Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Flowmåler erfaringer

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Flowmåler erfaringer

Indlæg af Torpet » 01 mar 2015 22:18

Hvor holdbare er mon disse flowmålere? Hvem har haft dem i nogen tid uden problemer? Hvis problemer, hvilke problemer har der været? Hvem vil anbefale dem? Hvilke modeller er bedst? Nogen ideer?


xkfc

Flowmåler erfaringer

Indlæg af xkfc » 02 mar 2015 09:45

Torpet skrev:Hvor holdbare er mon disse flowmålere? Hvem har haft dem i nogen tid uden problemer? Hvis problemer, hvilke problemer har der været? Hvem vil anbefale dem? Hvilke modeller er bedst? Nogen ideer?
Det kommer vel an på hvad du vil bruge den til?

Som energi måler på NBE udstyr syntes jeg at der er lidt problemer. Fremløbet måles i 1/10 grader og sidder i følerlomme, mens retur måles i hele grader, og ganske ofte klistret uden på røret.

Som energimåling vil jeg anbefale en rigtig energimåler og frem og retur følerlommer. Som legetøj og fejlfinding kan NBE måleren fint bruges, og man må jo ikke gå ned på Gear icon_cheesygrin.gif

Torpet
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 750
Tilmeldt: 19 okt 2011 16:44
Mit fyr: Blackstar 10 Kw V7 semirens
Areal: 130+75
Brændsel: Vida/Varga Svenske 8mm
Årligt forbrug: 4,5 tons
Givet likes: 67 gange
Modtaget likes: 85 gange

Flowmåler erfaringer

Indlæg af Torpet » 02 mar 2015 09:58

Tak xkfc , gode tanker og i retningen af hvad jeg fornemmer. Samtidig så prøver jeg at se om der er noget om at der faktisk også en lidt tekniske problemer med den unit. Jeg vil læse lidt mere op omkring de bedre energimålere med mr googles hjælp. Du har ret i at udstyret skal være det bedste.


Besvar