Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte ver 4.13

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Profft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24 jan 2007 20:58
Mit fyr: Blackstar kedel + Scotte
Areal: 175
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-5 tons + lidt træ
Geografisk sted: Kalundborg

Scotte ver 4.13

Indlæg af Profft » 28 sep 2014 18:04

Jeg har en ældre scotte brænder som jeg ikke rigtig har rørt ved de sidste par år.

Nu har jeg brugt lidt tid på at læse om det nye en styrringer, specielt version 10.

Så jeg har lidt spørgsmål.

Kan min gamle brænder klare en styrring version 10 med touchskærm?

Hvad for jeg ud af at opdaterer chippen i den gamle?

Kunne godt tænke mig at se data på min android fon, kan jeg komme til det? (ved godt at jeg er nød til at købe en opdatering til stokerkontrol da jeg køre version 1.41) :-)

Håber en eller anden har tilpas mange grå hår på toppen til at svare ang. sådan en gammel brænder :-)
Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig.


xkfc

Scotte ver 4.13

Indlæg af xkfc » 28 sep 2014 18:27

Uha.. jeg har kun set opdaterings chip til 6.xx, jeg ved ikke om det er muligt at opgradere, men hvor meget mon der ville være at vinde! alle de smarte funktioner er ligesom først kommet med i 6.xx

Du skal vist have en ny Stokerkontrol for at se data på android, det er en ekstra fil der sendes med til serveren, men husk at din computer skal være på nettet konstant for at det giver mening.

Den gamle brænder kan fint tumle en V10, og så er mulighederne næsten uendelige, og du slipper også for at have computeren tændt 24/7

Kenneth

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Scotte ver 4.13

Indlæg af HR LUCCA » 28 sep 2014 18:48

Profft skrev:Jeg har en ældre scotte brænder som jeg ikke rigtig har rørt ved de sidste par år.

Nu har jeg brugt lidt tid på at læse om det nye en styrringer, specielt version 10.

Så jeg har lidt spørgsmål.

Kan min gamle brænder klare en styrring version 10 med touchskærm?

Hvad for jeg ud af at opdaterer chippen i den gamle?

Kunne godt tænke mig at se data på min android fon, kan jeg komme til det? (ved godt at jeg er nød til at købe en opdatering til stokerkontrol da jeg køre version 1.41) :-)

Håber en eller anden har tilpas mange grå hår på toppen til at svare ang. sådan en gammel brænder :-)
Du kunne jo også vælge en V7 og spare lidt , den kan det samme , forskellen er skærmen :)
Det eneste du skal tumle lidt med er stik til brænderen , men der kan du bruge det gamle , så kan der være lidt med temp til kedlen , men der er en ny med :wink:

levi

Scotte ver 4.13

Indlæg af levi » 29 sep 2014 03:03

Ville også helt klart vælge en V7 frem for en V10 :great:

Vær opmærksom på du enten skal skifte motorprint eller kabel til motorprintet :great:

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Scotte ver 4.13

Indlæg af Ollii » 29 sep 2014 21:03

Profft skrev:Jeg har en ældre scotte brænder som jeg ikke rigtig har rørt ved de sidste par år.

Nu har jeg brugt lidt tid på at læse om det nye en styrringer, specielt version 10.

Så jeg har lidt spørgsmål.

Kan min gamle brænder klare en styrring version 10 med touchskærm?

Hvad for jeg ud af at opdaterer chippen i den gamle?

Kunne godt tænke mig at se data på min android fon, kan jeg komme til det? (ved godt at jeg er nød til at købe en opdatering til stokerkontrol da jeg køre version 1.41) :-)

Håber en eller anden har tilpas mange grå hår på toppen til at svare ang. sådan en gammel brænder :-)
Du kan opdatere til en version 4.99 den største forskel på den og din nuværende er vist at ilt styringen regulerer på blæser i stedet for mætning. Og at den gamle gratis software af interface ikke er kompatibel med 4.99

Din brænder kan fint køre med alle de forskellige styringer der er fra nbe.
Alternativt til en ny styring er der flere version 6 styringer til salg for tiden. Disse kræver stadig en tændt pc for interface.

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Profft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24 jan 2007 20:58
Mit fyr: Blackstar kedel + Scotte
Areal: 175
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-5 tons + lidt træ
Geografisk sted: Kalundborg

Scotte ver 4.13

Indlæg af Profft » 30 sep 2014 21:43

Tak for de forskellige svar.

Ang tændt pcer så er det ikke et problem da jeg allerede har en tændt som media server.

Tror jeg venter med at skifte styring, men det med chippen og ny stokerkontrol vil jeg overveje igen da det lyder interessant med iltstyringen.
Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig.

Brugeravatar
frølårsraketten
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 286
Tilmeldt: 31 dec 2009 04:08
Mit fyr: Aduro H1
Areal: 109 m²
Brændsel: piller fra Helenemøllen
Fremviser gerne i postnummer: 5600
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Scotte ver 4.13

Indlæg af frølårsraketten » 02 okt 2014 17:08

Du må få en 4.99P jeg har liggende.
Med venlig hilsen Pierre
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aduro H1

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Scotte ver 4.13

Indlæg af Ollii » 02 okt 2014 20:04

Du skal lige undersøge om det overhovedet er muligt at finde noget stokerkontrol der er kompatibel med version 4.99 har du iltstyring?
Skal du købe iltstyring kan det ikke gå. dels fordi kedlen er for utæt så det ikke virker særlig godt. dels fordi doseringen er for uens.

mvh.
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.

Profft
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 24 jan 2007 20:58
Mit fyr: Blackstar kedel + Scotte
Areal: 175
Brændsel: Træpiller
Årligt forbrug: 4-5 tons + lidt træ
Geografisk sted: Kalundborg

Scotte ver 4.13

Indlæg af Profft » 02 okt 2014 23:03

frølårsraketten det vil jeg gerne sige ja tak til.

Ollii hvorfor skulle det være svært at finde en stokerkontrol der kan køre en version 4.99? fyret har kunne være online siden NBE lavede muligheden og styringen kun var en 5 trins.

Jeg har haft iltstyring på lige siden jeg købte brænderen og har aldrig haft problemer med den, om det er fordi min kedel er mere tæt en gennemsnittet eller om jeg har fået placeret lamdasonden et godt sted skal jeg ikke gøre mig klog på.
Hvorfor være besværlig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig.

Ollii
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 10 jan 2009 19:18
Mit fyr: Jordvarme
Areal: 250
Brændsel: El
Årligt forbrug: 25-30000
Geografisk sted: sdrj
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Scotte ver 4.13

Indlæg af Ollii » 03 okt 2014 18:27

Profft skrev:frølårsraketten det vil jeg gerne sige ja tak til.

Ollii hvorfor skulle det være svært at finde en stokerkontrol der kan køre en version 4.99? fyret har kunne være online siden NBE lavede muligheden og styringen kun var en 5 trins.

Jeg har haft iltstyring på lige siden jeg købte brænderen og har aldrig haft problemer med den, om det er fordi min kedel er mere tæt en gennemsnittet eller om jeg har fået placeret lamdasonden et godt sted skal jeg ikke gøre mig klog på.
Det nok bare mig jeg rodede med en gratis version dengang og den kunne ikke køre 4.99
Iltstyring virker vel som sådan også men holder på du kan styre forbrændingen lige så godt uden.
Men som gratis opdatering er det da bare og klø på. og med begge chip versioner er det jo super nemt og komme tilbage igen.
:great:
Når du taler kan du kun sige noget du allerede ved. Når du lytter kan du lære hvad andre ved.

M.v.h. Olli.


Besvar