BS2030 vs L20... mm.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Rob801
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Rob801 »

Tak for jeres svar... Det der tiltrækker mig med Scotte er uden tvivl dens styring og alle de muligheder der er med det (online overvågning, silo måler, blæserens osv). Men vi har også været glade for bygge-kvaliteten på vores Baxi. Det er også derfor jeg overvejer at blande de to sammen hvis det kan lade sig gøre. Men jeg må indrømme at jeg kun har kigget meget lidt på de andre mærker, når der ikke er nogen af dem der giver de samme muligheder som Scotte (tilsyneladende) men er da naturligvis åben for andre mærker også.

Det er bare utroligt tidskrævende at sætte sig ind i hver maskine, og da jeg samtidigt har et fuldtidsarbejde og et stort byggeprojekt, kan det være svært at finde tid til det selv om at jeg gerne vil. Så derfor er det en stor hjælp at få jeres kommentarer med på vejen, da i er forbrugere - og IKKE sælgere.

Det var også meningen i starten at vi bare ville supplere op med solfangere, men der vil går et stykke tid før vi kommer op på de nye m2 (2 år før vi er færdige med ombygningen) og Baxi sagde at vores 2,5 aldrig ville kunne køre med iltstyring med det antal m2 vi har i dag (og jeg kan ikke finde de magiske manual indstillinger vi havde før) og så har vi bruge for noget der kan køre også nu, mens vi er ved at bygge om. Ud over det, jeg har fået en ubeskrivelig dårlig smag for at skal hoppe ned i min 2,5 og bruge time vis på at banke opsvulmede piller ud flere gang om ugen mm og derfor vil jeg bare ikke ha den mere (men den kommer snart til salg hvis du er interesseret ;))

De penge vi ville ha investeret i solfanger, vælger vi at bruge på et pillefyr, der kan tilpasse sig efter vejrforholdene (tænde og slukke).

Edit:
Det gik lidt for stærk med at læse og jeg fik ikke alle jeres kommentar med men tak og jeg skal også undersøger det med sneglen... skal ud og slå beton i stykker nu... 8)

nemocharley

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af nemocharley »

Helt fint - scotten er et oplagt valg med det du vægter.

Og så vil jeg dog sige at Pellux 100 også rummer mange muligheder i en meget solidt bygget kedel med en dertilhørende stærk brænder (modulerer ml 5 og 19kw) til samme pris næsten (iltstyring skal tilkøbes). Den er ny på markedet, men den får ros indtil videre

her er et link: http://www.volundvt.dk/Volund/produkter ... ELLUX-100/
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af MichaelK »

Jeg ved hvor der er 2 stk. biolyt 10/15 kw til 60.000,- /stk. Sådan en kan leveres
på din adresse til denne pris. Anlæg er fra 2012, og er helt nye.

kontakt BVSMontage.dk



mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain
nemocharley

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af nemocharley »

MichaelK skrev:Jeg ved hvor der er 2 stk. biolyt 10/15 kw til 60.000,- /stk. Sådan en kan leveres
på din adresse til denne pris. Anlæg er fra 2012, og er helt nye.

kontakt BVSMontage.dk



mvh.
Den er svær at slå. Biotech kører dog også en kampagnepris pt, ligeså Pellematic - også omkring 60.000. Men Hovals Biolyt er nok noget af det allerbedste. Omvendt kan du købe to scotter eller to Pellux 100 for den pris... - jeg tror der er mange, som har haft de overvejelser. :)
Brugeravatar
MichaelK
Stoker XVIII
Stoker XVIII
16
Indlæg: 4675
Tilmeldt: 20 okt 2007 03:15
Mit fyr: BioWin 100 Eksklusiv
Areal: ca. 300kvm.
Brændsel: Træpiller 6 mm.
Fremviser gerne i postnummer: 8410
Årligt forbrug: ca 5,5 t.
Geografisk sted: Feldballe-Djursland
Har takket: 334 gange
Blevet takket: 333 gange

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af MichaelK »

Fik jeg nævnt der kun er 2 stk. tlbage, og prisen er inkl. moms. :great:

Mvh.

»Jo mere Jeg lære om mennesker, jo mere elsker Jeg min hund«

Citat: Mark Twain

Rob801
Stoker II
Stoker II
11
Indlæg: 53
Tilmeldt: 10 nov 2012 18:28
Mit fyr: Scotte 16kw
Areal: 250
Brændsel: træpille
Fremviser gerne i postnummer: 8870
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Østjylland ved Langå, 8870

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Rob801 »

Omvendt kan du købe to scotter eller to Pellux 100 for den pris... - jeg tror der er mange, som har haft de overvejelser. :)
Ja, de er desværre en af vores begrænsninger når det slet ikke var meningen at vi skulle ha et nyt fyr og vi har lige smidt en del penge i vores MH... :| . Båd den Scotte og TPK vi kigge på ligger meget tæt på de 30.000
nemocharley

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af nemocharley »

Rob801 skrev: Ja, de er desværre en af vores begrænsninger når det slet ikke var meningen at vi skulle ha et nyt fyr og vi har lige smidt en del penge i vores MH... :| . Båd den Scotte og TPK vi kigge på ligger meget tæt på de 30.000
Jeg har lige været igennem møllen - og var af flere omgange tæt på de dyre modeller. Til sidst måtte jeg vælge, og gik så efter noget meget enkelt og stærkt, med mere begrænset styring. Vølunds Pellux 100 tilbyder en gedigen kedel og brænder (så vidt jeg kan se), og der er en del tilkøbsmuligheder (iltstyring, vejrkompensering, solvarmestyring osv.). Tror faktisk den er født til at kunne styre 16 varmekredse, men det må du ikke lige hænge mig op på - kampagneprisen er pt ca 25k. Og nu nævner jeg den ikke igen, Black Star er et udmærket valg.
nemocharley

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af nemocharley »

Forresten - det slår mig lige. Har du stillet spørgsmål ang. optimering af drift på din Baxi Mh 2.5 inde på Baxi forum? - der sidder altså et par troldmænd derinde.
Kruse
Stoker XII
Stoker XII
14
Indlæg: 783
Tilmeldt: 12 apr 2010 21:14
Mit fyr: Fjernvarme
Areal: 230
Geografisk sted: tarm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 25 gange

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Kruse »

Ja en 2.5 er nok i overkanten til dine m2 men vis fyret er i god stand var det da en idé at høre i Baxi forum. Det er før set der at fyr er kommet l at køre meget beder efter nogle få justeringer
Livet er et spil, du ved du taber!
Hvordan vil du spille?
Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
16
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Har takket: 34 gange
Blevet takket: 27 gange
Kontakt:

BS2030 vs L20... mm.

Indlæg af Oldgaard »

nemocharley skrev:Forresten - det slår mig lige. Har du stillet spørgsmål ang. optimering af drift på din Baxi Mh 2.5 inde på Baxi forum? - der sidder altså et par troldmænd derinde.
uanset hvad så finder du ikke størere troldmand indenfor baxi end Thy ;)
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Besvar