Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Visning???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Visning???

Indlæg af Falck » 19 dec 2007 14:46

Jeg har mit stokerkontrol oppe og køre, men den gider ikke ændre datoen for opdatering.
Siden har jeg koblet en pt1000 på røgen, og den kommer fint med på grafen, men ikke i "talværdi" kolonnen.
Det nemme er nok at slette programmet og instalere det igen, men den burte kunne finde ud af det....IKKE????
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted


petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: Visning???

Indlæg af petaas » 19 dec 2007 19:41

Øhh

Bare som et dumt forslag/spørsmål, har du haft brænder brænder + computer genstartet efter du har monteret den ?

PS. hvorfor ligger dine onlinedata ikke inde på http://www.stokerklubben.dk
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af Falck » 19 dec 2007 20:17

petaas skrev:Øhh

Bare som et dumt forslag/spørsmål, har du haft brænder brænder + computer genstartet efter du har monteret den ?

PS. hvorfor ligger dine onlinedata ikke inde på http://www.stokerklubben.dk
Jeps det har jeg, og når jeg kikker i programmets "vis live statestik" der vises det hele rigtigt, der rettes datoen også oppe i toppen af feltet også :( æv
Mht stokerklubben, kan du så ikke lave så linket hugger dem fra min hjemmeside??
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af tn » 19 dec 2007 20:40

Falck skrev: Jeps det har jeg, og når jeg kikker i programmets "vis live statestik" der vises det hele rigtigt, der rettes datoen også oppe i toppen af feltet også :( æv
Mht stokerklubben, kan du så ikke lave så linket hugger dem fra min hjemmeside??
Under opsætning kan man sætte opdateringsinterval separat for henholdsvis grafik og tekstdata.

FTPStatsInterval = tekst opdatering
FTPGrafInterval = grafik interval

det kunne tyde på, at din opdatering af tekst ikke sker, så check om du har denne parameter og hvad den står til standard skulle være 10=10sek. ( dette gælder også hvis den ikke er med under opsætning)
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

petaas
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Modtaget likes: 2 gange

Re: Visning???

Indlæg af petaas » 20 dec 2007 10:33

Vi nakker dit link og ligger ind
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact


Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af Falck » 22 dec 2007 10:52

tn skrev: Under opsætning kan man sætte opdateringsinterval separat for henholdsvis grafik og tekstdata.

FTPStatsInterval = tekst opdatering
FTPGrafInterval = grafik interval

det kunne tyde på, at din opdatering af tekst ikke sker, så check om du har denne parameter og hvad den står til standard skulle være 10=10sek. ( dette gælder også hvis den ikke er med under opsætning)
Så har jeg rettet/oprettet text opdatering, opdateret programmet til ver 150, men det hjælper lige fedt, den vil ikke vise røg temp, ud over i grafen :-(
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af tn » 22 dec 2007 12:57

Falck skrev: Så har jeg rettet/oprettet text opdatering, opdateret programmet til ver 150, men det hjælper lige fedt, den vil ikke vise røg temp, ud over i grafen :-(
Hmm. det lyder besynderligt.

check e.v.t også "FTPFilename" som angiver det filnavn, der skal oploades normalt index.html.

E.v.t gå ind på din ftpserver og slet filen index.html, hvis problem er at den ikke længere kan overskrives.

index.html er den fil der vises når man går ind på din side, og som indeholder tekst informationerne.
graph.jpg er grafen, som er indlejret i index.html og graph.jpg virker jo fint nok, det er kun index.html der ikke bliver opdateret.
men du kan se den lokalt, så den bliver genereret ok.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af tn » 22 dec 2007 14:19

tn skrev: Hmm. det lyder besynderligt.

check e.v.t også "FTPFilename" som angiver det filnavn, der skal oploades normalt index.html.

E.v.t gå ind på din ftpserver og slet filen index.html, hvis problem er at den ikke længere kan overskrives.

index.html er den fil der vises når man går ind på din side, og som indeholder tekst informationerne.
graph.jpg er grafen, som er indlejret i index.html og graph.jpg virker jo fint nok, det er kun index.html der ikke bliver opdateret.
men du kan se den lokalt, så den bliver genereret ok.
hej igen

jeg kan se at hvis du går ind under forbrugsdata og så vælger driftdata, vises den rigtige side og den hedder pillefyr.htm.
så du har nok rettet FTPfilename fra index.html til pillefyr.htm, men da default der vises på en webside, hvis man ikke angiver noget bestemt er index.html, bliver den ved med at vise den gamle side.

så enten ret tilbage til index.html eller slet den gamle index.html side og så skriv ......./pillefyr.htm når du skal vise siden.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk

Brugeravatar
Falck
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 892
Tilmeldt: 31 dec 2006 19:49
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 230 i 1 plan
Brændsel: Træpiller, solfanger + solceller
Årligt forbrug: 6000 kg
Geografisk sted: Ødsted
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af Falck » 22 dec 2007 18:58

tn skrev: hej igen

jeg kan se at hvis du går ind under forbrugsdata og så vælger driftdata, vises den rigtige side og den hedder pillefyr.htm.
så du har nok rettet FTPfilename fra index.html til pillefyr.htm, men da default der vises på en webside, hvis man ikke angiver noget bestemt er index.html, bliver den ved med at vise den gamle side.

så enten ret tilbage til index.html eller slet den gamle index.html side og så skriv ......./pillefyr.htm når du skal vise siden.
Tak, TN.
Det er jo en gang imellem at man skal træde et skridt bag ud, og kikke på det store billede :-)
Når man beder den om at lave en fil der heder pillefyr.htm, og man samtidig har bedt den om at putte den i en kasse der heder pillefyr, og hjemmesiden heder oz7afq.dk, så skal stien jo hedde: http://www.oz7afq.dk/pillefyr/pillefyr.htm
Jeg havde lige "glemt" et pillefyr i midten :-)
Det kan da godt være at det også virker hvis man kalder filen index.htlm, og stien så kun skal hedde http://www.oz7afq.dk/pillefyr, og den så selv finder filen???
Der er hvist for lidt EDB nørt i mig icon_cheesygrin.gif
Jeg kan forresten heller ikke finde ud af at lave hul i min firewall så mit solvarme kan blive online. Der har jeg en allsun med inbygget web adgang i...æv
Jan Falck
Scottedoktor.dk
VVS Eksperten, Hedensted

tn
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 135
Tilmeldt: 20 jan 2007 14:25
Mit fyr: bio-comfort på tasso-us kedel
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: 17-25
Årligt forbrug: 5000
Geografisk sted: sydfyn
Kontakt:

Re: Visning???

Indlæg af tn » 22 dec 2007 20:10

[quote="FalckJeg kan forresten heller ikke finde ud af at lave hul i min firewall så mit solvarme kan blive online. Der har jeg en allsun med inbygget web adgang i...æv[/quote]

dejligt at høre du fik det til at virke.
e,vt kan du ligge en index.html med redirigering til pillefyr.htm, så vil det også virke kun med sti til directoriet.

hvis din solvarme styring har indbygget webserver, skal du anvende det der hedder port forwarding og angive port 80 og så ip adressen på din styring.
Hilsen TN
omline fyrdata http://pillefyr.tknweb.dk


Besvar