Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Skal man skifte piller bare for at gøre det

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Skal man skifte piller bare for at gøre det

Indlæg af HeineJepsen » 21 mar 2014 19:27

God fredag, nu hvor det næsten er sommer og Scotten snart skal holde sommerferie icon_cheesygrin.gif så sidder jeg og glor på træpiller (noget skal man jo lave mens rødvinen drikkes)

Det er første år jeg har pillegnasker og efter lidt askeproblemer, fik jeg det tunet ind med hjælp fra pillebruger. Jeg har kørt med Barlinek piller, som sådan set nu bare kører fint, der er ikke ret meget aske i poserne og de giver generelt heller ikke meget i skuffen. Så egentlig overvejer jeg at bestille dem igen. De er rimelig billige hos pillemadsen nu 1000 kg 1.579,-

Men så tænker jeg, burde jeg ikke prøve nogle andre piller? Det er lidt som da man var ung og skulle i byen hver weekend, for tænk nu hvis man gik glip af noget new11

For flere skriver jo at Scotten kører godt med lyse piller, som Barlinek ikke er.

Havde I bare købt de samme igen?
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.


N P K
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23 feb 2014 08:07
Mit fyr: Scotte 16 kw bs1016
Areal: 230
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5863
Dagligt forbrug: Ca 30 kg
Årligt forbrug: 6200 kg
Geografisk sted: Rolfsted Fyn

Skal man skifte piller bare for at gøre det

Indlæg af N P K » 21 mar 2014 19:41

Tja jeg bruger olimp og overvejer faktisk at købe dem igen men pillemadsen har nogen russiske bio pellets som skulle være meget lige med olimp så måske skulle de prøves
Hvad du selv vil er nok nemmest for dig selv at bestemme
Men du skriver at der ikke er meget aske i poserne??? Det skulle der vel heller ikke gerne være eller måske er det derfor de er billige fordi det er brugte piller

HeineJepsen
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 207
Tilmeldt: 09 mar 2013 11:22
Mit fyr: Scotte 10kw Blackstar
Areal: 150
Brændsel: Barlinek eco
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 15
Årligt forbrug: 3

Skal man skifte piller bare for at gøre det

Indlæg af HeineJepsen » 21 mar 2014 19:45

N P K skrev:Tja jeg bruger olimp og overvejer faktisk at købe dem igen men pillemadsen har nogen russiske bio pellets som skulle være meget lige med olimp så måske skulle de prøves
Hvad du selv vil er nok nemmest for dig selv at bestemme
Men du skriver at der ikke er meget aske i poserne??? Det skulle der vel heller ikke gerne være eller måske er det derfor de er billige fordi det er brugte piller
Ha ha neeej måske det min hjerne ikke kunne formå at få formidlet til mine fingre var smuld i poserne, for ja aske i poserne det ville være pænt dårligt :oops:
Scotte BS1016 10 kw, kompressorrens, Isokern skorsten med TS. Hus 150 m2 heraf 120 opvarmet med pillefyr, 70 m2 gulvvarme resten med radiatorer. 8 kw Znshine solceller på taget, med en Danfoss TLX 8 pro inverter efter. Morsø 2140 brændeovn.

pejle
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 288
Tilmeldt: 12 aug 2011 23:03
Mit fyr: Orlan Gasogen 40kw
Areal: 200 + 100
Brændsel: Primært briketter
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 2-4 pakker
Årligt forbrug: 10 paller
Geografisk sted: Hedensted
Modtaget likes: 2 gange

Skal man skifte piller bare for at gøre det

Indlæg af pejle » 21 mar 2014 20:34

Som at tage exkæresten med hjem. ☺ og pas på Heine jeg kender nemlig en af dem. ;-)
Pas på sarkasme og ironi kan være brugt.


Besvar