Lyssensor

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
neist
Stoker V
Stoker V
13
Indlæg: 183
Tilmeldt: 12 okt 2010 21:29
Mit fyr: 10 kw Scotte / Blackstar
Areal: 185 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9530
Årligt forbrug: estimeret 6tons
Geografisk sted: Støvring

Lyssensor

Indlæg af neist »

Jeg havde for nogle måneder siden en defekt lyssensor og kørte i nogen tid uden, kortsluttede istedet benene da jeg ikke kunne finde min reserve. Nu er de jo ikke helt gratis så jeg købte en løs LDR modstand (til en femmer) og reparerede den gamle, og det har kørt fint i flere måneder. Men så sker det... ved en oprydning finder jeg æsken med "reserven" og sætter den i for at være på den sikre side.
Men men... Bare en uge efter begynder den at sætte ud og fyret stopper. Jeg har nu igen sat de hjemmelavede i og alt kører fint.

Andre der oplever at sensorerne holder kort tid, eller har jeg bare været uheldig ?
Den forrige holdte vel ca 7 mdr.

calle

Lyssensor

Indlæg af calle »

Du må være uheldig. Kører stadig med den, der sad i fyret fra fabrikken. Den er fra 2008. Den bliver rengjort en gang om året - bare for en sikkerheds skyld.

Venlig hilsen
epo
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 255
Tilmeldt: 29 jun 2008 22:12
Mit fyr: Scotte 16 kW + OPOP H418
Areal: 239
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Dagligt forbrug: 34kg Nov/Dec i snit
Årligt forbrug: 9 paller

Lyssensor

Indlæg af epo »

Jeg havde en defekt sensor efter 4 års drift.. Fandt en erstatning i det oliefyr, som blev pillet ned, da pillefyret blev sat op :-)
Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Lyssensor

Indlæg af Lintz »

I de 2 år jeg har haft scotte har det kostet mig en el-tænder - Lyssensor bliver rengjort når jeg renser brænder - Hvis jeg husker det.
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

Besvar