Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
levi

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af levi » 05 nov 2013 21:18

Ugelvig skrev:Det er hvis der er flere ens fejl over tid, eller er det også, hvis der opstår et akut problem her og nu?

Jeg så det med en ETA kedel, hvor montøren åbnede lågen ind til brandkammeret. Der gik ikke ét minut, før hans telefon ringede og han fik en fejl på kedlen.
Tiden vil vise hvor avanceret de vil bruge Cloud Service, - mon ikke det har noget at gøre med hvor mange der tilmelder sig - hvis der er nok tilmeldte (Hvilket burde være nemt med 5000 solgte anlæg om året) - så bliver der nok ansat et par mand til udelukkende at holde øje med folks anlæg - og reagere & supportere ved fejl & nedbrud.


Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af lamborg » 05 nov 2013 21:20

Hvis man kikker efter i de tråde der bliver startet ang div spørgsmål og problemer med NBE produkter så bunder det tit og ofte i at folk piller ved noget de ikke skulle inden de er mere inde i sagerne om hvordan et piller fyr virker. Og det er svært at komme fra et oliefyr og over til piller fordi principperne er så forskellige. Når først man har fattet principperne så går det meget nemmere .
Med hensyn til om man kan skifte dimer i alle fyr . Ja selvfølgelig kan du det. Det kan jo skilles af i modsatte række følge som det er samlet . Men der er bare lige et lille men . Du kan også skifte stumper på din ferrari men det kan bare ikke køre bagefter :-) . Jeg foretrækker helt klart noget der er baseret på at man selv fixer problemerne. Når garantien udløber så koster den knaster at få en montør ud.
PS undskyld Sophus. Jeg har rettet min signatur til V10 :oops:
Last edited by 1 on lamborg; edited 5 times in total
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 05 nov 2013 21:21

levi skrev:Tiden vil vise hvor avanceret de vil bruge Cloud Service, - mon ikke det har noget at gøre med hvor mange der tilmelder sig - hvis der er nok tilmeldte (Hvilket burde være nemt med 5000 solgte anlæg om året) - så bliver der nok ansat et par mand til udelukkende at holde øje med folks anlæg - og reagere & supportere ved fejl & nedbrud.
Spændende! Super tiltag, der jo kan hjælpe dem, der måske ikke sætter sig så meget ind i det og bare vil have et alternativ til oliefyret.
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

salsera
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 nov 2013 10:06

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af salsera » 06 nov 2013 10:19

Bliver nødt til at dele min erfaring. Jeg har haft Baxi i 7 år, og nu har jeg besluttet, at det skal UD - og det kan kun gå for langsomt.
Hver forår og efterår kan det ikke køre så langsomt, som der er behov for, og der sker tilbagebrænding til magasinet. Pillerne transporteres jo fra magasinet til brænderen af en kort og VANDRET snegl. Det slukkes så med vand. Sidste forår måtte jeg skovle våde træpiller ud af magasinet ca. 10 gange!!! Hvert forår og efterår har vi frosset, fordi det ikke har kunnet køre.
Forleden blev hovedet slået på sømmet! Da virkede brandsikringen heller ikke... det eneste der virkede, var blæseren. Så der var god fut på ilden langt ind i sneglen og dermed meget tæt på alle pillerne i magasinet. Da tog jeg haveslangen - og takkede højere magter for, at jeg var hjemme og vågen.
Nu skal det ikke tændes mere! Om 14 dage får jeg leveret et nyt scotte og glæder mig.
På scotte ligger pillerne ikke klos op ad brænderen, hvilket jo dybest set er en fuldstændig vanvittig konstruktion. Samtidig har scotte automatisk slukning, når der ikke er brug for varme (uden vand ;-) ). Når der er behov, kan det tænde selv igen. Jeg glæder mig til, at varme ikke længere skal være en væsentlig kilde til bekymring i mit liv.

nemocharley

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af nemocharley » 06 nov 2013 10:24

Det lyder godt nok træls.

Baxi Multiheat er jo lidt noget andet end de produkter der er blevet nævnt her i tråden.


timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af timkenneth » 06 nov 2013 10:50

salsera skrev:Bliver nødt til at dele min erfaring. Jeg har haft Baxi i 7 år, og nu har jeg besluttet, at det skal UD - og det kan kun gå for langsomt.
Hver forår og efterår kan det ikke køre så langsomt, som der er behov for, og der sker tilbagebrænding til magasinet. Pillerne transporteres jo fra magasinet til brænderen af en kort og VANDRET snegl. Det slukkes så med vand. Sidste forår måtte jeg skovle våde træpiller ud af magasinet ca. 10 gange!!! Hvert forår og efterår har vi frosset, fordi det ikke har kunnet køre.
Forleden blev hovedet slået på sømmet! Da virkede brandsikringen heller ikke... det eneste der virkede, var blæseren. Så der var god fut på ilden langt ind i sneglen og dermed meget tæt på alle pillerne i magasinet. Da tog jeg haveslangen - og takkede højere magter for, at jeg var hjemme og vågen.
Nu skal det ikke tændes mere! Om 14 dage får jeg leveret et nyt scotte og glæder mig.
På scotte ligger pillerne ikke klos op ad brænderen, hvilket jo dybest set er en fuldstændig vanvittig konstruktion. Samtidig har scotte automatisk slukning, når der ikke er brug for varme (uden vand ;-) ). Når der er behov, kan det tænde selv igen. Jeg glæder mig til, at varme ikke længere skal være en væsentlig kilde til bekymring i mit liv.
god erfaringsudveksling og sikke da nogle trælse 7 år, kan godt forstå du/i vælger noget andet når det har kørt så dårligt.

når det så er sagt er din multiheat enten alt for overdimensioneret eller også er indstillingerne meget forkerte.
der er mange multiheat her på forum der kører upåklageligt i lavlast perioder.
tror du skulle have henvendt dig her på forum noget før om dine problemer med din stoker. der er meget kapacitet her på forum ang multiheat.

Brugeravatar
Ugelvig
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 18 sep 2012 12:19
Mit fyr: Atmos D14P/Iwabo Villa S2
Areal: 212+70
Brændsel: Stampemøllen
Dagligt forbrug: 16 kg pr. døgn
Årligt forbrug: 6 ton
Geografisk sted: Sønderjylland
Kontakt:

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af Ugelvig » 06 nov 2013 10:53

Tror også Guruen Thy kunne have indstillet sig ud af de problemer. Det virker som om folk er meget begejstret for det magi han kan med de "blå".

Men tillykke med træpillerfyret. Det er en helt anden måde at arbejde på, end et stokerfyr. Ingen tvivl du skal nok blive glad for den!
/AJU

Atmos D14P med påmonteret Iwabo Villa S2 og 750l træpiller i Mafa Midi silo fremvises gerne :)

salsera
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 2
Tilmeldt: 06 nov 2013 10:06

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af salsera » 06 nov 2013 11:23

Mit baxi multiheat var ikke overdimensioneret - 16kW til et ældre hus på 250 kvm. Indstillingerne er der flere VVS'ere der har kigget på i tidens løb. Men det har fejlagtigt været forbundet med akkumuleringstank.

nemocharley

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af nemocharley » 06 nov 2013 11:29

hvordan fejlagtigt?....måske vi skulle lave en ny tråd..

Brugeravatar
kovas
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1748
Tilmeldt: 10 feb 2012 09:06
Mit fyr: Ekoheat 1500
Areal: 160+40
Brændsel: Polar Power 8mm
Dagligt forbrug: 22,19 dec 15
Årligt forbrug: 4992 år 2016
Geografisk sted: Løgstør
Modtaget likes: 17 gange

VVS'eren siger at Scotte ikke duer?

Indlæg af kovas » 06 nov 2013 12:29

salsera skrev:Mit baxi multiheat var ikke overdimensioneret - 16kW til et ældre hus på 250 kvm. Indstillingerne er der flere VVS'ere der har kigget på i tidens løb. Men det har fejlagtigt været forbundet med akkumuleringstank.
Hej.
Var den forkert tilsluttet eller forkert at ha den? Jeg har mødt en uddannet skorstensfejer i en udstilling på skovens dag som i ramme alvor fortalte folk at selvcirkulation i akkutank var at bund af tank var højere oppe end top fyr, så skulle varm afgang fra fyret til bund af akutank, top tank til bund fyr. Har siden mødt flere som bandede akkumulering ned i helved fordi de ikke havde forbundet den korekt.
Mange hilsner Kovas.

Nu med 4900w solceller på taget.Fronius 3,5kw inverter.
1. år produceret 4782kwh år 2014= 4657kwh, år 2015=4656kwh


Besvar