Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Slagger igen igen...

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
calle

Slagger igen igen...

Indlæg af calle » 29 dec 2014 09:15

Godmorgen Zarge.

Den herd du bruger, er ikke magen til min. Min er flad. Det var den der sad i fyret fra ny. Har experimenteret lidt med et par testherder, der havde U-form. Vendte dog hurtigt tilbage til den originale, der måske nok er lidt mere sulten, men som kan køre 14 dage uden tilsyn, hvis det er med de rigtige piller. Det er den her

http://q-pro.dk/product_info.php?cPath= ... ucts_id=57

Venlig hilsen


Landlyst
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4479
Tilmeldt: 13 okt 2009 22:03
Mit fyr: Scotte 16kW V. 10, Blackstar semirens
Areal: 200kvm+ 60kvm
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Dagligt forbrug: 30,8
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 8830 Tjele
Givet likes: 22 gange
Modtaget likes: 12 gange

Slagger igen igen...

Indlæg af Landlyst » 29 dec 2014 09:17

Hvorfor stiller man overhovedet på luften? Er det ikke meningenen med V10 at man bare vejer af og taster det ind, så beregner den selv?? Sådan gør jeg og det køre da rigtigt fint... Har også kompressorrens meeen den renser ikke ret meget fra papkassen af icon_cheesygrin.gif

Kan du ikke reset indstillinger og starte med en afvejning igen? og så se hvad der sker?

calle

Slagger igen igen...

Indlæg af calle » 29 dec 2014 09:37

Landlyst skrev:Hvorfor stiller man overhovedet på luften? Er det ikke meningenen med V10 at man bare vejer af og taster det ind, så beregner den selv?? Sådan gør jeg og det køre da rigtigt fint... Har også kompressorrens meeen den renser ikke ret meget fra papkassen af icon_cheesygrin.gif

Kan du ikke reset indstillinger og starte med en afvejning igen? og så se hvad der sker?
Godmorgen Landlyst.

På mit veteranfyr bliver der heller ikke stillet på luften. Der står nemlig i manualen, at man skal være en øvet bruger, før man leger med disse parametre. Det står der sgu icon_cheesygrin.gif og hvem af os kunne hitte på at lege med pillefyret :oops: Det er pillemængden der skal justeres på :)

Venlig hilsen

Brugeravatar
fantasia
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 318
Tilmeldt: 17 okt 2011 23:20
Mit fyr: Woody 10Kw ver.6.78 BS20
Areal: 161
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4660
Årligt forbrug: ca. 6 t
Geografisk sted: Østsjælland
Givet likes: 17 gange
Modtaget likes: 9 gange

Slagger igen igen...

Indlæg af fantasia » 29 dec 2014 10:31

calle skrev:Godmorgen Zarge.

Den herd du bruger, er ikke magen til min. Min er flad. Det var den der sad i fyret fra ny. Har experimenteret lidt med et par testherder, der havde U-form. Vendte dog hurtigt tilbage til den originale, der måske nok er lidt mere sulten, men som kan køre 14 dage uden tilsyn, hvis det er med de rigtige piller. Det er den her

http://q-pro.dk/product_info.php?cPath= ... ucts_id=57

Venlig hilsen
Her er risten billigere end de fleste andre steder jeg har set.

http://www.boendergaardvvs.dk/vvs/varme ... -aben.html
Har Pellmon på fyret, dog ikke online.

calle

Slagger igen igen...

Indlæg af calle » 29 dec 2014 10:54

fantasia skrev:
Her er risten billigere end de fleste andre steder jeg har set.

http://www.boendergaardvvs.dk/vvs/varme ... -aben.html
Ja det var da helt vildt :great:

Venlig hilsen


Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Slagger igen igen...

