Vers 7 vs 10 til cloud

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
skrot1

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af skrot1 »

Foretrækker nu også at jeg kan stå ved fyret og indstille ALT....det kan man jo ikke på clouden, ville i mit hoved være mere konsekvent at alt kunne indstilles der.synes man hos NBE skulle lave tingene færdigt, istedet for halve løsninger.måske det kommer senere i V 13.....virker som om at der skal udvikles nyt, bare fordi man skal virke innovative, istedet for at gøre tingene færdige.her tænker jeg også på stokerappen til Windows,der er ikke meget lighed på udseende på styring og appen....hvorfor ikke lave det mere uniformt....ville virke mere gennemtænkt. Alle de forskellige udseender forvirrer mere end de gavner.

emadsen52

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af emadsen52 »

Ja du har ret. Det er bare med at få lavet så meget nyt som muligt og så skidt med dem med de gamle styringer :-)
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af baggadap »

Jeg tror I misforstår det hele!
V13 er en styring med kun 3 knapper: Tænd, sluk og afstil alarm. Intet display. Alt andet styres fra en App eller via cloud fra et helt nyt brugerinterface. Den er målrettet dem der ikke gider pille, men bare vil have varme, eller dem der er så high-tech, at de har en tablet siddende på fyret ;-) ALLE OS ANDRE kan så bruge V7 eller 10, og jeg kan slet ikke se, hvorfor der ikke fortsat skulle udvikles på dem, i takt med der kommer nye funktioner mv. Det er samme software der kører i V13 som tidligere, blot lidt simplere, da den ikke skal håndtere grafik. Der er også en ny cloud version på trapperne, som er mere brugervenlig end den gamle.
xkfc

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af xkfc »

baggadap skrev:Jeg tror I misforstår det hele!
V13 er en styring med kun 3 knapper: Tænd, sluk og afstil alarm. Intet display. Alt andet styres fra en App eller via cloud fra et helt nyt brugerinterface. Den er målrettet dem der ikke gider pille, men bare vil have varme, eller dem der er så high-tech, at de har en tablet siddende på fyret ;-) ALLE OS ANDRE kan så bruge V7 eller 10, og jeg kan slet ikke se, hvorfor der ikke fortsat skulle udvikles på dem, i takt med der kommer nye funktioner mv. Det er samme software der kører i V13 som tidligere, blot lidt simplere, da den ikke skal håndtere grafik. Der er også en ny cloud version på trapperne, som er mere brugervenlig end den gamle.
Dog må vi erkende at opdatering af de ældre systemer som 4-5-6 ikke får ret meget opmærksomhed længere, men personligt betyder det mig ingenting, jeg har jo bevidst valgt en ældre chip frem for en ny, da jeg syntes at fyret kører bedst med 6.28.
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af baggadap »

xkfc skrev:Dog må vi erkende at opdatering af de ældre systemer som 4-5-6 ikke får ret meget opmærksomhed længere, men personligt betyder det mig ingenting, jeg har jo bevidst valgt en ældre chip frem for en ny, da jeg syntes at fyret kører bedst med 6.28.
Ok - der må jeg melde pas :oops:
Kender intet til de tidligere styringer udover at man skal skifte chip for at opgradere?

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
11
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Har takket: 14 gange
Blevet takket: 47 gange

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af HR LUCCA »

Jeg køre vers 7.043 og kunne ikke drømme om og opdatere den når det køre fint nu :wink: , også kan ikke rigtig følge dem der klager over at der til en v6 ikke kommer opdateringer , en V6 køre fint med de vers der findes nu , jeg vil påstår at en V6 styring køre lige så godt som en V7 eller V10 , hvis man går op i opdateringer så køb en V7 eller 10 så har man noget nyt og lege med icon_cheesygrin.gif
xkfc

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af xkfc »

HR LUCCA skrev:Jeg køre vers 7.043 og kunne ikke drømme om og opdatere den når det køre fint nu :wink: , også kan ikke rigtig følge dem der klager over at der til en v6 ikke kommer opdateringer , en V6 køre fint med de vers der findes nu , jeg vil påstår at en V6 styring køre lige så godt som en V7 eller V10 , hvis man går op i opdateringer så køb en V7 eller 10 så har man noget nyt og lege med icon_cheesygrin.gif
Hvem klager over at der ikke kommer opdateringer til V6?
xkfc

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af xkfc »

Jeg så også V13 i Skive, det ville aldrig være noget for mig, jeg vil ikke have et fyr der kun kan betjenes over internettet. Hvis det var lige så smart som nye printere og Chromecast så der var WIFIdirect så var det måske et alternativ til V7/V10
Jeg er bange for at man gør tingene for sårbare, en styring med display og trykknapper kan enhver smed komme forbi og hjælpe med, det er straks anderledes med IP/DNS og data, tænk også på hvis der sker noget så stokercloud ikke kører, det har jo været noget ustabilt på det sidste.
baggadap
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 701
Tilmeldt: 08 dec 2011 16:33
Mit fyr: Scotte 20Kw, Alcon6 20Kw kedel
Areal: 238
Brændsel: Træpiller, brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8920
Årligt forbrug: 5 tons
Geografisk sted: Ålum, Randers
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 22 gange

Re: Vers 7 vs 10 til cloud

Indlæg af baggadap »

xkfc skrev:Jeg så også V13 i Skive, det ville aldrig være noget for mig, jeg vil ikke have et fyr der kun kan betjenes over internettet. Hvis det var lige så smart som nye printere og Chromecast så der var WIFIdirect så var det måske et alternativ til V7/V10
Jeg er bange for at man gør tingene for sårbare, en styring med display og trykknapper kan enhver smed komme forbi og hjælpe med, det er straks anderledes med IP/DNS og data, tænk også på hvis der sker noget så stokercloud ikke kører, det har jo været noget ustabilt på det sidste.
V13 skal kobles til lokalnetværket, men ikke til internettet for at virke. Via en App på din tablet kommunikerer du direkte med styringen, lidt som med WIFI-Direct.

Besvar