Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 52 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Flammen » 30 nov 2014 02:01

jeg mærker lidt af en lynche stemning hos nogle, men det er nu ikke fair. det er weekend, også for medarbejderne på nbe.
vent nu til mandag, og se hvad de melder ud.

der var en som skrev noget om at hvis motoren er dobbeltisoleret, så må der ikke være jord på...... så er det nok lidt dumt, hvis vi alle begynder at lege kloge åge, og selv monterer jord.
strøm kan være noget farligt noget, så derfor skal vi ikke selv rode med det, hvis man ikke har den fornødne viden. problemet er nok, at det tror vi GDS folk jo altid vi har.
jeg venter nu og ser, hvilken udmelding nbe kommer med i næste uge.


Brugeravatar
Zarge
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4410
Tilmeldt: 19 okt 2008 15:15
Mit fyr: Scotte 16kw BS20 v10
Areal: 2*132m2
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 7500
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: plyf... nu ser vi...
Geografisk sted: Nær Sir ved Holstebro
Givet likes: 68 gange
Modtaget likes: 96 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Zarge » 30 nov 2014 09:42

Grevens skrev:- faen heller ... mit hus er født uden jord ... og nej ... i en alder af 47 år er jeg ikke vidende om at jeg selv skal montere jord på mine indkøbte hårde hvidevare ... de bliver solgt i danmark ... ergo er de godkendte til denmark ... end story ...
Det er de da naturligvis... Under forudsætning af at de enten er dobbelt isolerede, eller monteret med jord...
At det stik der sidder på så ikke passer til " dansk" jord, og der derfor skal en adapter imellem er jo sagen uvedkommende...
Men jo der burde skulle følge en adapter med ved købet, også selvom. Schoko stik efterhånden er blevet "lovlige" i Danmark...
Om huset er så gammelt så der ikke er jord i stikkontakterne er også sagen uvedkommende... Hvis køleskabet skal tilsluttes jord for at være godkendt er det sådan det er... Og der er jord i dine kontrakter eller ej er ikke sælgers/producentens problem, men dit eget ansvar...
Tror heller ikke du kommer langt med at brokke dig over Michelin hvis du kører galt med dine nye vinter dæk, fordi bremserne ikke virkede... ;-)
Og ja, i gamle huse var/ er der ikke jord ( undtagen til kraft hvor det altid har været et krav..) men det er altså ikke ensbetydendemed at man behøver at ta hensyn til det i produktionen, efter min mening...

Perschultz2
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 86
Tilmeldt: 18 jun 2012 17:32
Mit fyr: Scotte 10kw
Areal: 180
Brændsel: Presset trævare
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Dagligt forbrug: 25
Årligt forbrug: 4,1 ton
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Perschultz2 » 30 nov 2014 11:37

Flammen skrev:jeg mærker lidt af en lynche stemning...
Aaaah.. ligefrem lynchstemning har jeg meget svært ved at se i tråden. Man banker vel heller ikke børnenes missekat op på døren med et sværd i vommen fordi den har skidt på gulvet, men ros får den altså ikke. (Det gør den så ellers)
Jeg køber sikkert et fyr fra Nordjylland næste gang jeg skal skifte. Jeg er sikker på at man ikke fremover vil kunne finde sådan en fejl på fyret og vil til enhver tid stadig anbefale fyret til venner og bekendte.
Selv til fjender, men det skal så være den uisolerede udgave.

Dobbeltisolering eller mangel på jord. Hmm.. Som jeg forstår, så var ordet "dobbeltisolering" ikke et der blev nævnt af NBE da de tilbød at fremsende et stykke jordledning.
Hvorvidt det er "must have" på sådan en snegl med metaldele at den er jordet, det må eksperter og regler kunne fortælle.
Er der jord på stikproppen, så går jeg selv udfra at det virker når jeg sætter dyret til i en kontakt med jord.

Min største anke er at finde ud af at en uisoleret ledning ligger løst i en metalkasse jeg ofte har hånden på. Det forventer jeg ikke på noget udstyr, hverken til 20 eller 20.000 kroner.

holberg19
Stoker IX
Stoker IX
Indlæg: 384
Tilmeldt: 18 jul 2010 15:10
Mit fyr: Scotte 10kW
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: Vestsjælland
Givet likes: 10 gange
Modtaget likes: 4 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af holberg19 » 30 nov 2014 12:43

Havde man fundet det her på et EcoHeat fyr, så var universet blevet tilintetgjort via shitstorm Stokerpro i løbet af to nanosekunder.

