Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vedr. Scotte Plus styringen.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

Vedr. Scotte Plus styringen.

Indlæg af bent » 01 feb 2013 21:00

Tak for svar jeg prøver mig lidt frem.


bent
Stoker VIII
Stoker VIII
Indlæg: 319
Tilmeldt: 30 jan 2011 19:26
Mit fyr: Biomax 15 og en tasso 20ms oliekedel
Areal: 190
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5771
Årligt forbrug: ca 7.5 ton
Geografisk sted: Stenstrup Fyn

Vedr. Scotte Plus styringen.

Indlæg af bent » 04 feb 2013 12:49

Hej har jo monteret timer til simirens og afmonteret ledning til kompressorrens, men hvordan har det egentlig virket for det er jo montøren der har sat det sådan sammen, er det når der har været brugt en vis mængde piller ? og er den så stoppet helt ? har aldrig set det i funktion, det er selvfølgelig ligegyldig nu men bare til info. :)

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9827
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Vedr. Scotte Plus styringen.

Indlæg af pille bruger » 04 feb 2013 14:31

bent skrev:Hej har jo monteret timer til simirens og afmonteret ledning til kompressorrens, men hvordan har det egentlig virket for det er jo montøren der har sat det sådan sammen, er det når der har været brugt en vis mængde piller ? og er den så stoppet helt ? har aldrig set det i funktion, det er selvfølgelig ligegyldig nu men bare til info. :)
Ja. og den funktion skal du nu afstille.
Gå ind i menu "rensning"
Ud for KOMPRESSOR KG skal du skrive 0 ( NUL )
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

hassemp
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 18
Tilmeldt: 13 jan 2013 10:36

Vedr. Scotte Plus styringen.

Indlæg af hassemp » 10 feb 2013 11:48

Hej med jer alle. Jeg såede jo tvivl om styringen i mit oprindelige indlæg, og mange venlige mennesker kom med gode råd.
Jeg er mand nok til at indrømme mine fejl, for styringen fejler intet, men måske kan andre lære lidt af mine nye erfaringer. Det som var galt var, at anlægget kørte med en åben ekspansion, og det betød, at jeg havde endog meget luft i systemet, som jeg ikke kunne komme af med.
Nu har smeden været her, konstaterede fejlen ret hurtigt, og dagen efter kom han og installerede trykekspansion.
Stort set alle mine problemer er løst:
Røgtemperaturen er nu mere end det dobbelte end før, så nu er skorstenen tør.
Returen, som før ikke kunne komme over 50 grader, kører nu som jeg ønsker den, pt. ca. 57 grader.
Kan ikke huske hvem, men én af I venlige sjæle foreslog mig at sætte P på 5 og I på 0,5, men jeg har hidtil ikke kunnet se resultatet. Det kan jeg nu, og ydelse og temperatur kører nu side om side uden udsving iflg. grafen, og det var jo et kæmpe problem før, at temperaturen kørte op og ned med mindst plus/minus 10 grader.
Før kunne jeg slet ikke køre temperaturer over 60 grader, men nu kører det lystigt med 70 grader, og temperaturen er endog meget stabil, ligesom ydelsen i Kw og % er det.
Summa summarum: Det meget luft som før var i systemet, har altså betydet, at styringen har kæmpet imod dette med de store udsving, og det er nu slut.
Mvh., og tak til de som interesserede sig for problemet.


Besvar