Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte restetter sig selv...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af knaldhatte » 09 nov 2015 16:45

Næ. Ville også bare sprede budskabet hvis andre får problemer med styringen. At forsikringen dækkede i mit tilfælde, og der har ikke været historier inde over med lyn osv. Ringede kort sagt bare og sagde den var i stykker og forklarede problemet. Den gamle virker fik de også vide. Men periodisk genstarter. Så de mente vel jeg betaler så meget i forsikringer jeg skulle have tidlig jule gave :great:


MrPrpl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 nov 2008 09:43
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 280
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca. 28-30kg
Årligt forbrug: ??- nyere anskaffet

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af MrPrpl » 17 nov 2015 22:21

Hey Folks....

Tak for jeres indspark....

For lige at følge op : Efter jeg tog ilt-chippen ud, har den kørt 100% fejlfrit. og det er vel 14 dage siden nu.

Dejligt der ikke lige skulle investeres i styring nu... men ville nu have været godt at komme online med en v7 icon_cheesygrin.gif

MrPrpl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 nov 2008 09:43
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 280
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca. 28-30kg
Årligt forbrug: ??- nyere anskaffet

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af MrPrpl » 26 nov 2015 23:54

HMMMM...

Så vendte problemet tilbage. kan finde på at resette inden man er færdig med at sætte grader og mængder...

så nu er det vist på tide at få den skiftet inden der bliver minus 20.... måske forsikringen vil tage den, lige som i knaldhatte´s tilfælde

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af knaldhatte » 27 nov 2015 00:07

MrPrpl skrev:HMMMM...

Så vendte problemet tilbage. kan finde på at resette inden man er færdig med at sætte grader og mængder...

så nu er det vist på tide at få den skiftet inden der bliver minus 20.... måske forsikringen vil tage den, lige som i knaldhatte´s tilfælde
Præcis.... For det har intet med din chip at gøre. Det er bare en gang skrammel, de styringer er bygget til at gå i stykker som alt andet.... Jeg har haft 2 styringer på 3år der er døde. Håber da V7 den holder længere.

Snak med forsikringen før du betaler dig til en ny. Jeg tog video af fejlen, og var heldig at den opstod da jeg filmede. Det er dokumentation, da det ikke er sikkert du kan fremprovokere den når forsikrings mand / sagkyndig skal konstatere død styring.

At nogle har haft deres i mange år er jo dejligt... Men syntes godt nok man læser om mange, der har problemer med dem. Så det jo sådan noget som " det plejer være den dims der" og man så kan lodde en ny på. Det er jo ikke meningen man køber noget, og selv skal lodde nye komponenter på efter 1år.

MrPrpl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 nov 2008 09:43
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 280
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca. 28-30kg
Årligt forbrug: ??- nyere anskaffet

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af MrPrpl » 27 nov 2015 08:59

har det nu på video... 3 gange nedbrud på 7 min :shock: pænt frustrerende kl 02:30... og man skal jo ligesom holde lidt varme på hytten.

MHT holdbarhed, knaldhatte.... Ja, det er jo ikke fordi man ikke kan lave noget elektronik der kan holde. så der må jeg jo nok give dig ret..


knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af knaldhatte » 27 nov 2015 09:17

Så det gribe knoglen og snak dig ud af det :)

Det er husforsikringen, da det går under el, og huset ikke virker uden fyret virker. Ligesom hvis kloak rørene gik i stykker.

MrPrpl
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 8
Tilmeldt: 03 nov 2008 09:43
Mit fyr: Scotte 16Kw
Areal: 280
Brændsel: 8mm træpiller
Dagligt forbrug: ca. 28-30kg
Årligt forbrug: ??- nyere anskaffet

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af MrPrpl » 27 nov 2015 12:32

Total til grin her.... sæt aldrig din lid til en assurandør.

Har så købt en HUSforsikring i sommers da vi flyttede over til IF, med 10000,- (TI TUSINDE KRONER) :roll: i selvrisiko. Så ikke meget dækning der, med mindre hele hytten vælter i en storm eller brænder ned :(

Det var så 4. gang jeg rynker bryn af IF siden juni.. ser mig om efter et nyt selskab nu...

og må selv købe ny styring.

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Re: Scotte restetter sig selv...

Indlæg af knaldhatte » 27 nov 2015 12:35

MrPrpl skrev:Total til grin her.... sæt aldrig din lid til en assurandør.

Har så købt en HUSforsikring i sommers da vi flyttede over til IF, med 10000,- (TI TUSINDE KRONER) :roll: i selvrisiko. Så ikke meget dækning der, med mindre hele hytten vælter i en storm eller brænder ned :(

Det var så 4. gang jeg rynker bryn af IF siden juni.. ser mig om efter et nyt selskab nu...

og må selv købe ny styring.

FØJ FOR SATAN.... se at få lavet det om. en indbo og husforsikring burde ikke være højere end 2000kr. Vores er 0kr. Men jeg har også tj.mand forsikring (Tryg) de har nogle gode forsikringer.


Besvar