Forbrænding.
: 27 okt 2007 09:45
Har nu kørt i et stykke tid med min scotte, og har gjort følgende observeringer:
Kørte fra starten med blæs høj sat til 15, det medførte at pillemængden har skulle sættes meget højere end den blev beregnet til i det excel ark der findes til beregning af snegletider.
Har nu sat blæs høj til 10, snegletider står næsten lige som før, men nu er forbrændingen meget bedre, flammen er ikke længere hvid og hidsig, men mere blød og let rødlige spidser.
Har monteret trækstabilisator, træk sat til ca. 10 Pa, og klappen står lidt åben det meste af tiden, mere åben når det blæser, så det virker!
Er der nogen der har lignende erfaringer med hensyn til luftmængden??
TR
Kørte fra starten med blæs høj sat til 15, det medførte at pillemængden har skulle sættes meget højere end den blev beregnet til i det excel ark der findes til beregning af snegletider.
Har nu sat blæs høj til 10, snegletider står næsten lige som før, men nu er forbrændingen meget bedre, flammen er ikke længere hvid og hidsig, men mere blød og let rødlige spidser.
Har monteret trækstabilisator, træk sat til ca. 10 Pa, og klappen står lidt åben det meste af tiden, mere åben når det blæser, så det virker!
Er der nogen der har lignende erfaringer med hensyn til luftmængden??
TR