Indlæg af jensolav » 29 dec 2014 12:38

Zarge skrev:Hummm... Kedlen er grå, røg temp er høj... Tyder på for meget luft...
Herden er FYLDT med piller, vel et lag på 3cm hele vejen ud... Drift effekten ligger højere end normalt, og skakt ligger på 55 grader (ligger normalt på 50)... Det tyder vel på luft er for lav... Argh:@
Har givet den 2 mere i 50% så må vi se...
Slagger for 1. gang, jeg kom ud til en keddel med en kedelig tyk gulig flamme, jeg ar ellers de sidste dage prøvet med luft indstillinger, idag skulle der så skiftes pillemærke og jeg kører afvejning osv men da jeg starter op kommer der sku røg fra pilletanken, omg slukkes fyret og jeg prøver lige at høre smeden. Han mener der skal renses og semirens ud det er sjældent gjort fordi lortet sidder fast og der skal 2 koben til, jeg finder så ud af i efterfølgende telefonsamtaler at der mangler en plade i kedlen den skal sidde på en af køleribberne men den er der ikke og har aldrig været der,men smeden ordner det og jeg får selvfølgelig pladen. Nu kører jeg så uden semirens og står det til mig så kommer det ikke i igen, men er der nogen der har et bud på om man kan sætte en eller 2 af ribberne i og så bare rense dem oftere, jeg må indrømme jeg købte med semirens fordi jeg havde fået indtrykket af at så ordnede fyret det selv og så kunne man tage det ca hvert 1/2 år men istedet har jeg så fået at vide at man faktisk skal rense oftere med semidelen i, eneste forskel so far er at røgtemp er steget til ca dobbelt op før var den 70-75 nu er den 145-155 men kan se at den falder når ydelse falder så det er vel ok
Men nu kører det faktisk og det ser ud til at pilleforbruget er faldende, vi har sne og mellem 2 og 8 graders frost afhængig af nat og dag
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Slagger igen igen...

Indlæg af pille bruger » 29 dec 2014 13:16

jensolav skrev:
Slagger for 1. gang, jeg kom ud til en keddel med en kedelig tyk gulig flamme, jeg ar ellers de sidste dage prøvet med luft indstillinger, idag skulle der så skiftes pillemærke og jeg kører afvejning osv men da jeg starter op kommer der sku røg fra pilletanken, omg slukkes fyret og jeg prøver lige at høre smeden. Han mener der skal renses og semirens ud det er sjældent gjort fordi lortet sidder fast og der skal 2 koben til, jeg finder så ud af i efterfølgende telefonsamtaler at der mangler en plade i kedlen den skal sidde på en af køleribberne men den er der ikke og har aldrig været der,men smeden ordner det og jeg får selvfølgelig pladen. Nu kører jeg så uden semirens og står det til mig så kommer det ikke i igen, men er der nogen der har et bud på om man kan sætte en eller 2 af ribberne i og så bare rense dem oftere, jeg må indrømme jeg købte med semirens fordi jeg havde fået indtrykket af at så ordnede fyret det selv og så kunne man tage det ca hvert 1/2 år men istedet har jeg så fået at vide at man faktisk skal rense oftere med semidelen i, eneste forskel so far er at røgtemp er steget til ca dobbelt op før var den 70-75 nu er den 145-155 men kan se at den falder når ydelse falder så det er vel ok
Men nu kører det faktisk og det ser ud til at pilleforbruget er faldende, vi har sne og mellem 2 og 8 graders frost afhængig af nat og dag
Hvis du læser i den manual der høre til fyret står der om rensemekanikken på side 28,
og om hvordan du nu skal forholde dig til situationen.
Hent manualen her http://www.nbe.dk/files/manager/manuale ... 202014.pdf
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Slagger igen igen...

Indlæg af knaldhatte » 29 dec 2014 22:40

jensolav skrev:
Slagger for 1. gang, jeg kom ud til en keddel med en kedelig tyk gulig flamme, jeg ar ellers de sidste dage prøvet med luft indstillinger, idag skulle der så skiftes pillemærke og jeg kører afvejning osv men da jeg starter op kommer der sku røg fra pilletanken, omg slukkes fyret og jeg prøver lige at høre smeden. Han mener der skal renses og semirens ud det er sjældent gjort fordi lortet sidder fast og der skal 2 koben til, jeg finder så ud af i efterfølgende telefonsamtaler at der mangler en plade i kedlen den skal sidde på en af køleribberne men den er der ikke og har aldrig været der,men smeden ordner det og jeg får selvfølgelig pladen. Nu kører jeg så uden semirens og står det til mig så kommer det ikke i igen, men er der nogen der har et bud på om man kan sætte en eller 2 af ribberne i og så bare rense dem oftere, jeg må indrømme jeg købte med semirens fordi jeg havde fået indtrykket af at så ordnede fyret det selv og så kunne man tage det ca hvert 1/2 år men istedet har jeg så fået at vide at man faktisk skal rense oftere med semidelen i, eneste forskel so far er at røgtemp er steget til ca dobbelt op før var den 70-75 nu er den 145-155 men kan se at den falder når ydelse falder så det er vel ok
Men nu kører det faktisk og det ser ud til at pilleforbruget er faldende, vi har sne og mellem 2 og 8 graders frost afhængig af nat og dag

