Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

For varm skakt temp (renseintervaller)

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 02 maj 2013 11:03

PS kan se flamen ved 10 % er med orange spidser og ikke så "gnistrende" (hvid) som på billedet. Hvad betyder det (for meget eller for lidt ilt). Mere bare for lige at have et udgangspunkt inden jeg går igang. Den er for øvrigt også længere end på billedet, men altså ikke så "voldsom". Den på billedet virker mere som en "stjernekaster"
16Kw Scotte med 6.35 styring


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af pille bruger » 02 maj 2013 14:38

stokernut skrev:PS kan se flamen ved 10 % er med orange spidser og ikke så "gnistrende" (hvid) som på billedet. Hvad betyder det (for meget eller for lidt ilt). Mere bare for lige at have et udgangspunkt inden jeg går igang. Den er for øvrigt også længere end på billedet, men altså ikke så "voldsom". Den på billedet virker mere som en "stjernekaster"
Der er kun en der kan se flammen, og det er dig.
Du skal tage beslutningen.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 02 maj 2013 17:40

pille bruger skrev:
Der er kun en der kan se flammen, og det er dig.
Du skal tage beslutningen.
Den er jeg med på. Det var bare mere om nogen kunne give et hint (ud fra min beskrivelse) om der skulle mere eller mindre ilt til (eller hvad pokker det nu er jeg skal skrue på). 8)
16Kw Scotte med 6.35 styring

Brugeravatar
HR LUCCA
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1575
Tilmeldt: 11 dec 2012 19:31
Areal: 121 m2
Fremviser gerne i postnummer: 4200
Geografisk sted: Slagelse
Givet likes: 14 gange
Modtaget likes: 47 gange

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af HR LUCCA » 02 maj 2013 18:50

Den skal nok have mere luft :wink: husk når du kikker til flammen skal du være lidt hurtig ,inden den få extra luft når du åbner lågen , efter du har stillet skal den lige have et par minutter før du kan regne med flammen :great:

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 02 maj 2013 21:56

Super. Jeg prøver i morgen. Så må vi se om jeg kan finde ud af at låse i 10% (50 og 100) og efterfølgende give mere ilt (lige nu er jeg total blank).
16Kw Scotte med 6.35 styring


stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 03 maj 2013 09:52

Så er jeg gået igang, men har brug for lidt vejledning.

Mine værdier ser således ud (Lav ydelse 78,6. Høj 28,2 og pause 11,05. Ilt lav 14 og høj 7,5).

Meeeeen det er jo vel slet ikke her jeg skal justerer.

Jeg skal vel ind i den skjulte menu?

Her skal jeg først under Temp. alarm sætte MAX SKAT TEMP til 55 grader? Den står nu til 60 grader, så jeg kan vel egentlig bare lade den være?

Mht de blæsertal (forslag til indstilling) på 20 - 28 - 38 hvor sker det så?

Det kan jo ikke være i den skjulte menu under KORREKTION fx. BLÆS LAV for her kan jeg kun gå ned til 50 % (her står LAV/MIDT/HØJ alle til 100%).

Gætter på det må være undert ILT STYRING??? Altså BLÆS ILT LAV skal jeg sætte til 20 og BLÆSER ILT MIDT til 28 og BLÆSER ILT HØJ til 38. Er det korrekt opfattet? DET HAR JEG GJORT NU!!! Lav stod til 10 %. Midt til 20 % og høj til 30 %.

1. Og sidst men ikke mindst, hvordan pokker LÅSER jeg ydelsen i henholdsvis 10, 50 og 100 % ydelse?
2. Når jeg så har låst i fx. 10 % hvor/hvad er det så for en værdi jeg skal stille på (hvilken menu)?

Billedet viser flammen når styringen viser 10 % drift. Altså LANGT over 5 cm lang og rimelig orange.
Vedhæftede filer
IMG_5531.JPG
16Kw Scotte med 6.35 styring

Christian_IA
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 74
Tilmeldt: 09 jan 2013 08:06
Mit fyr: Scotte 16 kW på BS20 semi
Areal: 196
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8930
Geografisk sted: Randers NØ
Fødselsdag

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af Christian_IA » 03 maj 2013 10:29

stokernut skrev: Jeg skal vel ind i den skjulte menu?
Alle menuer skulle være aktiveret.
Her skal jeg først under Temp. alarm sætte MAX SKAT TEMP til 55 grader? Den står nu til 60 grader, så jeg kan vel egentlig bare lade den være?
Jeg har min til 45 C
Mht de blæsertal (forslag til indstilling) på 20 - 28 - 38 hvor sker det så?
I menuen "Blæser"
Det kan jo ikke være i den skjulte menu under KORREKTION fx. BLÆS LAV for her kan jeg kun gå ned til 50 % (her står LAV/MIDT/HØJ alle til 100%).

