Justering

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Bremsegaarden
Stoker I
Stoker I
11
Indlæg: 1
Tilmeldt: 06 nov 2012 18:10

Justering

Indlæg af Bremsegaarden »

Hej
Jeg har et fyr som jeg mener der er vel stort. 20 Kw. Styring 6.78 det kører næsten aldrig over 8 - 9 Kw. 40 - 50 % Så mener jeg det vil give en bedre forbrænding, hvis det blev stilet til 10 Kw. så ville det jo køre ca. 80 - 100 % Er der noget man bare kan gøre ?.

xkfc

Justering

Indlæg af xkfc »

Jeps, du kan sagtens ændre styringen til 10kw, men det er bare ikke det der gør det.
Den afgørende faktor er kedlens og brænderens fysiske størrelse, og den er ikke sådan at ændre.
Du vil få en finere opløsning da hver % bliver 1% i stedet for 2% (groft sagt)

Sammenlign det med din bil. Du giver aldrig mere en ½ gas. Du lægger så en klods under speederen som gør at speederen ikke kan komme længere ned end halvvejs, men da du aldrig gav mere end ½ gas, vil det aldrig have indflydelse på mængden af brændstof som du bruger. Det er en mindre motor der skal til.

jeg kan anbefale dig at købe en sommerherd, og så justere fyret forfra. Mit fyr er også 16-24kw justeret som 16kw, men der er ingen tvivl om at ydelsen falder markant med sommerherden, så brænderen måske nærmer sig en 10kw, men at min kedel så er for stor, må jeg lære og leve med.

MVH. Kenneth
Besvar