Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Silo-måler via ip-cam

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
hensan
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 532
Tilmeldt: 27 nov 2011 21:24
Mit fyr: Fjernvarme, Tidl Woody pillefyr
Areal: 190m2 + 50m værksted
Brændsel: Fjernvarme
Fremviser gerne i postnummer: 8700
Geografisk sted: Egebjerg (Horsens)
Givet likes: 6 gange
Modtaget likes: 10 gange

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af hensan » 08 feb 2013 22:17

Grunden til huller er udelukket at jeg havde et 120 mm hulbor liggende fra tidligere projekt. Som sådan er det også langt nemmere for mig at få et pænt resultat med bor end vinkelsliber.

Jeg ville ikke umiddelbart være nervøs for styrken i tanken ved en lodret revne. Du kan jo bare lave stort overlap mellem dit glasstykke i tanken således at dit glas støtter på et stort areal af den tilbageværende tankvæg alternativt lave det i 3 små afbrudte riller i stedet for en lang rille.


levi

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af levi » 08 feb 2013 23:35

hensan skrev:Jeg læser som du forsøget at fotografere tanken fra oven. Var det ikke lettere at tyde billede hvis du overvågede fra siden ?

Du tager et stort hul bor og laver nogle huller i tankens højde. Foran hulleren anbringes fra indersiden i tanken et stykke plexiglas.
DSC02965.jpg
Hullerne i mit eksempel er ikke lavet for fjernovervågning - mere for at jeg når jeg passerer kan holde øje uden at skulle løfte låg men selv i mørke burde du fra et kamera få et acceptabelt billede hvor du kan se hvor meget du har tilbage.
Lækker detalje det der :great:

xkfc

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af xkfc » 09 feb 2013 10:08

Smarte anordninger.
Jeg har bare afvejet piller så det passer med at tanken er tom når Stokerkontrol siger det, og så har vi Stokerkontrol widget på telefonerne. :great: Så ser vi jo temperaturer, alarmer og pillebeholdning.

Jeg har originale Foscam kameraer købt ved Tiggi.dk, jeg ved sku ikke helt hvor imponeret jeg er. Hvis man kigger "live" på kamaraet så er kvaliteten rimelig. Men nu bruger vi dem til overvågning af hus inde og ude, de sender mails hvis de ser noget, mails ender på serveren, og er der ikke sket noget slettes de uden at nogen ser billederne.

Men jeg vil mene at man skal kende "gerningsmanden" inden man kan indentificer nogen på billederne, jeg havde jo håbet på glansbilleder man kunne give til politiet. Nå, men det er vel præventivt.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af lamborg » 09 feb 2013 10:09

Også kan godt lavet Hensan. Men det ville jo bare nemmere bare at sætte noget reflex bånd ned i siloen. IR lys kan se næste alt. Feks skosværte lyser voldsomt op i IR lys. Ser sgu sjovt ud når alt man kan se er et par vandrende støvler:-)
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
martin_b
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 957
Tilmeldt: 14 nov 2011 22:38
Mit fyr: Scotte 20 KW
Areal: 400 m2
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6780
Dagligt forbrug: 45 kg / 3 kg
Årligt forbrug: 8 tons
Geografisk sted: Sønderjylland
Modtaget likes: 1 gang
Kontakt:

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af martin_b » 09 feb 2013 14:51

xkfc skrev:Smarte anordninger.
Jeg har bare afvejet piller så det passer med at tanken er tom når Stokerkontrol siger det, og så har vi Stokerkontrol widget på telefonerne. :great: Så ser vi jo temperaturer, alarmer og pillebeholdning.
Har naturligvis også Widget'en på min fon. Men jeg husker aldrig at nulstille og indtaste ved påfyldning, og så du'er det jo ikke rigtigt til noget :) Der står altid -999 kg :)
Scotte 20 kW, chip 6.76, OPOP Blackstar 30
VVB-prioritet *2-vejs* - trækstabilisator
Smedegaard Simflex 25-60 fast tryk, laveste setting
Opvarmer 400 m2 villa fra 1864 (to plan)
Onlinedata: http://www.holmbangsoe.dk/pillefyr og skyen: http://stokercloud.dk/dev/martinbangsoe.html


peterfarsinsen
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30 jan 2012 21:22
Mit fyr: Woody 10kw
Areal: 165
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9280
Årligt forbrug: ~6 ton
Geografisk sted: Sejlflod, Nordjylland

Silo-måler via ip-cam

Indlæg af peterfarsinsen » 10 feb 2013 23:05

Spændende projekt.

Nu vi er ved det kunne det være fint at finde et varmebestandigt kamera, der kan vise live-flamme via et hul i inspektionslugen ;)
Woody 10Kw, BS20, etc., etc.
http://peterfarsinsen.stokerlog.dk


Besvar