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af kovas » 30 nov 2014 12:56

holberg19 skrev:Havde man fundet det her på et EcoHeat fyr, så var universet blevet tilintetgjort via shitstorm Stokerpro i løbet af to nanosekunder.
Helt sikkert ingen tvivl om det
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af kovas » 30 nov 2014 13:29

Grevens skrev:- faen heller ... mit hus er født uden jord ... og nej ... i en alder af 47 år er jeg ikke vidende om at jeg selv skal montere jord på mine indkøbte hårde hvidevare ... de bliver solgt i danmark ... ergo er de godkendte til denmark ... end story ...
Mærkeligt Grevens. jeg husker da bestemt et indlæg fra dig Klip klip klip af med shukostikkene og montere danske stik, Der fik jeg den opfattelse at du havde jord ellers er der jo ikke nogen grund til at skifte stik. Men ellers ville jeg da få lavet et jordspyd. Ifølge Ekopower er det et krav, at fyret er jordet.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh

Brugeravatar
Grevens
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 608
Tilmeldt: 18 feb 2012 09:46
Mit fyr: Ekoheat 900
Areal: 140
Brændsel: 6mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 4652
Dagligt forbrug: 4 / 22 kg
Årligt forbrug: 4481,7 kg 2013
Geografisk sted: SydØst for Køge
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 16 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af Grevens » 30 nov 2014 17:13

kovas skrev:
Mærkeligt Grevens. jeg husker da bestemt et indlæg fra dig Klip klip klip af med shukostikkene og montere danske stik, Der fik jeg den opfattelse at du havde jord ellers er der jo ikke nogen grund til at skifte stik. Men ellers ville jeg da få lavet et jordspyd. Ifølge Ekopower er det et krav, at fyret er jordet.

... din ufejlbarlige, men dog noget hullede hukommelse, rammer ikke helt ved siden af ... klip klip og "direkte" ind i kontakt på væggen ved siden af fyret ... - naturligvis med ægte dansk jord, eftermonteret i forbindelse med nyt tryksat kloaksystem ...
...

nemocharley

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af nemocharley » 30 nov 2014 17:59

holberg19 skrev:Havde man fundet det her på et EcoHeat fyr, så var universet blevet tilintetgjort via shitstorm Stokerpro i løbet af to nanosekunder.
jeg tror universet havde klaret sig fint, men internettet var nok gået i stykker new15

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af lamborg » 30 nov 2014 18:02

Skrev tidligere om konens nye proff røremaskine der stødte . Det gør den ikke mere efter jeg smed en adapter på men en lille sjov detaile er at der i brugsforbiringer står at maskinen skal være med jord ellers kan man få stød man må dog ikke sætte en adapter imellem og man må ikke skifte det orginale ud Schoko stik... Øhh :-) måske skulle producenter lade være med at bruge google oversæt og istedet for skrive den slags advarsler så det passede til det pågældende land....

Ps producenten af eko pustede vist selv til ilden ved at true folk med retsag og injurier hvis de udtalte sig om noget og brugte en masse tid på at nægte at der var et problem ved for lavt skorstens træk . Men hvorfor skal det overhovedet bringes op i denne tråd det fatter jeg ikke..
Skal dette forum ende som ekstrabladets nationen hvor de fleste indlæg går på at svine folk mest muligt. ?
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

Advarsel: Fare for elektrisk stød på extern snegl

Indlæg af kovas » 30 nov 2014 18:40

Grevens skrev:

... din ufejlbarlige, men dog noget hullede hukommelse, rammer ikke helt ved siden af ... klip klip og "direkte" ind i kontakt på væggen ved siden af fyret ... - naturligvis med ægte dansk jord, eftermonteret i forbindelse med nyt tryksat kloaksystem ...
Tja. Hvis hukommelse der er hullet vil jeg lade andre dømme om. viewtopic.php?f=203&t=15113&hilit=schuko+stik
Men jeg indrømmer blankt at det ofte er svært for mig at forstå hvad du mener
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar