Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
thy
Supporter
Supporter
17
Indlæg: 10378
Tilmeldt: 09 dec 2006 17:17
Mit fyr: Baxi 1,5 350L
Areal: 190 +værksted 130
Brændsel: Estonia
Fremviser gerne i postnummer: 5560
Dagligt forbrug: ca 8-30
Årligt forbrug: ca 5-6
Geografisk sted: Frøbjerg (FYN)
Har takket: 101 gange
Blevet takket: 269 gange
Kontakt:

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af thy »

på bilderne kan man se at det er akslen til sneglen der er knækket så selve sneglen fejler sikkert ikke noget hvis stumpen vil ud...

så det er akslen der er defekt og skal skiftes/svejses(et svagt sted) så ikke sikert det vil kunne holde der...
Mvh thy.... ps viser gerne Banditten frem hvis det sku være 402.gif
https://stokerlog.dk/public.php?userid= ... 96df9256b2
Flemming Illum Nielsen

Brugeravatar
Brian B
Stoker XV
Stoker XV
17
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 23 dec 2006 09:12
Mit fyr: Alcon 3A Pellx P21
Areal: 150
Brændsel: RW
Årligt forbrug: 8 ton
Geografisk sted: Aabybro

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af Brian B »

Hej
Selv tak, ja jeg har købt en gearkasse alene hos dem, det var for at geare sneglen op på en anden stoker jeg har.
PS hvis det er en linex og det er hvor jeg tror det er den er knækket tror jeg ikke på at svejse den, med mindre du skiller gearkassen af og ligger en lille sød tig svejsning.
Mvh Brian
26 stk himin HG-250S og kostal piko 7.0
Nu med renseblæs på pellx
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

tn skrev:Som jeg læser indlæg, er det det der hedder "intern snegl" + evt. bolt han skal bruge
biopower har dette separat.
thy skrev:på bilderne kan man se at det er akslen til sneglen der er knækket så selve sneglen fejler sikkert ikke noget hvis stumpen vil ud...
så det er akslen der er defekt og skal skiftes/svejses(et svagt sted) så ikke sikert det vil kunne holde der...
Det er akseltappen (output shaft) fra gearet der er knækket inde i sneglens udboring for samme.

Nu har jeg talt med Morten fra Biopower. Han sender et par gearmotore (6 og 10W) ned til Kenneth (Fynsbiostoker).
Jeg fik min datter til at løfte skjoldet af BioComforten og tage nogle billeder af motorens mærkeskilt. Det var så en 6Watt Linix.
Jeg fik aftalt med Kenneth om at komme og skifte motoren når den dukker op. Han skal samtidigt up-grade styringen til 100-trins. Skulle være bedre. Glæder mig til at se resultatet.
Så bliver der alligevel jul på Sydfyn og jeg er glad for den gode service fra Morten og Kenneth, samt jer her på forum. Tak skal i have.

Morten fra Biopower kunne i øvrigt oplyse, at de nu havde mange kunder med nøjagtigt samme problem som mig og at disse var brugere af Stampemøllens piller. Han sagde de havde svært ved at komme i kontakt med dem og at de afviste alle påstande om, at der var "noget i veje" med deres piller.
Jeg mener da Stampemøllen har et seriøst problem, når det står så galt til.
Deres piller overholder ikke den standard de påstår pillerne opfylder (længde) og så er de så hårde, at de skaber problemer med snegle og gear, samt skaber askekageproblemer, som vi har set.

Jeg synes lidt det svarer til, at et energiselvskab får lov til at sælge benzin/diesel af en sådan kvalitet, at det medfører diverse driftsproblemer og skader på forbrugernes bilmotorer.
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
petaas
Stoker XI
Stoker XI
17
Indlæg: 525
Tilmeldt: 15 jan 2007 17:59
Mit fyr: Biomax 10 compact
Areal: 180
Brændsel: Træpiller
Geografisk sted: St.Ajstrup 9240
Blevet takket: 2 gange

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af petaas »

Vi burde gå sammen om at betale for at at få testet en pose af stampemølllens l...... piller, priser er 4400 ex moms for en standard analyse, dertil bør vi nok få lavet en test af bindemiddel i pillerne.
Mvh Peter Andreasen
-------------------------------------------------------------------
Biomax 10 compact
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

Ok, ny motor og gear monteret samt "anden" (ikke ny) snegl, da Kenneth (Fynsbiostoker) mente min den gamle var slidt. Og for den sags skyld, blev der også monteret en 100 trins Woody 4.16 chip, men det har ikke noget med denne sag at gøre.
Men igang kom "comforten" med de nye dele ikke, da sneglen blev ved med at køre fast i de hådre piller. Kenneth blev sendt hjem og så skulle vi fortsætte når jeg kom tilbage.

Smal sag tænkte jeg, piller og en snegl, com-on. Men jeg blev klogere.......

Jeg er nu bare enormt meget træt af, at min BioComfort simpelt hen bogstaveligt talt ikke kan tygge/skære sig igennem Stampemøllens piller. Sneglen kører fast konstant nu, selv med nyt gear og snegl. Ny snegl blev pillet ud igen og min gamle snegl slebet helt skarp langs kanten, så den kan "skære" sig igennem, men det blev det kun marginalt bedre af.
Jeg opdagede at sneglen lå for højt i skakten og justerede den en smule ned med et par tynde skiver mellem gear og skakt (se billede), da der ellers kom for mange piller i klemme. Det blev kun en delvis succes.

Hvad f..... gør jeg.?
Jeg tænkte på, at en TB mini og Multi 22 eller hvad det er de heder, ikke har nogen intern snegl og derfor aldrig vil opleve de problemer jeg har????? Det må da være optimalt.

