Side 2 af 4

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 12 maj 2013 18:07
af pso
Det er noget underligt noget med så forskellig levetid på eltænder det lugter langt væk af produktions fejl

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 12 maj 2013 20:34
af Hjemme teori
pso skrev:Woody tændte ikke idag. Eltænder var afbrudt, den havde kun kørt 103 tændinger siden oktober 2012
Det er sgu for dårligt!!!!!!!
Den var sat til 75% er det korrekt?
Jeg har sat den nye til 65% men så tager det også 9 minutter at tænde et koldt fyr, længere ned kan man altså ikke komme med max 10 min tændingstid.
Hvad med den keramiske tænder nbe har til salg, vil det være en god ide?

Er du sikker på at den er gået? Det kunne også bare være at den ikke nåede det på 10 minutter.

Jeg kørte med 100% og den tændte på ca 4½ minut. Nu har jeg skiftet til en keramisk (den gamle virkede endnu efter 700 tændinger), så starter den på ca 3:45 (ved 100%).

Mit fyr kører nu næsten kun VVB (bruger rumthermostat), jag har ca 8 starter om dagen.

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 18:08
af pso
jep den var afbrudt jeg har målt den igennem.
Ifølge min forhandler kan NBE levere den keramiske tænder 1 juni så jeg håber den holder sålænge.

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 21:59
af MikaelK
Jeg fik mit pillefyr installeret den 8. januar, og har allerede nu opnået mere en 1200 el-tændinger! Ud over dette har jeg haft massevis af alarmer, fejltændinger, driftstop, røg i kælderen, PC-interface som ikke virker m.v.

Jeg venter fortsat på det gratis servicebesøg fra NBE, som er indeholdt i købsaftalen.

Jeg har ikke helt opgivet håbet om en driftsikker installation, og sætter naturligvis stor pris på besparelsen - meeeeen NBE, kom nu ind i kampen og få udbedret min ''mandagsmodel''

Mikael Knudsen

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 22:05
af levi
MikaelK skrev:Jeg fik mit pillefyr installeret den 8. januar, og har allerede nu opnået mere en 1200 el-tændinger! Ud over dette har jeg haft massevis af alarmer, fejltændinger, driftstop, røg i kælderen, PC-interface som ikke virker m.v.

Jeg venter fortsat på det gratis servicebesøg fra NBE, som er indeholdt i købsaftalen.

Jeg har ikke helt opgivet håbet om en driftsikker installation, og sætter naturligvis stor pris på besparelsen - meeeeen NBE, kom nu ind i kampen og få udbedret min ''mandagsmodel''

Mikael Knudsen
Tag fat i din montør/leverandør - alt det du nævner der er da ting de skal tage hånd om INDEN servicemanden kommer!

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 22:10
af MikaelK
Hej Søren
Jeg har haft fat i montøren, som hidtil ikke har kunnet afhjælpe de mange problemer. Efter aftale med installatør, har jeg haft et andet firma til at ændre hele opsætningen. Efter denne justering, har det hjulpet noget, men jeg har fortsat masevis af el-tændinger.
Jeg satser på at NBE vil udskifte nogle af komponenterne, så jeg kan få meget mere glæde af mit pilleyr (og lidt mindre arbejde)

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 22:12
af J-B
Hej Mikael.
Har du lavet afvejning på din snegl efter den er sat i drift? mindst 3 gange i træk og taget gennemsnittet?
Hvis det er meget hårde piller som f.eks. German Pellets så kan det være en fordel at hæve effekten på eltænderen 10-15% og/eller optændingstid 1 minut for at de bliver varme nok .
Hvis din autoberegning ikke passer med vægten den doserer så får den heller ikke den rette mængde til at starte op på og det giver problemer.

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 22:14
af levi
MikaelK skrev:Hej Søren
Jeg har haft fat i montøren, som hidtil ikke har kunnet afhjælpe de mange problemer. Efter aftale med installatør, har jeg haft et andet firma til at ændre hele opsætningen. Efter denne justering, har det hjulpet noget, men jeg har fortsat masevis af el-tændinger.
Jeg satser på at NBE vil udskifte nogle af komponenterne, så jeg kan få meget mere glæde af mit pilleyr (og lidt mindre arbejde)
Det er din montørs problem at få anlægget til at køre ( og at instruere dig i de mest basale ting vedr. fyret) - du skal holde på din ret og forlange at montøren får anlægget til at køre tilfredsstillende - kan han ikke det, - har du valgt en forkert montør!

NBE sender en servicemand som kontrollerer installationen (Hvis han er booked, - hvilket er tvilsomt hvis du har ventet i 4-5 måneder på nuværende tidspunkt), - servicemanden gennemgår derudover styringen med dig - og dens funktioner - men han laver ikke om på dit fejlbehæftede anlæg - det er din montør der skal sørge for det spiller når han forlader matriklen!

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 23:44
af MikaelK
J-B skrev:Hej Mikael.
Har du lavet afvejning på din snegl efter den er sat i drift? mindst 3 gange i træk og taget gennemsnittet?
Hvis det er meget hårde piller som f.eks. German Pellets så kan det være en fordel at hæve effekten på eltænderen 10-15% og/eller optændingstid 1 minut for at de bliver varme nok .
Hvis din autoberegning ikke passer med vægten den doserer så får den heller ikke den rette mængde til at starte op på og det giver problemer.
Hej J-B
NU er det sådan at jeg har købt en komplet installation. Derfor forventer jeg at anlægget idriftsættes og indreguleres af installatøren. Jeg er godt klar over, at pillefyr kræver en særlig indsats af brugeren, men ikke helt fra start.
Piller er afvejet, og jeg køber Södra-piller, som har en fin deklaration, med hensyn til askeindhold, fugt og brændværdi.

Jeg afventer et endeligt besøg af leverandøren, inden jeg foretager mig noget som helst.

Mvh. Mikael

Antal opstarter og levetid på eltænder

: 13 maj 2013 23:59
af levi
MikaelK skrev:
Hej J-B
NU er det sådan at jeg har købt en komplet installation. Derfor forventer jeg at anlægget idriftsættes og indreguleres af installatøren. Jeg er godt klar over, at pillefyr kræver en særlig indsats af brugeren, men ikke helt fra start.
Piller er afvejet, og jeg køber Södra-piller, som har en fin deklaration, med hensyn til askeindhold, fugt og brændværdi.

Jeg afventer et endeligt besøg af leverandøren, inden jeg foretager mig noget som helst.

Mvh. Mikael
Det er også leverandøren/montøren der har ansvaret for at anlægget kører som det skal når han forlader det - det er ikke NBE`s servicemands opgave - så få fat i montøren så han kan få anlægget til at køre som det skal - det er trods alt det han får sine penge for!