Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Er der et stokercloud problem lige nu?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af martin_b » 11 okt 2015 16:30

Super. Hvis du bare tager strømmen (uden at stoppe via styring) så går den ikke igennem nedlukningsprocedure, og du kan gøre det, du oprindeligt ville forsøge. Så ved du det til fremtidig brug.
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 16:37

Ha ha Det kunne du sgu da godt have fortalt før :). Nå, det er nu i orden for så fik vi lige snakket om det.

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af Torpet » 11 okt 2015 21:43

Hi Martin

Du fortjener lige en lille afsluttende bemærkning om forløbets gode resultat.

Det gik fint med helt at slukke for både fyret og strømmen til det, systemet opdaterede så sig selv, så Stokercloud er oppe og kører igen. Så ved jeg det til en anden gang.
Så fandt jeg jo så også ud af at man altså ikke bare kan slukke for strømmen og så tænde igen og forvente bare at køre videre fra hvor man var!
Systemet vil erklære: Stoppet, temperatur opnået. Altså siger det ikke slukket. Men den går så igennem hele sin renseprocess og vil vente med at genstarte til efter temp er under 60°, hvilket sikkert er fordi det er lige under minus 5, +10 jeg selv har sat systemet til. Dog fandt jeg lige en genvej til ikke at stå og vente for længe på nedkøling fra de 66° den lå på Jeg åbnede bare for en ekstra radiator og så gik der ikke ret lang tid, så startede fyret selv op igen (da temp var nede på 59.9 og jo altså de 5° under 65° ønsket temp og kører nu atter stille og rolig med 10% ydelse på 2kW indstilling 100 lux. Såsnart kedlen går under 60 tænder det altså igen. Har nu været helt stabil i to dage med det, super.

Jeg fik at vide af Pillebruger på en private besked, at Stokercloud faktisk havde haft et nedbrug i strøm, så det vil for nogen betyde at man skal slukke og genstarte systemet — din tanke også. Det jeg gjorde galt først, var så at jeg bare stoppede fyret, hvor jeg helt skulle have slukket for både fyr og strøm, ja ja, jeg skal nok komme efter det :). Du havde jo løsninger klar tidligere!

Det helt gode og vigtigste er så at fyret med det samme efter opstart falder ind i sin flotte kørsel på ret konstant 10% ydelse med 2wK og holder sine 65° uden nogle problemer. Systemet siger at mit forbrug af piller er ca 430g i timen, så min tidligere lidt primitive beregning på at det gnasker 450g passer så ret godt sammen med det.

Så Stokercloud er helt OK igen for mig :). Men det hele var ikke en spildt omgang for man lærer jo hele tiden mere om fyret, det er ret interessant og sjovt. Fik også lige langt lidt auto solar-spotlight udenfor fyrrummet, så jeg har automatisk lys nok jeg skal ud og se til 'hende' om aftenen :).

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Er der et stokercloud problem lige nu?

Indlæg af martin_b » 11 okt 2015 22:04

Dejligt med opdatering og at læse, at du bliver klogere på dit anlæg. Jeg har efterhånden været igennem det meste, og har et jævnt kedeligt anlæg, der aldrig volder problemer og bare kører helt og aldeles stabilt og som jeg gerne vil have det :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


Besvar