Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

VVB og trådløs styring?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
xkfc

VVB og trådløs styring?

Indlæg af xkfc » 06 maj 2013 06:34

pso skrev:Du kan bare forlænge med alm ledning eller kabel.
Jeps, billig lampeledning er fint. Hvis du kan bruge en loddekolbe så koster følermodstanden blot 5-6kr ved elektroniklavpris :great: hvis man køber 10stk så incl. lidt krympeflex og fragt, koster en færdig føler under 15kr, så er der til vvb, retur og udeføler, og selvfølgelig reserve kedelføler.


Fireman
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 108
Tilmeldt: 11 nov 2009 20:39
Mit fyr: Scotte Plus 10 kw/Blackstar BS 20
Areal: 140
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4640
Årligt forbrug: ????
Geografisk sted: Faxe

VVB og trådløs styring?

Indlæg af Fireman » 06 maj 2013 10:07

xkfc skrev:
Jeps, billig lampeledning er fint. Hvis du kan bruge en loddekolbe så koster følermodstanden blot 5-6kr ved elektroniklavpris :great: hvis man køber 10stk så incl. lidt krympeflex og fragt, koster en færdig føler under 15kr, så er der til vvb, retur og udeføler, og selvfølgelig reserve kedelføler.
Fantastisk, tak for hjælpen icon_cheesygrin.gif

Slettet 12854

VVB og trådløs styring?

Indlæg af Slettet 12854 » 06 maj 2013 17:37

xkfc skrev:
Jeps, billig lampeledning er fint. Hvis du kan bruge en loddekolbe så koster følermodstanden blot 5-6kr ved elektroniklavpris :great: hvis man køber 10stk så incl. lidt krympeflex og fragt, koster en færdig føler under 15kr, så er der til vvb, retur og udeføler, og selvfølgelig reserve kedelføler.

Hvilken modstand bruger du ?

xkfc

VVB og trådløs styring?

Indlæg af xkfc » 07 maj 2013 06:28

Christian-1980 skrev: Hvilken modstand bruger du ?
Der er forskel på styringerne, min ældre Scotte 6.09 bruger KTY81-210, de nyere chip bruger NTC mener det er 10kΩ, til røgtemperatur kan alle vist bruge PT1000.

aamose
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 27
Tilmeldt: 22 maj 2012 22:20
Mit fyr: Scotte mini 10 KW
Areal: 155
Fremviser gerne i postnummer: 7900
Årligt forbrug: 4800
Geografisk sted: 7900
Kontakt:

VVB og trådløs styring?

Indlæg af aamose » 07 maj 2013 19:43



xkfc

VVB og trådløs styring?

Indlæg af xkfc » 07 maj 2013 22:13

aamose skrev:http://www.dvcenter.dk/elektrisk-termos ... der-1.html
Du kan bruge denne :-)
Okay... og hvordan omsætter den sin switch funktion til NTC10K, jeg vil gætte på at vi skal bruge området 30370Ω ved 0º faldende til 820Ω ved 100ºC ?

Selv med en forlængerledning er den ikke særlig egnet.

Jeg er ked af det, men det er kun en følermodstand man kan sætte til styringens følerklemmer, den du linker til kan bruges til alle former for simpel styring, f.eks. vil den kunne bruges i klemmerne Ext. men da vi så kommer til at køre på hysteresen vil fyret starte og stoppe i et væk.

Slettet 12854

VVB og trådløs styring?

Indlæg af Slettet 12854 » 07 maj 2013 22:37

xkfc skrev:
Okay... og hvordan omsætter den sin switch funktion til NTC10K, jeg vil gætte på at vi skal bruge området 30370Ω ved 0º faldende til 820Ω ved 100ºC ?

Selv med en forlængerledning er den ikke særlig egnet.

Jeg er ked af det, men det er kun en følermodstand man kan sætte til styringens følerklemmer, den du linker til kan bruges til alle former for simpel styring, f.eks. vil den kunne bruges i klemmerne Ext. men da vi så kommer til at køre på hysteresen vil fyret starte og stoppe i et væk.
Det er naturligt at denne "on/off" termostat der gives link til kun kan tilsluttes i klemmerne Ext.
Men løsningen kan vel godt bruges.

Ang. start/stop, det har jo nok lidt at sige hvor langt oppe i vvb. føler sættes, lad os sige at den sidder midt i vvb.... så er de fleste hurtige start/stop undgået.
Bruges der meget varmt vand vil signal jo være stabilt og fyret vil starte og først stoppe igen når temp. er oppe.
En anden lille ting er hvilken "vent" værdi der er indtastet for Ext. indgang..?


Besvar