Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Luft i systemet

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Luft i systemet

Indlæg af knaldhatte » 19 mar 2013 22:14

Har selv rum termostaten trådløs fra dv center. Det nu smart. Det eneste der ikke er smart. Det er den koster ca 500kr og ikke kan skyde gennem 2 lag inder mur ca 10m

Det simpel hend for ringe. Mange til lorte kvalitet skal man da lede længe efter. Det ikke DV's skyld. Eller måske. De burde finde en bedre. Har duracell batterier i. Helt nye prøve skiftet for se om det var batterierne. Men den har bare for syg dårlig række vidde.

Men det snildt. Sæt termostaten på 22 grader og fyr på Diff. Temp 2 grader og 10min i tid. Så kører fyret indtil der 23grader i hytten og tænder først igen ved 20grader. Ur styring er for besværligt, især når vi ikke kan regne med vejret.


alarm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Luft i systemet

Indlæg af alarm » 20 mar 2013 06:56

Ja, har også overvejet at skal det laves om, gider jeg ikke alt muligt som alligevel kun bliver en halv løsning,det har alle proff. nemlig sørget for, alt for længe, man skal åbenbart gøre alting selv og da stue og fyr er i hver sin ende må der være en bedre løsning, hvem ved :-)
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Luft i systemet

Indlæg af pille bruger » 20 mar 2013 07:21

Vælg en model med ledning icon_cheesygrin.gif
Lidt mere besværligt at sætte op.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Luft i systemet

Indlæg af knaldhatte » 20 mar 2013 07:44

Da der ikke er 230v eller noget som helst i den ledning. Så må du trække den af hvad du har lyst til. Selv højtaler kabel. Lidt nemmere at skjule.

alarm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Luft i systemet

Indlæg af alarm » 20 mar 2013 09:24

Ja det bliver bøvlet og langt det skal trækkes... nu har jeg to termostater der kører på shunten, hvordan rent praktisk skulle de tilsluttes hvis det var ??
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html


levi

Luft i systemet

Indlæg af levi » 20 mar 2013 10:32

knaldhatte skrev:Har selv rum termostaten trådløs fra dv center. Det nu smart. Det eneste der ikke er smart. Det er den koster ca 500kr og ikke kan skyde gennem 2 lag inder mur ca 10m

Det simpel hend for ringe. Mange til lorte kvalitet skal man da lede længe efter. Det ikke DV's skyld. Eller måske. De burde finde en bedre. Har duracell batterier i. Helt nye prøve skiftet for se om det var batterierne. Men den har bare for syg dårlig række vidde.

Men det snildt. Sæt termostaten på 22 grader og fyr på Diff. Temp 2 grader og 10min i tid. Så kører fyret indtil der 23grader i hytten og tænder først igen ved 20grader. Ur styring er for besværligt, især når vi ikke kan regne med vejret.
Der må være noget der forstyrrer den rumtermostat, - hjemme hos mig er der ca. 22 meter fra Rumtermostat til fyr, - no problemo....

Har du forsøgt at skifte kanal på den ?

alarm
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 19 aug 2010 16:45
Mit fyr: Scotte 16 kvm
Areal: 250 kvm
Brændsel: GP piller
Fremviser gerne i postnummer: 4600
Årligt forbrug: 6 tons
Geografisk sted: køge

Luft i systemet

Indlæg af alarm » 20 mar 2013 13:05

levi . hvis det er rigtig det du skriver, er det så med garanti for så tror jeg da jeg vil forsøge med dine ;-)
men hvordan ud fra det jeg skrev mht jeg har 2 der kører på gulvvarme shunten ??
Mvh Alarm

En naturlig død, betyder bare der ikke har været en læge indblandet :-)

http://pillefyr.nordjysk-bioenergi.dk/dev/per.html

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Luft i systemet

Indlæg af pso » 20 mar 2013 23:37

Rækkevidde af trådløs er utrolig komplex og afvhægig af mange ting
En lille ændring kan nogen gange gøre forskellen
Sidder sender modtager tæt på gulv eller skillevæg i senderetning?
Jeg ville starte med at løfte sender ogveller modtager fri af gulv prøv dig frem

levi

Luft i systemet

Indlæg af levi » 21 mar 2013 09:27

alarm skrev:levi . hvis det er rigtig det du skriver, er det så med garanti for så tror jeg da jeg vil forsøge med dine ;-)
men hvordan ud fra det jeg skrev mht jeg har 2 der kører på gulvvarme shunten ??
Rækkevidden er helt op til 25 meter på de trådløse sendere, - men der er som PSO rigtigt skriver mange ting der kan forstyrre signalet, - derfor kan man ikke garantere nogen rækkevidde.

Hvis du har flere trådløse sendere, - så er det jo bare at give dem individuelle kanaler, - så driller de ikke hinanden :)

knaldhatte
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 281
Tilmeldt: 07 dec 2011 19:26
Mit fyr: Scotte mini 10kw
Areal: 170
Brændsel: German Pillets
Fremviser gerne i postnummer: 7000
Dagligt forbrug: !
Årligt forbrug: !
Geografisk sted: Fredericia

Luft i systemet

Indlæg af knaldhatte » 21 mar 2013 13:53

@Levi.

Ja som forhandler skal man jo forsvare sit produkt.

Der to ting i det. Det ene er hvad det oplyst som "op til 25m rækkevidde eller hvad den lover" det kan du stikke lige så skrådt op som km/l en bil kan køre. Tal fra producenter er vejledende. Deraf ordet OP TIL. Der er forskel på alle elektronik selvom det kommer fra samme maskine. Derfor kan man kun sige op til. Måske er min sender en af dem det i den lave ende.

Anden ting er. Fint den kan række "25m ved ikke hvad de lover" men så snart den skal skyde gennem en væg. Hvor meget svækket det signalet. Min skal igennem 2 vægge og det mursten. En gips væg svækker nok ikke lige så meget.

Når de ting er sagt sir jeg ikke jeg vil fra råde den. For det SUPER med trådløs. Men hvis du har som mig 2 murstens vægge og en god længde. Så måske skal du trække kabel. Men man kan jo altid købe en trådløs, og se om den kan række og bytte til noget andet hvis det ikke går.

Vi bor ikke i villa kvarter så ikke mange forstyrrelser her. Vores trådløs router som ville kunne forstyrre er sat til en Chanel som ikke bruges særlig ofte. Desuden kør vi kun 5mhz signal på den. Sender / modtager til min termostat sidder begge ca 1,20m over gulv.


Besvar