Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Huller i sneglerør

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Huller i sneglerør

Indlæg af HR LUCCA » 11 feb 2015 17:36

godsejeren skrev:Her er der en opfindelse til sneglen https://m.youtube.com/watch?v=PmLinD2o-Dc
Jeg tror den lille opfindelse giver større modstand i sneglen og flere knuste piller da de let kan komme i klemme :|


Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Huller i sneglerør

Indlæg af jensolav » 11 feb 2015 17:57

Ollii skrev:Altså jeg prøver igen. Er simpelthen målløs over alle de problemer i oplever med smuld. Hældning og indtaget i bunden af sneglen løser smuld problem fuldstændigt. Jeg har tidligere oploaded billeder af en silo der består af 2/3 smuld. så længe dette ikke bygger bro i magasinet så det kommer ned til sneglen har jeg ikke observeret problemer.
Jamen det er da udmærket at du skriver at du ikke forstår problemerne, nu er det så sådan at jeg mange gange og i mange billeder har uploadet det som jeg oplever af problemer med smuld, jeg har også uploadet et billede af udskæring i mit rør ved pille indtag, jeg fik at vide det var ret stejlt udskåret og faktisk burde være længere i udformningen,kan der være noget her at hente,
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Huller i sneglerør

Indlæg af Ollii » 11 feb 2015 18:07

jensolav skrev:
Jamen det er da udmærket at du skriver at du ikke forstår problemerne, nu er det så sådan at jeg mange gange og i mange billeder har uploadet det som jeg oplever af problemer med smuld, jeg har også uploadet et billede af udskæring i mit rør ved pille indtag, jeg fik at vide det var ret stejlt udskåret og faktisk burde være længere i udformningen,kan der være noget her at hente,
Jeg undskylder Det har jeg ikke set. Jeg mener mit gamle snit var 5-7 cm i højden og så ca fra midt til midt af røret i en trapez form. Forstår du? Så gik røret derfra ned og dækkede enden af spiralen. Sneglen har været sænket helt ned på 25 til 35 grader ca.
Så tog den alt med uden problemer. Men forsøgte mig med flere udskæringer og nogle gav bøvl ved for fuld snegl.
Kan desværre ikke huske hvad afvejningen gav. Men hellere lidt lidt end knag og brag fra snegl.
Den vibrere også bedre ved at køre lidt mere.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Brugeravatar
godsejeren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1201
Tilmeldt: 22 sep 2007 21:11
Mit fyr: Scotte blackstar 1016/V6.79
Areal: 140
Brændsel: Dan pellets first class 6mm
Fremviser gerne i postnummer: 9700
Årligt forbrug: 6 tons /6mm
Geografisk sted: brønderslev / lærkegaarden / 9700
Givet likes: 35 gange
Modtaget likes: 57 gange

Huller i sneglerør

Indlæg af godsejeren » 11 feb 2015 21:48

HR LUCCA skrev: Jeg tror den lille opfindelse giver større modstand i sneglen og flere knuste piller da de let kan komme i klemme :|
Måske jeg ved det ikke kunne bare lige huske jeg havde set den video
Jens overfyrmester på godset
scotte bs1016 med semirens sommerherd og V6.79 sat i drift 13/8-2013 kl.16.10.
P=3.5 i=0.17 blæser 13-18-23 rens 10-4-30 røgtemp 70* Skakttemp 40-45* Vvbtemp 55* kedeltemp 66* shunttemp 55* snegl 585 gram trevejsventil rumtermostat http://mhes.dk


Besvar