Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Hygge med Scotten eller .......

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
Brugeravatar
vinther2
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 442
Tilmeldt: 07 okt 2011 14:09
Mit fyr: Scotte 10 kw
Areal: 150
Brændsel: Vida Pellets
Årligt forbrug: Ca. 6 tons
Geografisk sted: Lolland
Givet likes: 53 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af vinther2 » 30 okt 2013 20:53

Hej i gruppen

Nu har vi haft Scotten i 1 år. Der var lidt begyndervanskeligheder. Smuld som stoppede sneglen, sort røg, sorte piller i askeskuffen samt diverse andre ting. Et opstartsbesøg af Michael fra NBE fik løst indstillingsproblemerne og resten fixede jeg selv.

Nu kører det perfekt (Bank under bordet :D ) og håber det bliver ved.

Men det som jeg egentlig vil ind på er,- om i andre er ligesom mig:

Det første jeg gør om morgenen er lige at gå en tur ud og se hvordan det kører, kikker ned i forbrændingskammeret og ser om flammen er som den skal være og der ikke er mere sod på siderne end normalt, - løfter låget til siloen og ser hvor meget det er sunket,- kikker til askeskuffen, (har den gl. model med lille askeskuffe) - lytter om der er mislyde (pille i klemme)

Dette gør jeg som regel også sidst på dagen når jeg er kommet fra vagt,- og måske står jeg også lige med en pils i hånden alt imens jeg checker de forskellige ting.

Det kalder jeg for hygge og jeg er sikker på at mange af jer,- har det på samme måde, - eller er jeg helt galt afmarcheret :?


Flemmingth
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1034
Tilmeldt: 20 mar 2010 20:25
Mit fyr: MGM Comfort 15 + Passat Ventum VG-40
Areal: 210
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Roust, 6818 Årre
Givet likes: 29 gange
Modtaget likes: 34 gange

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af Flemmingth » 30 okt 2013 21:08

Overhovedet ikke galt afmarcheret. Sådan har jeg det også med mine kedler. De skal kontrolleres (ikke checkes :twisted: ) morgen og aften.
Her til aften blev kølestokeren også kontrolleret, efter at der i eftermiddags var fyldt Julebryg på den, efter en tur syd for grænsen. Blev selvfølgelig nødt til at prøvesmage. Synes den første havde en lidt afvigende smag drinking25.gif , så blev nødt til at prøvesmage endnu én drinking25.gif Blev enig med mig selv om, at smagen er Dancedancer07.gif
Med varm hilsen
Flemming Thomsen
Hvad kan udskydes til imorgen, skal ikke laves idag - thi imorgen er det måske overflødigt

Brugeravatar
Aaen
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1392
Tilmeldt: 16 mar 2012 17:12
Mit fyr: Fjernvarme/brændeovn
Areal: 200
Fremviser gerne i postnummer: 9330
Geografisk sted: 9330 Dronninglund
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 3 gange
Kontakt:

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af Aaen » 30 okt 2013 21:14

Sådan har jeg det osse, altså mht hyggen. Dog bliver der længere og længere mellem besøgene i fyrrummet. Det kører jo bare :-)

Slettet 15549

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af Slettet 15549 » 30 okt 2013 21:17

Hej

Jeg startede scotten 6 juni i år efter 11 år med fastbrændsel
Det eneste jeg har fortrudt ved skiftet til pillefyr er at jeg ikke har gjort det noget før :-)

Jeg er ikke ved fyret dagligt men ser til det via stokercloud på mobilen flere gange dagligt bare for lige at se om det er i drift og hvordan det i såfald køre

Hvis ikke jeg havde fyret på stokercloud ville jeg helt sikkert kigge fysisk til det dagligt

Knuddi41
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 667
Tilmeldt: 20 okt 2013 09:30
Mit fyr: Woody 16kW. V-10 Styring
Areal: 233
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 7184
Dagligt forbrug: 45
Årligt forbrug: 12
Modtaget likes: 1 gang

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af Knuddi41 » 30 okt 2013 22:43

Ja jeg har bare et problem. Mit fyrrum er 27 grader så øl bliver mega hurtigt varmt. Øv


Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

Hygge med Scotten eller .......

Indlæg af HR LUCCA » 31 okt 2013 00:59

Ja det er rart med nogle gode sunde fritid interesser drinking25.gif ,jeg når ikke og kikke til mit hver dag , men går jeg forbi løfter jeg gerne lige låget :wink:


Besvar