Feriepasning?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af RasmusFynbo »

Hej
Vi skal ud og rejse tre uger i Februar. Det giver os nogle problemer i forhold til fyret. Ingen af vores naboer har pillefyr og at bede dem om at passe det vil være en lidt stor mundfuld, så jeg vil rigtig gerne høre hvad andre gør I samme situation.

Fyret skal selvfølgelig køre på lavplus, men selv da vil der næppe være piller nok til tre uger, så det går ikke at lade det køre selv.

Jeg har overvejet at få en pillefyrsservicemand til at komme hver uge, men det bliver nok en ret dyr affære - alternativt kunne det være jeg kunne lokke en her fra forummet til at gøre det (mod betaling selvfølgelig). Er der nogen der har erfaring med det?

Vi bor i Greve :)

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af Oldgaard »

Rasmus, hvis der ikke er nogen lige i dit nærområde som tilbyder sig, så kommer jeg normalt forbi Greve 3-4 gange om ugen ( Motorvejen) og hvis det ikke er den store omvej, så kan jeg da godt dreje ind forbi og hælde piller på, Ps. hvis du er på stokercloud vil det jo gøre sagen noget nemmere ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm
Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af RasmusFynbo »

Hej Oldgaard
Det lyder fornemt, så det kan være en back-up løsning :)
Jeg er desværre ikke på StokerCloud da jeg ikke har StokerKontrol - indtil videre har jeg fravalgt det da det - så vidt jeg forstår - kræver at computer er tændt non-stop for at styre fyret og det synes jeg er lidt voldsomt. Hvis det kunne køre fra en rasberry pie var det nok en anden sag..

Mh Rasmus
Brugeravatar
WoodyHugo
Stoker XI
Stoker XI
11
Indlæg: 528
Tilmeldt: 30 jan 2013 17:03
Mit fyr: Woody/scotte 10 kw BS20 v6.69
Areal: 150m2(115 opvarmet)
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: 3150 kg
Geografisk sted: Østhimmerland
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 1 gang
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af WoodyHugo »

RasmusFynbo skrev:Hej
Vi skal ud og rejse tre uger i Februar. Det giver os nogle problemer i forhold til fyret. Ingen af vores naboer har pillefyr og at bede dem om at passe det vil være en lidt stor mundfuld, så jeg vil rigtig gerne høre hvad andre gør I samme situation.

Fyret skal selvfølgelig køre på lavplus, men selv da vil der næppe være piller nok til tre uger, så det går ikke at lade det køre selv.

Jeg har overvejet at få en pillefyrsservicemand til at komme hver uge, men det bliver nok en ret dyr affære - alternativt kunne det være jeg kunne lokke en her fra forummet til at gøre det (mod betaling selvfølgelig). Er der nogen der har erfaring med det?

Vi bor i Greve :)
Skal der laves andet end at hælde træpiller i siloen ,det må en nabo da kunne klare :great:
Anders T
Stoker I
Stoker I
9
Indlæg: 5
Tilmeldt: 03 dec 2014 13:10
Mit fyr: bs 1016 10kw
Areal: 180
Brændsel: 8mm fra Danish agro
Fremviser gerne i postnummer: 4894
Dagligt forbrug: ca 25 kg
Geografisk sted: Øster Ulslev, Lolland

Feriepasning?

Indlæg af Anders T »

Hvilke andre muligheder er der end at lade "naboen" klare opgaven? Det er jo lidt energispild at fyret knalder der ud af.

Brugeravatar
RasmusFynbo
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 181
Tilmeldt: 30 okt 2010 17:24
Mit fyr: Scotte 10kw, Black Star
Areal: 195
Brændsel: 8mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2670
Geografisk sted: Greve, Storkøbenhavn
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af RasmusFynbo »

Tjah, der skal hældes piller på, og askeskuffen skal tømmes.. men man skal også kunne håndtere hvis fyret er kørt tomt og det kræver alligevel lidt forklaring (min kone vil f.eks. ikke kunn gøre det uden at jeg satte hende grundigt ind i sagerne) og i teorien kan optænderen gå (selvom jeg skifter den lige inden vi tager afsted).
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

Feriepasning?

Indlæg af Oldgaard »

RasmusFynbo skrev:Tjah, der skal hældes piller på, og askeskuffen skal tømmes.. men man skal også kunne håndtere hvis fyret er kørt tomt og det kræver alligevel lidt forklaring (min kone vil f.eks. ikke kunn gøre det uden at jeg satte hende grundigt ind i sagerne) og i teorien kan optænderen gå (selvom jeg skifter den lige inden vi tager afsted).
Kan du få en af naboerne til at sørge for pillerne, så er det jo det bedste
At starte fyret op efter en tomkørsel, kræver ikke andet end et kursus af en pilsners tid`s varighed :lol: så har du lært den midlertidige fyrbøder at starte den lille igen
skulle det ske at der går noget galt, så kommer jeg gerne og fixer det, det eneste minus er at det jo typisk vil blive lavet enten tidligt (meget tidligt ;) om morgenen eller på vej hjem efter fyraften.
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Besvar