Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Scotte stopper uden grund

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
JohnP
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 15 jan 2012 14:26
Mit fyr: 16 kw scotte version 6.79
Areal: 188m2 + 78 m2 garage
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers NØ

Scotte stopper uden grund

Indlæg af JohnP » 19 aug 2013 12:37

Hej

Jeg har tidligere skrevet om dette, men prøver lige igen, da det stadig er et problem.

Mit setup er en 16 kw scotte version 6.77. Følgende udstyr er monteret : VVB priortering - ekstern rumtermostat i huset og kompressorrens.

Problemet er at fyret med jævne mellemrum stopper uden grund, og der står bare "STOP" i displayet - normalt står der også hvad årsagen til et stop er, men ikke her.

Det begyndte først her i forår og sommerperioden, hvor fyret bliver slukket og tændt af den ekst. rumtermostat.

Det sker typisk når der har været forbrug af det varme vand igennem et stykke tid - altså f.eks. hvis vi er 2-3 stykker der går i bad efter hinnanden. Hvis der bare er en enkelt der bader, har jeg ikke oplevet problemet.

Jeg har haft telefonisk kontakt til Michael fra NBE et par gange, hvor han kom med nogle forslag, som skulle afprøves.

Først var der mistanke om, at det var den eksterne termostat, som mistede forbindelsen en gang imellem - jeg har ca. 25 mtr. til fyrrummet fra rummet hvor termostaten sider. Først fik den nyt batteri - det hjalp ikke. Så satte jeg rumtermostaten fra huset over tæt ved fyrrummet, så der kun var to mtr. til modtageren - det hjalp ikke, og umiddelbart virker det også til at forbindelsen er ok.

Jeg har kontrolleret at der ikke er løse ledninger i stikkene i styringen, så det skulle også være ok.

Jeg har haft strømmen taget fra styringen, for at se om noget skulle nulstilles - det halp ikke.

Det er som om, at vvb.priorteringen og den ekste. rumtermostat ikke kan arbejde sammen nogle gange.

Michael fra NBE hælder nu til, at der en fejl på chippen i styringen, hvilket han sagtens kan have ret i. Men inden jeg kontakter min forhandler om dette ville jeg lige høre om nogen har oplevet noget lign. Jeg har selv fundet en enkelt med version 6.78, som har haft et lign. problem og som jeg forstod var det hans iltstyring, som var årsagen, men det har jeg jo ikke på mit anlæg.

på forhånd tak.

John


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Scotte stopper uden grund

Indlæg af pille bruger » 19 aug 2013 13:52

Fint at du har kigget det hele igennem en ekstra gang :great:
Beskeden STOP bør kun kunne fremkomme når der er manuelt trykket stop på OFF knappen.
Når det ikke er tilfældet kan det være en defekt i chippen.

Har du prøvet at tage chippen helt ud ?
Det kan jo være et af benene der ikke har rigtig fat nede i soklen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

JohnP
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 46
Tilmeldt: 15 jan 2012 14:26
Mit fyr: 16 kw scotte version 6.79
Areal: 188m2 + 78 m2 garage
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Randers NØ

Scotte stopper uden grund

Indlæg af JohnP » 19 aug 2013 14:29

Nej det har jeg ikke - men det skal da prøves.

mvh. John


Besvar