Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Styring 7 el 10

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Styring 7 el 10

Indlæg af jensolav » 17 dec 2013 19:59

Kigan skrev:det kan og være den router der er skyl i at at de mister forbindelsen til internet med styringen, det var det hos mig, efter jeg skiftede router har der ikke være udfald og det er ca to måneder siden nu.

Jeg bruger og powerlink.
Kigan, det tror jeg måske du har ret i, jeg har også døjet en del med at min pc ville hoppe af forbindelsen og det er vel at mærke 2 forskellige pcèr der har haft det problem og i øvrigt stadig har, vi har TDC og har en Homebox som de kalder den, altså ikke noget med home trio men en alm. router, jeg har været i kontakt med TDC men jeg fik bare en besked om at jeg kunne downloade et program og så skifte kanal. det har kun hjulpet meget lidt, men det er vel bare en almindelig router der skal bruges eller ???? Og er der et mærke, måske D-link, det hedder vores powerlink
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Kigan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 14 aug 2008 18:32
Mit fyr: BS+ 30kw
Areal: 114 / 110L VVB
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Årligt forbrug: ca. 3,5 Tons
Geografisk sted: Bornholm

Styring 7 el 10

Indlæg af Kigan » 18 dec 2013 08:19

til starte med hade jeg en alm. router der sad efter routeren fra Fullrate, jeg var i kontakt med dem og de sende mig en ny router for den jeg hade, hade nogle år på bagen, og når jeg fik sat den til kunne jeg pille den ekster router af og det køre bare nu :) jeg vil mene D-link er et godt mærke :)
Mvh
Kevin
Mit fyr http://stokercloud.dk/dev/kevinhansen.html
RTB Phoenix 30kw v16 114 m2

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Styring 7 el 10

Indlæg af jensolav » 18 dec 2013 08:59

Kigan skrev:til starte med hade jeg en alm. router der sad efter routeren fra Fullrate, jeg var i kontakt med dem og de sende mig en ny router for den jeg hade, hade nogle år på bagen, og når jeg fik sat den til kunne jeg pille den ekster router af og det køre bare nu :) jeg vil mene D-link er et godt mærke :)
Det er bare utroligt at det udstyr man får fra leverandør ikke virker, vi bor jo på landet og her kommer der ikke fansie bredbånds løsninger før efter 2050 :evil: så de gamle kobberledninger må klare skraldet men tilbage til routeren. du har altså haft en ekstra på efter den du fik fra leverandør men i dag kan du klare dig med en ??? :)
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Styring 7 el 10

Indlæg af Oldgaard » 18 dec 2013 09:39

jensolav skrev: Det er bare utroligt at det udstyr man får fra leverandør ikke virker, vi bor jo på landet og her kommer der ikke fansie bredbånds løsninger før efter 2050 :evil: så de gamle kobberledninger må klare skraldet men tilbage til routeren. du har altså haft en ekstra på efter den du fik fra leverandør men i dag kan du klare dig med en ??? :)
Har lige været gennem det samme hos Fullrate
Jo udstyret virker, dog fik jeg den besked at deres router/modem kun har en levetid på 3-4 år, så nok derfor kigan fik ny ;) samtidig med så er folks behov jo ændret, i dag har deres udstyr typisk 4 lan indgange samt trådløs, før i tiden var der kun 1 lan og normalt ikke trådløst ( med mindre man ville betale for det)
Derfor har/havde mange en trådløs router ( sat op som bridge) efter deres udbyders udstyr.

Husk lige!! med mindre i selv spørger så får i ikke svar hos udbyderne ;) jeg vidste fra anden side at der var opsat en fremskudt central mellem os og den central vi var koblet op til, fik flyttet linjen og fik dobbelt hastighed smiley140.gif smiley140.gif blev samtidig flyttet fra adsl til vdsl så nu hele :lol: 8/1 i stedet for 3.5/512
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Styring 7 el 10

Indlæg af jensolav » 18 dec 2013 11:04

Oldgaard skrev:
Har lige været gennem det samme hos Fullrate
Jo udstyret virker, dog fik jeg den besked at deres router/modem kun har en levetid på 3-4 år, så nok derfor kigan fik ny ;) samtidig med så er folks behov jo ændret, i dag har deres udstyr typisk 4 lan indgange samt trådløs, før i tiden var der kun 1 lan og normalt ikke trådløst ( med mindre man ville betale for det)
Derfor har/havde mange en trådløs router ( sat op som bridge) efter deres udbyders udstyr.

Husk lige!! med mindre i selv spørger så får i ikke svar hos udbyderne ;) jeg vidste fra anden side at der var opsat en fremskudt central mellem os og den central vi var koblet op til, fik flyttet linjen og fik dobbelt hastighed smiley140.gif smiley140.gif blev samtidig flyttet fra adsl til vdsl så nu hele :lol: 8/1 i stedet for 3.5/512
OLdgaard; Vdsl er det noget som alle kan få, vi er jo som sagt på kobber løsning, vi har ca 4 km til central og hastigheden er på ca 10/1,5 og det er på en linje hvor der max kan leveres 20/2, men som jeg også skrev så er det problemer med at forbindelsen hopper af der er vores største problem
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html


Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Styring 7 el 10

Indlæg af Oldgaard » 18 dec 2013 11:29

jensolav skrev: OLdgaard; Vdsl er det noget som alle kan få, vi er jo som sagt på kobber løsning, vi har ca 4 km til central og hastigheden er på ca 10/1,5 og det er på en linje hvor der max kan leveres 20/2, men som jeg også skrev så er det problemer med at forbindelsen hopper af der er vores største problem
VDSL er stadig kobber :/
Det tror da pokker i har problemer, med mindre det er et helt nyt kabel som kun går til jer, så er det desværre totalt urealistisk at fortælle jer at linjen kan bære en 20/2 eller som i nu har 10/1,5, rent teoretisk så ligger jeres max omkring 4/0,750 ( hvad vi havde som stabil forbindelse før omlægningen)

prøv at logge på din router--find-Daignostic--DSLlinje--DSl linje status--tryk på den og se hvad der kommer af resultat
hvis
noise margin upstream og noise margin downstream er på 6 eller derunder så er det med stor sikkerhed hastigheden der er problemet, dog kan supporten hos fullrate også lave testen for dig
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Brugeravatar
jensolav
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 438
Tilmeldt: 18 mar 2012 19:05
Mit fyr: Scotte på BlackStar 16kw
Areal: 96
Brændsel: Træpiller 8 mm Velux
Fremviser gerne i postnummer: 9382
Dagligt forbrug: 4-8 kg sommer
Årligt forbrug: 4000 kg
Geografisk sted: Vildmosen Nordjylland

Styring 7 el 10

Indlæg af jensolav » 18 dec 2013 11:48

Oldgaard skrev:
VDSL er stadig kobber :/
Det tror da pokker i har problemer, med mindre det er et helt nyt kabel som kun går til jer, så er det desværre totalt urealistisk at fortælle jer at linjen kan bære en 20/2 eller som i nu har 10/1,5, rent teoretisk så ligger jeres max omkring 4/0,750 ( hvad vi havde som stabil forbindelse før omlægningen)

prøv at logge på din router--find-Daignostic--DSLlinje--DSl linje status--tryk på den og se hvad der kommer af resultat
hvis
noise margin upstream og noise margin downstream er på 6 eller derunder så er det med stor sikkerhed hastigheden der er problemet, dog kan supporten hos fullrate også lave testen for dig
Jeg prøver at arbejde lidt med sagen, vores forbindelse er en TDC forbindelse, gad vide om de vil hjælpe
Glad amatørfyrbøder hos Møllehuset, på Stenisenge
Ingen røg fra toppen,`ingen varme i kroppen
Hus 94 kvm- radiatorer-Scotte 16kw - Kedel: Blackstar Semirens- Styringsver 7,515
Iltstyring- NEJ - Vbb Prioritet -NEJ - Trækstabilisator -NEJ
Online: http://stokercloud.dk/dev/stenisengevej.html

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Styring 7 el 10

Indlæg af Oldgaard » 18 dec 2013 11:51

jensolav skrev: Jeg prøver at arbejde lidt med sagen, vores forbindelse er en TDC forbindelse, gad vide om de vil hjælpe

Jo da ;) du betaler jo for det via dit abb :)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Kigan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 512
Tilmeldt: 14 aug 2008 18:32
Mit fyr: BS+ 30kw
Areal: 114 / 110L VVB
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 3700
Årligt forbrug: ca. 3,5 Tons
Geografisk sted: Bornholm

Styring 7 el 10

Indlæg af Kigan » 23 dec 2013 23:55

jensolav skrev: Det er bare utroligt at det udstyr man får fra leverandør ikke virker, vi bor jo på landet og her kommer der ikke fansie bredbånds løsninger før efter 2050 :evil: så de gamle kobberledninger må klare skraldet men tilbage til routeren. du har altså haft en ekstra på efter den du fik fra leverandør men i dag kan du klare dig med en ??? :)
ja til at starte med hade jeg den fra min leverandør og min egen, men efter jeg fik en ny af leverandør kunne jeg pille min egen af :)
Mvh
Kevin
Mit fyr http://stokercloud.dk/dev/kevinhansen.html
RTB Phoenix 30kw v16 114 m2


Besvar