Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Forbrug Sæson 2013/2014

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af jensolav » 23 aug 2014 10:31

Så nærmer tiden sig for opgørelse af forbrug Sæson 13/14, jeg har d. 4.9 som opstarts dato mest fordi vi for 2 år siden fik installeret et Scotte anlæg, et 16kw. Jeg har lavet et exelskema som jeg har oploaded men der var en bruger ( Tror det var Nemo) der sagde til mig "bare vent dit forbrug kommer under 4 tons" det troede jeg ikke på men men men nu viser det sig at vores efterisolering har sparet os for ca 1600 kg piller bare i denne sæson og forbruget ender på ca 3850 kg eller 29% lavere end den første sæson icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Desuden bruger vi ikke længere elpatron i VVB og det sammen med den nye pumpe som vi fik samtidig med fyret gør at vi sammenlagt har skåret over 20% i elforbrug. JuuuuuuHuuuuuuu og det er penge lige ned i lommen, Jeg glæder mig til en ny sæson med masser af indlæg
Vedhæftede filer
Forbrugs skema pr sæson.pdf
(111.89 KiB) Downloadet 179 gange
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af thoken » 24 aug 2014 07:31

jensolav skrev:Så nærmer tiden sig for opgørelse af forbrug Sæson 13/14, jeg har d. 4.9 som opstarts dato mest fordi vi for 2 år siden fik installeret et Scotte anlæg, et 16kw. Jeg har lavet et exelskema som jeg har oploaded men der var en bruger ( Tror det var Nemo) der sagde til mig "bare vent dit forbrug kommer under 4 tons" det troede jeg ikke på men men men nu viser det sig at vores efterisolering har sparet os for ca 1600 kg piller bare i denne sæson og forbruget ender på ca 3850 kg eller 29% lavere end den første sæson icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Desuden bruger vi ikke længere elpatron i VVB og det sammen med den nye pumpe som vi fik samtidig med fyret gør at vi sammenlagt har skåret over 20% i elforbrug. JuuuuuuHuuuuuuu og det er penge lige ned i lommen, Jeg glæder mig til en ny sæson med masser af indlæg


Hej.
Sådan der :great:
Super godt gået.

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af HR LUCCA » 24 aug 2014 10:35

jensolav skrev:Så nærmer tiden sig for opgørelse af forbrug Sæson 13/14, jeg har d. 4.9 som opstarts dato mest fordi vi for 2 år siden fik installeret et Scotte anlæg, et 16kw. Jeg har lavet et exelskema som jeg har oploaded men der var en bruger ( Tror det var Nemo) der sagde til mig "bare vent dit forbrug kommer under 4 tons" det troede jeg ikke på men men men nu viser det sig at vores efterisolering har sparet os for ca 1600 kg piller bare i denne sæson og forbruget ender på ca 3850 kg eller 29% lavere end den første sæson icon_cheesygrin.gif icon_cheesygrin.gif Desuden bruger vi ikke længere elpatron i VVB og det sammen med den nye pumpe som vi fik samtidig med fyret gør at vi sammenlagt har skåret over 20% i elforbrug. JuuuuuuHuuuuuuu og det er penge lige ned i lommen, Jeg glæder mig til en ny sæson med masser af indlæg
Nu er det ikke fordi jeg vil gøre dig ked af det :wink: men vi havde en mild vinter sidste år , jeg bruger normalt 6 tons om året , men brugte kun 5,5 tons , men du har helt sikket sparet noget ,og fået en bedre komfort i dit hus :great:

nemocharley

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af nemocharley » 24 aug 2014 10:56

Tillykke - det er flot! Vinteren var mild - men vi fik meget blæsevejr her på matriklen, hvilket hev en del varme ud af huset. (Og ja - jeg vovede pelsen og gættede på at I kom under 4ton).

The Fisher King er stadig en af mine favorit film :)

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af jensolav » 24 aug 2014 19:31

thoken skrev: Tak


Hej.
Sådan der :great:
Super godt gået.

Mvh thoken
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af jensolav » 24 aug 2014 19:38

HR LUCCA skrev:
Nu er det ikke fordi jeg vil gøre dig ked af det :wink: men vi havde en mild vinter sidste år , jeg bruger normalt 6 tons om året , men brugte kun 5,5 tons , men du har helt sikket sparet noget ,og fået en bedre komfort i dit hus :great:
Hej, du kan ikke gøre mig ked af det, men du har ret vi havde en mild vinter, eller rettere en kortere vinter og et godt forår,mit håb til forbrug næste sæson må være ca 4,5 tons :)
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af jensolav » 04 sep 2014 07:57

Her er et eksempel på når det bliver nørdet, men det er et værktøj og så tar det kun 1 minut om dagen at føre et skema :P :P
Vedhæftede filer
Fyrrings skema.pdf
(204.25 KiB) Downloadet 155 gange
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

nemocharley

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af nemocharley » 04 sep 2014 12:09

Tak den napper jeg lige :)

Ser lige at du ikke har vvb-prio, trækstabilisator og måske heller ikke rumtermostat-følere. Der burde ligge yderligere besparelser i anskaffelse af dette.

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af jensolav » 04 sep 2014 14:16

nemocharley skrev:Tak den napper jeg lige :)

Ser lige at du ikke har vvb-prio, trækstabilisator og måske heller ikke rumtermostat-følere. Der burde ligge yderligere besparelser i anskaffelse af dette.
Vedr. VBB prio, der skal VBB vel være rimeligt tæt på fyret i installationen tænker jeg og nej jeg har endnu ikke fået trækstabilisator og rumfølere det er vel kun aktuelt ved gulvvarme :)
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

nemocharley

Forbrug Sæson 2013/2014

Indlæg af nemocharley » 04 sep 2014 14:21

Triumph har radiatorer og hans rumterm. sikrer ham store besparelser henover året. Fyret slukker når den ønskede varme er opnået og starter først når temp. går under setpkt.

Og det var såvidt jeg husker ikke så dyrt.

Hvor langt har du til din vvb?


Besvar