Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hvad med EkoHeat?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af Nybegynderen » 11 sep 2014 22:43

Jeg står overfor at skulle have mit første pillefyr :great:

I den forbindelse føler jeg mig til tider på noget bar bund må jeg indrømme.

Jeg har haft kig på et BioMax 16 kw, men grundet for lang ventetid på denne (ny serie) har jeg droppet den igen.

Jeg er nu ovre i at EkoHeat 15 KW med 450 L silo til. Jeg læser både meget godt, men også noget skidt om denne model. De problemer der har været ligger ca. 2 år tilbage og skulle være (så vidt jeg kan forstå og høre) være ude af verden igen.

Er der nogen der har erfaringer med EkoHeat (nyere erfaringer) og hvis man ikke skal vælge den (til jer der mener det er noget skidt), hvad skal man så vælge?

Mit hus er på 204 kvm.

Sidste spørgsmål går på skorstenen. Mit hus er fra 1927 oprindeligt og har haft træfyr (fast brændsel) som skiftes nu her. Mon min skorsten er god nok - eller skal jeg have den tjekket efter? OG skal man have skorstensfejer til at godkende fyropsætningen uanset hvad?

På forhånd tak!!


Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af Tom_AT » 11 sep 2014 23:16

Nu har du oprettet 4 tråde alle omhandlede Ekoheat. Mon ikke du fint kunne holde dig til en enkelt tråd, i stedet for at spamme løs med en masse ligegyldigheder.

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af Nybegynderen » 11 sep 2014 23:39

Fylder jo ikke hele forummet. Men kan jo blot undlade at klikke ind. Men skal nok undlade spam, hvis det at spørge om hjælp er det. Beklager.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af Tom_AT » 11 sep 2014 23:45

Dine spørgsmål fejler intet.
Men det er pænt dårlig stil at spamme løs på den måde.

Hvis du er villig til at smide 30.000,- for et pillefyr ville jeg seriøst kigge på MGM Comfort.

Nybegynderen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 234
Tilmeldt: 11 sep 2014 22:28
Mit fyr: EkoHeat 15Kw
Areal: 208
Brændsel: Træpiller
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 3 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af Nybegynderen » 12 sep 2014 08:31

Fair nok - har en tendens til at spørge løs når usikker på et område :) Skal jeg lige huske på... Men fedt med sted med gode råd og udveksling af erfaringer.


whocarez52
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 277
Tilmeldt: 22 okt 2013 10:48
Mit fyr: Woody m. v10 styring
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5700
Dagligt forbrug: 45 kg
Årligt forbrug: 8,5 ton
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 5 gange

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af whocarez52 » 12 sep 2014 17:42

Jeg ville vælge et Scotts/Woody. Der er solgt rigtig mange af dem og reservedelene er nogenlunde billige. Sandsynligheden for at firmaet eksisterer om x antal år er større end ved de mindre mærker. Desuden er der rigtig meget hjælp at hente ved Scotte/Woody men det kan du jo se på antallet af indlæg i de forskellige kategorier. En sidste detalje er at fyret kan kobles på nettet i modsætning til de fleste andre.
https://stokercloud.dk/v3/#/dieselpower/main-page
Pillefyr: 16kW Woody
Hus: 269 kvm
Pilleforbrug: Ca 8,5 ton.

nemocharley

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af nemocharley » 12 sep 2014 18:05

Nybegynderen skrev:Fair nok - har en tendens til at spørge løs når usikker på et område :) Skal jeg lige huske på... Men fedt med sted med gode råd og udveksling af erfaringer.
spørg alt det du orker - folk vil gerne hjælpe herinde. Hvis du er ved at anskaffe dig et pillefyr, så prøv at smide et indlæg op i hvilket anlæg forummet - husk at give oplysninger om hus, hvor i landet du holder til, behov/krav, budget, nuværende fyrrum osv.

calle

Hvad med EkoHeat?

Indlæg af calle » 12 sep 2014 19:13

Tom_AT skrev:Nu har du oprettet 4 tråde alle omhandlede Ekoheat. Mon ikke du fint kunne holde dig til en enkelt tråd, i stedet for at spamme løs med en masse ligegyldigheder.
Til Tom_AT

Kære Tom.

Jeg skriver dette indlæg, idet jeg synes, at du skaber en dårlig stemning i dette ellers så omgængelige forum. Jeg mener ikke, at vi har brug for indlæg af den karakter, som du fremkommer med her. Prøv at holde den gode tone Tom, og hvis du absolut skal være bedrevidende og irettesættende over for de øvrige brugere, så gør det dog med et glimt i øjet. Det andet pjat er vi (trods alt) for gamle til icon_cheesygrin.gif

Som altid med venlig hilsen
Calle :)


Besvar