Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Trådløs temp.måler med wiki

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af Bennie » 13 okt 2014 18:34

Hej
Jeg har på nuværende tidspunkt en trådløs temp.måler koblet op på mit pillefyr og det virker rigtigt godt, men jeg har brug for at kunne følge med i temp. trådløst når jeg ikke er hjemme og jeg vil rigtigt gerne kunne indstille temp. Trådløst til hvornår den skal starte fyret... :shock: er det overhovedet muligt......???? :)
Hilsen Bennie


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pille bruger » 13 okt 2014 18:54

Bennie skrev:Hej
Jeg har på nuværende tidspunkt en trådløs temp.måler koblet op på mit pillefyr og det virker rigtigt godt, men jeg har brug for at kunne følge med i temp. trådløst når jeg ikke er hjemme og jeg vil rigtigt gerne kunne indstille temp. Trådløst til hvornår den skal starte fyret... :shock: er det overhovedet muligt......???? :)
Hilsen Bennie
Nej, du kan ikke aflæse den trådløse temperatur i StokerCloud.
Du kan måske bruge en ekstern føler i T5 til formålet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Bennie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

Trådløs temp.måler med wifi

Indlæg af Bennie » 13 okt 2014 18:57

Det behøver ikke at være igennem stokercloud, hvis man kunne få noget der kunne aflæsses på en hjemmeside eller andet...

columbo
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 10
Tilmeldt: 13 jun 2011 11:55
Mit fyr: Woody 10 Kw ver 10.032
Areal: 175 m2
Brændsel: 8mm Ikea Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 8355
Dagligt forbrug: 15 kg
Årligt forbrug: 4 ton

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af columbo » 14 okt 2014 20:40

Jeg har en indendørs temp-føler koblet til T7.
Den kan ses på Stokercloud ( se nederst i venstre hjørne, når du klikker på mit link)
Ja! jeg har tændt for brændeovnen i aften = 26 gr....... :lol:
mvh Columbo
Version 10 styring, NBE 10 Khw, Opop Black Star kedel
Opvarmer 175 m2
http://stokercloud.dk/dev/sasdas.html

pendec

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pendec » 14 okt 2014 21:05

columbo skrev:Den kan ses på Stokercloud ( se nederst i venstre hjørne, når du klikker på mit link)
Ja! jeg har tændt for brændeovnen i aften = 26 gr....... :lol:
Det er sgu da cool! Så er brændeovnen jo på stokercloud , og så kan du se hvornår brændeovnen slukker. Det er smart.


xkfc

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af xkfc » 15 okt 2014 10:03

Hej Bennie

Hvis jeg forstår spørgsmålet korrekt, så vil du gerne have noget der kan dreje på termostaten for dig!! og som du kan fjernstyre via nettet?

Opgaven er ikke umulig, men jeg gætter på at man skal kunne programmere lidt selv og så finde noget udstyr der er egnet.

Men ideen er faktisk genial, og jeg vil gætte på at Jens kunne lave det på de nye V7 & V10 med udvidelses print. Dog vil det ikke blive trådløst, man ville skulle trække et kabel fra styringen og ind i rummet hvorfra man vil styre temperaturen.
Jeg tillader mig at nappe ideen, og foreslå det for NBE.

Hilsen Kenneth

Hilsen kenneth

pendec

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pendec » 15 okt 2014 10:27

Bennie skrev:, men jeg har brug for at kunne følge med i temp. trådløst når jeg ikke er hjemme og jeg vil rigtigt gerne kunne indstille temp. Trådløst til hvornår den skal starte fyret... :shock: er det overhovedet muligt......???? :)
Hilsen Bennie
Hvad med en GSM styring? Altså SIM kort, hvor du styrer det via SMS, det bruges jo meget på bilvarmere, så man kan starte fyr i bilen, når det er vinter og man skal bruge bilen varm ;) Så hvorfor ikke sådan en til indendørs brug med SMS funktion, se vejledning på siden for mere info. Salgs siden siger nemlig ikke meget.

http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styring ... owersocket

xkfc

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af xkfc » 15 okt 2014 10:35

pendec skrev: Hvad med en GSM styring? Altså SIM kort, hvor du styrer det via SMS, det bruges jo meget på bilvarmere, så man kan starte fyr i bilen, når det er vinter og man skal bruge bilen varm ;) Så hvorfor ikke sådan en til indendørs brug med SMS funktion, se vejledning på siden for mere info. Salgs siden siger nemlig ikke meget.

http://www.gsmteknik.dk/GSM_SMS_styring ... owersocket
Den vil rimelig sikkert kunne anvendes :great: dog skal der trækkes kabel til styringen.
Men det er faktisk en smart dims :great:
Hvis de bare i stedet kunne findes med TCP/IP og en app til mobilen.

Brugeravatar
DBS
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 546
Tilmeldt: 17 mar 2013 17:02
Mit fyr: 8Kw Scotte VP / 16Kw Scotte pillefyr
Areal: 218m2+36m2 kælder
Brændsel: 8mm
Årligt forbrug: 5,8ton
Geografisk sted: Silkeborg
Givet likes: 16 gange
Modtaget likes: 25 gange

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af DBS » 15 okt 2014 10:39

Hvis du har mulighed for at lave et kabel mellem det rum hvor termostaten sidder og fyret, så kan du få fat i en "wifi thermostat" (Google er din ven), så kan du kontroller den ønsket temperatur, over internet.

Anden mulighed er noget Danfoss Living, på det system kan man vælge mellem complet indstilling og bortrejst og evt frostsikring, dette er dog kun via SMS.

pendec

Trådløs temp.måler med wiki

Indlæg af pendec » 15 okt 2014 12:10

DBS skrev:
Anden mulighed er noget Danfoss Living, på det system kan man vælge mellem complet indstilling og bortrejst og evt frostsikring, dette er dog kun via SMS.
Jeg har Danfoss living, og her er ingen netværksmuligheder, så det må være et andet sæt (non-danfoss) for her har de ikke det.
Undtagelsen er termostater tilsluttet et El-net (kan ikke huske hvilken, seas-nve er det ikke), der får man remote styring men ikke en Danfoss enhed, kun danfoss termostater, måske det du tænker på?


Besvar