Nu har jeg hældt alle pillerne, som jeg har tilbage (300kg +), over i sække og henter nogen andre hos den lokale.

Ved ikke om der er nogen der er interesseret i at købe? ellers bliver de hældt i brændeovnen. Den er da uden snegl, som kan sætte sig fast.!!!
Vedhæftede filer
Resultat: Piller efter en tur gennem snegl. Skåret og knust med masser af smuld til følge.
Resultat: Piller efter en tur gennem snegl. Skåret og knust med masser af smuld til følge.
Prøveopstilling uden ild og med manuel fødning.
Prøveopstilling uden ild og med manuel fødning.
Justeret snegl. Der er ca 3mm luft mellem snegl og skakt.
Justeret snegl. Der er ca 3mm luft mellem snegl og skakt.
Slebet snegl inden montage.
Slebet snegl inden montage.
Skiver mellem gear og skakt
Skiver mellem gear og skakt
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

Jeg har 3 video clip optaget af sneglen i drift med Stampemøllens piller, hvor man ser, at det virkelig er hård kost for snegl/gear/motor. Det er uden at overdrive.

Nogen forslag til hvor og hvordan jeg kan præsentere dem?
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
Troldmand.
Stoker XVI
Stoker XVI
16
Indlæg: 1945
Tilmeldt: 01 dec 2007 20:27
Har takket: 132 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af Troldmand. »

Hej
Citat
"Justeret snegl. Der er ca 3mm luft mellem snegl og skakt."
Du skal op og have meget mere luft mellem snegl og skagt. Sneglen skal ikke skære sig gennem pillerne.
Du skal have mindst to pillers diameter luft, 20mm luft ialt vil være fint. Så kører det.
Ligeledes burde du montere din snegl flydende (kardanled) du får nemlig hurtigt igen en knækket aksel.
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

Troldmand. skrev:Hej
Citat
"Justeret snegl. Der er ca 3mm luft mellem snegl og skakt."
Du skal op og have meget mere luft mellem snegl og skagt. Sneglen skal ikke skære sig gennem pillerne.
Du skal have mindst to pillers diameter luft, 20mm luft ialt vil være fint. Så kører det.
Ligeledes burde du montere din snegl flydende (kardanled) du får nemlig hurtigt igen en knækket aksel.
Ok, i udgangspunktet ville jeg antage, at sneglen skulle befinde sig midt i skakten fra fabrikken.
Som jeg observerede den, sad den netop, som du anbefaler, næsten helt oppe mod toppen. Jeg kunne jo i min opstilling direkte se, at der derved rigtig var skabt mulighed for, at mange piller så kom i klemme mellem snegl og bund. Det er vel ikke sådan, at denne brænder er konstrueret, og antager, at endebunden i skakten simpelthen med tiden er bøjet pga de konstante påvirkninger den har fået , når piller har lagt sig imellem i bunden.
Derfor forsøgte jeg at rette sneglen nedaf plus lidt mere, så den ikke skulle rulle hen over dem, men skubbe dem.

Men det er jo helt ok, hvis du har kunnet få det til at virke, men jeg undrer mig bare over hvordan? Kan vi så lige få opskriften inklusiv den med kardanleddet, for det havde jeg også tænkt på. Mest for at skåne gearakslen.
Det er klar, at en stærkere motor ville kunne reducere dridtstop, men det kommer ikke gearakslen tilgode.
Er der noget i vejen for, at montere en 10Watts motor i stedet for de 6W den har nu?
Tænker på PCB og belastning.

Her er links til 3 videoklip lagt ud på You tube.
Det første viser bare snegl i drift uden piller. De næste to er med piller, hvoraf den sidste viser hvordan en pille har sat sig fast og hvordan den bliver fjernet med en skruetrækker. Det skal lige siges, at der meget ofte er mere end een pilleder stopper sneglen:

http://www.youtube.com/watch?v=oaogd6h5iWw
http://www.youtube.com/watch?v=ZHU1_B6epWo
http://www.youtube.com/watch?v=yGe5bNUWQGY
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.
Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
17
Indlæg: 11096
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Har takket: 120 gange
Blevet takket: 141 gange

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af Ulrik »

Jamen vi skal da kunne se dem her icon_cheesygrin.gif
Bare tryk på Youtube knappen øverst til højre for skrivefeltet og indsæt youtubelinket :)
MvH Ulrik©
Brugeravatar
BFE
Stoker Pro Sponsor
Stoker Pro Sponsor
16
Indlæg: 407
Tilmeldt: 31 aug 2007 23:59
Mit fyr: Biocomfort 16KW på Woody-Opop H418
Areal: 250m2 opført i 2005
Brændsel: 8mm piller: HøjlundPillen
Årligt forbrug: 8.400Kg
Geografisk sted: Sydfyn

Re: Intern snegl i Bio-Comfort knækket. Ny, hvor???

Indlæg af BFE »

Nå, sådan :oops:

Fint at der er noget der virker.
Må godt nok indrømme, at lige nu er jeg parat til at lave en større investering, for at få noget der ikke kører død i noget så simpelt som en træpille. icon_frown.gif
Mvh, BFE
100 trins (Woody 4.19a) 16KW Bio-Comfort (-O2) på Woody/Opop H418, opvarmer 250m2
Placeret i 70m2 uopvarmet værksted. Kedelshunt: RAVK 25-65 Gr. + RAV 1/2".
6m 3/4rør + 25m fjernvarmerør 2x25mm præisoleret.
Ingen trækstabilisator, 3,5m Metalbestos Multi-50 Ø150mm. 1500L silo.

Besvar