Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af Lintz » 21 sep 2014 13:30

Claus Christensen skrev:Tak begge to. Jeg kan se at første vejning var 1650g og en uge efter altså idag er 3 vejninger 1400-1380 og 1395g .forstår ikke helt,men det er fakta. Så må jeg se om det skulle give en forskel
Din snegl og rør bliver slidt til - derfor forskellen.
Lav endnu en gang afvejninger om en uge eller to, og bliv ved ind til at afvejningen er nogenlunde stabil (med samme type piller)
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.


xkfc

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af xkfc » 21 sep 2014 20:24

Claus Christensen skrev:Tak begge to. Jeg kan se at første vejning var 1650g og en uge efter altså idag er 3 vejninger 1400-1380 og 1395g .forstår ikke helt,men det er fakta. Så må jeg se om det skulle give en forskel
Det ændrer helt sikkert noget at ændre afvejningen fra 1650 og til 1400, men jeg gætter desværre på at det gør problemet med de sorte piller værre :( for når du ændrer tallet nedad vil styringen dosere flere piller, men lade luften være den samme, og hvis ikke pillerne bliver blæst med voldsom kraft ud over herden og i askeskuffen, vil jeg mene at det er mere luft der skal til, for at fjerne problemet med de sorte piller.

Kenneth

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af HR LUCCA » 21 sep 2014 22:30

xkfc skrev:
Det ændrer helt sikkert noget at ændre afvejningen fra 1650 og til 1400, men jeg gætter desværre på at det gør problemet med de sorte piller værre :( for når du ændrer tallet nedad vil styringen dosere flere piller, men lade luften være den samme, og hvis ikke pillerne bliver blæst med voldsom kraft ud over herden og i askeskuffen, vil jeg mene at det er mere luft der skal til, for at fjerne problemet med de sorte piller.

Kenneth
Det kan også være rensen det står for højt og blæser dem af , eller laver en askekage der gør at pillerne ikke får den rigtige luft , den stod på 10 sekunder i tid, for langt tid efter min mening , men først skal der styr på afvejning og flammen ved 10 , 50 og 100 % :wink:

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af jensolav » 22 sep 2014 06:03

Claus Christensen skrev:Tak begge to. Jeg kan se at første vejning var 1650g og en uge efter altså idag er 3 vejninger 1400-1380 og 1395g .forstår ikke helt,men det er fakta. Så må jeg se om det skulle give en forskel
Min erfaring er som dine tal viser ved afvejning, altid at den første af 3 afvejninger er med større værdi, inden afvejning vælger jeg at lade sneglen køre tvang i et par minutter så er der en pæn jævnt fordeling i røret
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Claus Christensen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 15
Tilmeldt: 20 sep 2014 12:51
Mit fyr: Scotte blackstar 10kw styring 6.75
Areal: 130
Geografisk sted: Hadsten

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af Claus Christensen » 24 sep 2014 21:38

Hej. Så har jeg kørt i et par dage med nye indstillinger. Rensetid er sat ned til 5sek og 60% blæs. Flamme ydelsen er der der kommet styr på ved 10 50 og 100% . Det ser allerede anderledes ud i askeskuffen. Håber det bliver starten på en god oplevelse med mit fyr. Tak for hjælpen alle, nu skal jeg bare ha presset det sidste luft ud af systemet så satser jeg på at være vinterklar


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Jeg er absolut grøn og har brug for hjælp.

Indlæg af HR LUCCA » 24 sep 2014 22:08

Claus Christensen skrev:Hej. Så har jeg kørt i et par dage med nye indstillinger. Rensetid er sat ned til 5sek og 60% blæs. Flamme ydelsen er der der kommet styr på ved 10 50 og 100% . Det ser allerede anderledes ud i askeskuffen. Håber det bliver starten på en god oplevelse med mit fyr. Tak for hjælpen alle, nu skal jeg bare ha presset det sidste luft ud af systemet så satser jeg på at være vinterklar
Fint , hvis du vil vide mere om dit fyr , eller mangler svar på nogle spørgsmål (du kan også spørge her på siden icon_cheesygrin.gif ) er det link super godt :wink: http://mhes.dk/ især det øverste på siden , det syntes du skal læse , der er mange guldkorn i ,Michael har skrevet det så man næsten kan forstår alt hvad han skriver :wink: ,og han ved næsten alt om NBE fyr , så der står kan man godt regne med holder :wink: så er der også video med udskiftning af eltændere , rens mm ,til sidst husk også og lave nogle flere afvejninger de næste uger , til ydelsen er den samme hver gang . :great:


Besvar