Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4674
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af MichaelK »

holberg19 skrev:Havde man fundet det her på et EcoHeat fyr, så var universet blevet tilintetgjort via shitstorm Stokerpro i løbet af to nanosekunder.
Nu skal Du jo huske på, at flertallet af de mere aktive brugere på dette forum, er
meget pro-NBE. Derfor kan NBE tillade sig rigtig meget, før de falder helt i unåde icon_cheesygrin.gif

Jeg tror chokket over, at også NBE kan begå fejl/sjusk er det største problem? Desuden
bør man jo have prisen i mente, når man kigger på kvaliteten af produktet. Med det dette
mener jeg IKKE at det samlet set er et dårligt produkt. Salgspriserne indikerer bare, at visse
dele af fremstillingsprocessen, er presset på prisen. Dette kan gå ud over kvalitetskontrolen,
og dermed kan fejl som den omtalte slippe igennem.

Om det er NBE selv, der har fremstillet delen eller en underleverandør, er jo underordnet da
tingene naturligvis skal overholde reglerne. Hvordan NBE nu griber sagen an efterfølgende,
er det som afgør kundernes tillid til dem?

Så man bør bestemt give dem tid til at reagere på fejlen, så kan man afgøre sin holdning
til firmaet derefter :great:



Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

dannidines

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af dannidines »

Jeg er HELT enig med flere af jer i tråden - med majoriteten af NBE apostele her på forum (herunder undertegnede selv, også indrømmet før af flere omgange..) så ville verden være af ende hvis det havde været en anden/andre producent(er) hvem der ikke ses positivt på herinde (af een eller flere årsager)..

Jeg tror også det kommer bagpå flere herinde, at vi her i Danmark, bastionen for sikkerhed for forbrugere, kan komme i en situation hvor en så basal mangel på noget så potentielt farligt kan forekomme på et dansk produceret.. måske nærmere "designet og samlet i Danmark" produkt (flere af komponenterne kommer jo, som for stort set alle andre producenter, fra østen)

Jeg må indrømme, at det overrasker mig, at med så mange solgte anlæg, eksporteret til så mange lande, solgt og monteret af så mange virksomheder, at der ikke er een professionel håndværker og/eller kvalitetskontrol, som har fanget denne ummiddelbare problemstilling? Tænker mig der har været en montør eller to ude og skifte en gearmotor over tid, uden at tænke "hov, hvad med jord?" Det finder jeg fakisk lige så problematisk som denne eventuelle fejlkonstruktion på produktet. (Jeg er ikke hjemme og har ikke checket RTBen, men ny ejer af min gamle snegl, mener der er jord monteret der...?)

Mine udtryk "ummiddelbare" samt "eventuelle" ligger til grund i, jeg er ikke fagmand, og NBE har ikke meldt noget ud endnu, så jeg skal ikke påstå der er en fejl, såfremt andet kommer frem fra NBE side, dog har jeg min fulde lid til, at holdet bag NBE står ved deres produkt, tager ansvar jf. Dansk lovgivning, hvis de har lavet en brøler og solgt noget der overholder dansk lovgivning!

Jeg er overbevist om, at Jannich, Kim og Co er i fuld gang med at vende hver en sten for at komme frem til den bedste 100% løsning til billigst mulig mønt, samt har sin(e) advokat(er) med på sidelinien, vi snakker MANGE fyr, i MANGE lande også i USA...

Jeg har ro i sindet, de har været straight up overfor mig, da en VVSer for år tilbage f**kede mig godt og grundigt, og har derfor tiltro til dem og er loyal til de viser grund til andet :)
Brugeravatar
bobzinen
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 278
Tilmeldt: 25 sep 2012 21:09
Mit fyr: Pellux 100 m iltstyring
Areal: 205 kvm + 30 kvm r
Brændsel: Piller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 6310
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: 6310 Broager Downtown Sønderjylland
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 2 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af bobzinen »

holberg19 skrev:Havde man fundet det her på et EcoHeat fyr, så var universet blevet tilintetgjort via shitstorm Stokerpro i løbet af to nanosekunder.
Fuldstændigt korrekt man kan da blive lidt forundret over at der ikke reageres med samme intensitet som mht til andre fabrikanter.
To forgive the Terrorists is up to God
But to send them to him is up to me
Vladimir Putin
Carslen
Stoker VII
Stoker VII
11
Indlæg: 271
Tilmeldt: 08 jan 2013 12:36
Mit fyr: Scotte 16kW
Areal: 122 + 150
Geografisk sted: MidtiSjælland
Har takket: 8 gange
Blevet takket: 19 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Carslen »

Hvad skete der med denne? Er der nogen der har fået en officiel melding eller håber de bare at folk glemmer det??
I teorien er der ikke forskel på teori og praksis.
I praksis er der.
http://stokercloud.dk/dev/carlsen.html
N P K
Stoker IV
Stoker IV
10
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23 feb 2014 08:07
Mit fyr: Scotte 16 kw bs1016
Areal: 230
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: Ca 30 kg
Årligt forbrug: 6200 kg
Geografisk sted: Rolfsted Fyn

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af N P K »

Carslen skrev:Hvad skete der med denne? Er der nogen der har fået en officiel melding eller håber de bare at folk glemmer det??
Der er skam lavet en plan
Kig evt på stokerforum
Ellers tror jeg at forhandlerne for besked også kontakter deres kunder

Hvis du har fejlen kan du maile til nbe så får du 3 muligheder for hvordan du ønsker fejlen udbedret

Min egen er fikset jeg fik tilsendt en lille ledning og en samlemuffe og en beskrivelse af hvordan og stod så selv for udførelsen af det

Brugeravatar
nasty
Stoker XII
Stoker XII
12
Indlæg: 709
Tilmeldt: 15 aug 2011 16:05
Mit fyr: Woody mini 10kw BS 1610
Areal: 133
Brændsel: 8 mm træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9640
Dagligt forbrug: 18 kg
Årligt forbrug: 4,5 ton eller1800 m3
Geografisk sted: farsø egnen I Det Jyske land vester hornum
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 13 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nasty »

Navnet er Allan
Nybagt woody mini 10 kw ejer med V7 styring og det er han glad for http://stokercloud.dk/dev/showmain.php?mac=allan1978
før den en Orange Fanta på fultid (problemer)
Før den naturgas
triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af triumph »

Så var der alligevel større chance for at folk fik oplysningen, hvis de havde skrevet det mellem begravelsesannocerne i Kristligt dagblad :wink:

Mig bekendt er det ulovligt for lægmand at udføre elarbejde på faste installationer => Man kan altså henvende sig til NBE for at få 5 cm jordledning, med en kabelsko i den ene ende. Men man må ikke lovligt montere den :?
Næppe ulejligheden værd.....
nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley »

triumph skrev:Så var der alligevel større chance for at folk fik oplysningen, hvis de havde skrevet det mellem begravelsesannocerne i Kristligt dagblad :wink:
ja - sad lige og tænkte det samme. Men præcis hvordan de skal gribe det an, for at få oplysningen ud til alle kunderne, det må de jo finde ud af.
sologbrænde
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 347
Tilmeldt: 01 nov 2010 08:07
Mit fyr: BAXI BONUS 30
Areal: 230 + 80
Brændsel: TRÆ MM
Fremviser gerne i postnummer: 4653
Geografisk sted: 4653
Blevet takket: 6 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af sologbrænde »

Hamrende dårlig service af et DANSK firma -- lidt a la ecoterm !!!!!!!
nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley »

hvem er ecoterm - og hvad gjorde de?

Besvar