triumph skrev:Jeg benytter tiltider en VVSér hvor jeg arbejder, og snakken falder ofte på pillefyr. Han havde bestilt 3 scotter i efteråret, hvor han selv skulle have den ene, og de 2 andre skulle monteres hos kunder.
For det første blev alle stærkt forsinkede. Han lavde så en aftale om at han kunne få sit 14 dage efter de 2 andre, mod at han fik V10 styringen gratis. De 2 uger blev til 6 uger, og den samlede forsinkelse til 3 md.
De 2 andre fyr han modtog var begge fejlbehæftet. Den ene havde fejl på skakttemp føler. (Den anden fejl husker jeg ikke) Men fejlende medførte 5-6 ekstrabesøg hos kunderne.
Da han så modtog sit eget fyr havde det været tabt, så kabinetet var slået skævt.
Det rettede han dog selv op da han syntes han havde ventet længe nok, og ikke ville vente på et nyt fyr.
Han kæmpede med at få fyret til at køre ordenlig, men troede at problemerne bestod i at han havde fået nogle piller af mindre god kvalitet. Efter 2 md. prøvede han med nye piller. Men kunne stadigt ikke få det til at brænde ordenligt.
Hvad gør man så når man ikke kan styre forbrændingen.
Man køber da iltstyring.
Så gik det da først rigtigt i snot, med tilbagebrand, smeltet slange mm.
NBI var iflg. VVSérn ikke nem at få fat.
Jeg talte med VVSérn i sidste uge, og kom i tanke om at der "Vist var noget med nogle ringe hærder" Så han lånte en ekstra jeg havde.
Så sagde jeg at han skulle slå iltstyringen fra.
Og nu kører det.
Men man kan vel ikke sige at forløbet har været helt optimalt. Slet ikke når en der har stillet pillefyr op i 15 år. Kommer helt på glatis pga en dårlig hærdkonstruktion, og en iltstyring der ikke fungere.
Hvis du følger vejledningen, har du ingen problemer med hverken herd eller iltstyring.