Gætter på det må være undert ILT STYRING??? Altså BLÆS ILT LAV skal jeg sætte til 20 og BLÆSER ILT MIDT til 28 og BLÆSER ILT HØJ til 38. Er det korrekt opfattet? DET HAR JEG GJORT NU!!! Lav stod til 10 %. Midt til 20 % og høj til 30 %.
Dem tror jeg ikke du skal røre ved, med mindre du har iltstyring på.
Jeg ved ikke noget om iltstyring.
1. Og sidst men ikke mindst, hvordan pokker LÅSER jeg ydelsen i henholdsvis 10, 50 og 100 % ydelse?
Det mener jeg er i Autoberegning, du skal sætte både min og max til det samme.
2. Når jeg så har låst i fx. 10 % hvor/hvad er det så for en værdi jeg skal stille på (hvilken menu)?
Blæser værdierne som er henholdsvis lav middel og høj eller 10 50 og 100, kan ikke huske det.
Det er i "Blæser" menuen.
--
Christian.....
Nu med Scotte 16 kW på BS20 semi:-)

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 03 maj 2013 10:54

Christian_IA skrev:I menuen "Blæser"
Altså den der hedder "Korrektion" i den skjulte menu?????????

Hvis ja, forstår jeg ikke følgende:
pille bruger skrev:Stil blæser tal på 20 - 28 - 38 og følg denne guide
For som nævnt tidligere kan jeg ikke få LAV ned under 50 % (jeg kan godt få den over 100 %), så hvordan skal jeg kunne stille den til 20??????
Christian_IA skrev: Jeg har min til 45 C
OK. Tænke bare at hvis mit fyr slukker pga skaktalarm, så vil det jo slukke endnu tidligere hvis jeg sænker fra 60 til 55 grader (eller 45).
Christian_IA skrev:Dem tror jeg ikke du skal røre ved, med mindre du har iltstyring på.
Jeg ved ikke noget om iltstyring.
Crap. Det bliver en OM'er (ikke så sært flammen er uændret).
Christian_IA skrev:Det mener jeg er i Autoberegning, du skal sætte både min og max til det samme.
Lyder logisk. Tak!
Christian_IA skrev:Blæser værdierne som er henholdsvis lav middel og høj eller 10 50 og 100, kan ikke huske det.
Det er i "Blæser" menuen.
Altså dem som jeg skrev sidst, alle var sat til 100% (det forklarer vel hvorfor jeg har et problem?). Underforstået hvis det er de rigtige indstillinger. MEN SOM SAGT SÅ KAN JEG IKKE FÅ LAV UNDER 50 %, så jeg er ret forvirret mht. pille brugers forslag om at lav skal være 20 (er jeg inde i den forkerte menu).
16Kw Scotte med 6.35 styring

levi

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af levi » 03 maj 2013 14:22

stokernut skrev:
Altså dem som jeg skrev sidst, alle var sat til 100% (det forklarer vel hvorfor jeg har et problem?). Underforstået hvis det er de rigtige indstillinger. MEN SOM SAGT SÅ KAN JEG IKKE FÅ LAV UNDER 50 %, så jeg er ret forvirret mht. pille brugers forslag om at lav skal være 20 (er jeg inde i den forkerte menu).
Ja du er inde i den forkerte menu, - hvilken chip version har du ?

stokernut
Stoker X
Stoker X
Indlæg: 497
Tilmeldt: 18 dec 2008 20:09
Mit fyr: 16 kw Scotte
Areal: 200
Brændsel: piller
Dagligt forbrug: ca. 30 kg
Årligt forbrug: ca. 5 tons

For varm skakt temp (renseintervaller)

Indlæg af stokernut » 03 maj 2013 18:16

levi skrev:Ja du er inde i den forkerte menu, - hvilken chip version har du ?
Version 6.33

Og jeg er NU inden i den rigtige menu, jf. min manual. Altså KORREKTION og her kan LAV/MIDT/HØJ "kun" indstilles fra 50% til 150%, så jeg ved stadig ikke hvad dette er for nogle værdier:
levi skrev:Stil blæser tal på 20 - 28 - 38 og følg denne guide
Samtidig viser den KVIK START, der blev linket til billede af LAV/MIDT/HØJ. Disse billeder stemmer ikke med dem, der er i min manual.

Eksempel:

KVIK START (der blev linket til i starten af denne tråd). LAV:

"Ved 10 % ydelse ønskes en mager forbrænding, dog skal der være en stabil LUX måling bla, bla, bla." og senere:

"En tilpas 10 % flamme er ca. 5 cm lang fylder kun midten af herden." Og billedet viser så en lille meget lys (som en blitz) flamme der kun fylder lidt af herden.

I min egen manual:

Her viser billedet af en tilpas 10 % flamme også en rimelig lys flamme, men den fylder hele herden (mens den forkerte "mager flamme" grangiveligt viser et billede der minder lidt mere om KVIK STARTS korrekte billede (ok dog med en mindre flamme).

Så jeg er en smule forvirret. Specielt over hvad det er for værdier 20/28/38 der henvises til (nu når jeg kun kan finde indstillingsmulighed fra 50 til 150).
16Kw Scotte med 6.35 styring


Besvar