Stort forbrug?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
17
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Re: Stort forbrug?

Indlæg af Falck »

petaas skrev:Hejsa

Jeg har hørt flere eksempler på at man ikke har kunnet få forbindelse fra stokerkontrol via de indbyggede com port i computer. Inkl. min egen pc. Jeg fik først hul igennem med en USB -> COM converter.

http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-08

Jeg kan skaffe den til 162,44 eksl. levering.
Mit det kører nu fint med den inbyggede port, men jeg har også trådløs forbindelse imellem, hvis det betyder noget??
Jeg har hørt at det kan være et problem hvis porten den er for hurtig, men ellers ikke
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

hoejbenn
Stoker V
Stoker V
17
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Re: Stort forbrug?

Indlæg af hoejbenn »

Tak til Peter for tilbudet, det er billigt! jeg vender tilbage hvis jeg må. Chippen er lidt bøvlet da der er en trekant i den ene ende og en cirkel i den anden, men hvis det ikke er i den ene ende er det i den anden!, og så længe man nørkler med det uden strøm sker der ikke noget. Og så har jeg fundet gennemgangsmåleren, I ved "biiiiip" så der er ingen undskyldning længere
MVH
Steen
hoejbenn
Stoker V
Stoker V
17
Indlæg: 152
Tilmeldt: 28 mar 2007 17:14
Mit fyr: Ikke udfyldt
Geografisk sted: Stevns

Re: Stort forbrug?

Indlæg af hoejbenn »

I forbindelse med min jeremiade over forbruget, kom jeg til at tænke over forholdet fyr- VVB. Jeg har en Nilan sv 300 260l VVB. Solvarmen er kaput, og bliver pille ned til sommer,herefter varmt vand med piller. Nilanen er et dårligt produkt, har jeg fået at vide, dårlig isolering osv, og så står 260l vel ikke i forhold til behovet, 140l er formodentlig rigeligt til 2 mennesker, kan der ligge noget i det?
MVH
Steen

Besvar