Er det den nye rensemekanik eller gamle du har ? Den gamle er svejst sammen i midten, mens den nye model er svejst i siderne. Min gamle kørte altid skævt og sad fast, så efter jeg selv havde rettet den brokkede jeg mig til DV-Center som jeg købte det af. De sendte den nye model UB :great: og den har siddet i, i 2år snart den nye. Jeg tager den aldrig mere op end 10cm og ryster den så alt sammen der har hobet sig op falder af. Jeg ryster rensemekanikken ca for hvert tons jeg kører igennem. har aldrig haft et eneste problem med den nye, og den renser de bagerste kanaler hver dag 15min på ur, lidt lang tid men uret er et 15min ur. Så mon ikke bare du skal have fat i den nye model af røgvender / rensemekanikken så du ikke skal smide alt varmen ud.

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Slagger igen igen...

Indlæg af jensolav » 30 dec 2014 07:08

knaldhatte skrev:

Er det den nye rensemekanik eller gamle du har ? Den gamle er svejst sammen i midten, mens den nye model er svejst i siderne. Min gamle kørte altid skævt og sad fast, så efter jeg selv havde rettet den brokkede jeg mig til DV-Center som jeg købte det af. De sendte den nye model UB :great: og den har siddet i, i 2år snart den nye. Jeg tager den aldrig mere op end 10cm og ryster den så alt sammen der har hobet sig op falder af. Jeg ryster rensemekanikken ca for hvert tons jeg kører igennem. har aldrig haft et eneste problem med den nye, og den renser de bagerste kanaler hver dag 15min på ur, lidt lang tid men uret er et 15min ur. Så mon ikke bare du skal have fat i den nye model af røgvender / rensemekanikken så du ikke skal smide alt varmen ud.
Hej
Tak for svar, det kunne jeg bruge, mit har også siddet fast og var faktisk blevet lovet et nyt, så kom der en servicemand og han sagde at det var ikke nødvendigt med et nyt nå men det skulle så op og det kunne kun lade sig gøre med koben og det gjorde servicemanden også dengang.
Modellen, tja det sidder på en stang som er monteret/svejset i siden og så kører det op og ned i kedlens længde, jeg har kørt med ur 10 min i døgnet men aligevel sætter den sig og du har ret jeg smider meget varme ud, røgtemp er mindst fordoblet. Smeden som har leveret fyret snakkede noget om en plade der skulle sidde på renset med den er der ikke og har aldrig været der, er der sådan en på dit rens, han siger man kan se den på tværsnit af kedlen men den har jeg ikke regnet ud :oops:

ps med skæv mener du da ribberne for de er skæve, og så har jeg tænkt på at sætte dem i løst og så bare tage dem ud og ryste dem
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Slagger igen igen...

Indlæg af jensolav » 30 dec 2014 07:27

pille bruger skrev:
Hvis du læser i den manual der høre til fyret står der om rensemekanikken på side 28,
og om hvordan du nu skal forholde dig til situationen.
Hent manualen her http://www.nbe.dk/files/manager/manuale ... 202014.pdf
Det er udmærket at henvise til manualen men det forklarer bare ikke noget for mig, og så aligevel, det er sådan # citat Jens Werner" at jeg i samråd med leverandør/smed har fjernet renset, der skal enten et nyt til eller noget andet, han snakkede om en plade der skulle sidde på renset den er der ikke og har aldrig været der, røgtemp. er steget en del og som jeg har spurgt om flere steder ville jeg gerne høre om det var en ide at isætte nogle af ribberne, jeg var nødt til at adskille renset for at få det ud ( med koben)
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Besvar