter og så var det det.

Nu har fyret som sagt kørt i 4 år. Jeg har af og til lavet en afvejning, men der er ikke de store udsving.

Fyret kører bare derud af, -- og jeg har ikke trykluft, ilttilsætning eller andet tingeltangeludstyr koblet på fyret,- heller ikke computer som kan aflæses af NBE eller andre. (Har dog sat et kamera op som kikker ind på displayet,- så jeg kan følge med selvom vi er bortrejst. Kan tilgå kameraet både fra en hvilken som helst computer jeg er i nærheden af eller på min mobiltelefon)

Det kører som et fyr skal køre, men det kan da godt være at jeg på et tidspunkt må ty til dette forum igen, når et eller andet "brækker" ned.

Opop kedelen er jo uden semirens eller andet mekanisk,- og det er jeg faktisk glad for. Det er 6,35 udgaven.

When it works, don`t touch it. Var der engang en klog mand som udtalte.

Go` weekend til alle

nemocharley

Re: Scotte med problemer eller ej

Indlæg af nemocharley »

:great: det er sgu godt at høre at det bare kører :)

det fyr jeg har læner sig også kraftigt op ad KISS princippet, og jeg håber på det holder de gode takter mange år frem endnu.
bennylar
Stoker XI
Stoker XI
9
Indlæg: 587
Tilmeldt: 09 dec 2014 19:11
Mit fyr: scotte 16kw 2004, v4.99
Areal: opvarmer 240kvm.
Brændsel: piller
Årligt forbrug: ca 5 ton.
Geografisk sted: sønderjylland
Har takket: 104 gange
Blevet takket: 42 gange

Re: Scotte med problemer eller ej

Indlæg af bennylar »

Ja fik min Scott m dorkedel i 2004 og lavet en afvejning i starten, har skiftet 2 tænder og en fotosensor... motor til intern snegl stod af i januar 2010 og fik ny chip i 2013, da den ikke kørte godt.. så endnu en afvejning og det har kørt siden... :)

nå ja lige bortset fra den dag en lampe gik i stykker og glasset faldt i beholderen, jeg fyldte op da beholder var næsten tom, 14 sække a 15 kg og så gik der 4 timer og fyret stod m f1 fejl... puha der gik lidt tid Før jeg fandt den fejl.. glasset var lige over hullet til sneglen :wink:
intet er umuligt for den der ikke skal lave det selv... spar på strømmen, kør en rigtig (4.2 td diesel) bil.. icon_cheesygrin.gif

Besvar