Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af levi » 05 jan 2013 22:16

H.S skrev:
Nå du husker måske godt lugten af ÆG ud over dato :oops: :great:

Og så for du sku også en )

Alt behøver ikke at være blåt for at være ..............dot.. :lol:
Farver som "Harry" godkendes jo også :shock:
Jeg husker udemærket.... :shock:


nielskragelund
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 14
Tilmeldt: 05 jan 2013 13:15

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af nielskragelund » 05 jan 2013 22:35

7k+demontering af oliefyr+ en fridag , er noget mere end prisforskellen på pannex og metro. det tilbud var med en noname cirkulationspumpe den var A mærket, men jeg har ikke hørt om den før (imb eller noget) det billige tilbud var med en grundfoss. så at man går ned på en komponent betyder jo ikke at man gør det med en anden, jeg bad selv om en billig vandvarmer.
men det var som nævnt før i denne tråd, ikke kun prisen jeg lagde vægt på da jeg valgte.
og nu har jeg jo ikke fået det monteret fyret endnu, så tiden må jo visen om jeg valgte rigtigt....
@ Danemacia. sorry jeg ar vist taget din tråd i en anden retning. du havde vist brug for et godt råd....

Brugeravatar
thoken
Supporter
Supporter
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 21 nov 2007 10:21
Mit fyr: scotte/dor 10 kw
Areal: 140 m2
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 5500
Årligt forbrug: 3,5 t
Geografisk sted: Fyn
Givet likes: 98 gange
Modtaget likes: 46 gange

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af thoken » 05 jan 2013 22:52

H.S skrev:
Alt behøver ikke at være blåt for at være ..............dot.. :lol:
Farver som "Harry" godkendes jo også :shock:


"Harry" farver 8.gif

Mvh thoken
Domptør for en scotte! Tidligere tb mini- kriger!
Scotte 10 kw,V7 styring, keramisk eltænder fra q-Pro, kompressorrens, vvb-prioritering (Metro 110l), trækstabilisator, alpha pro pumpe.
Solcelleanlæg: 5,85 kw, med 2x3kw KLNE invertere.
http://stokercloud.dk/dev/thoken.html

Brugeravatar
H.S
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 909
Tilmeldt: 11 aug 2007 20:36
Mit fyr: Windhager BioWin2 med pille sug
Areal: 220
Brændsel: Træpiller 6 mm
Fremviser gerne i postnummer: 8362
Årligt forbrug: Ca 5 t Tror jeg
Geografisk sted: Hørning
Givet likes: 26 gange
Modtaget likes: 44 gange
Kontakt:

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af H.S » 05 jan 2013 23:08

nielskragelund skrev:7k+demontering af oliefyr+ en fridag , er noget mere end prisforskellen på pannex og metro. det tilbud var med en noname cirkulationspumpe den var A mærket, men jeg har ikke hørt om den før (imb eller noget) det billige tilbud var med en grundfoss. så at man går ned på en komponent betyder jo ikke at man gør det med en anden, jeg bad selv om en billig vandvarmer.
men det var som nævnt før i denne tråd, ikke kun prisen jeg lagde vægt på da jeg valgte.
og nu har jeg jo ikke fået det monteret fyret endnu, så tiden må jo visen om jeg valgte rigtigt....
@ Danemacia. sorry jeg ar vist taget din tråd i en anden retning. du havde vist brug for et godt råd....
Hej
Prisen på de 35 kkr. er ikke ved siden af
det jeg mente var bare at der skal ikke meget til for at prisen ændre sig +- 3.000 kr

Jeg vil sige
10 kW Scotte (mini eller 320 l magasin)
100 l VVB
Ny Grundfos m shunt
ny tryk eks. sikkerhedssæt mm.
div fitting og røgrør
mellem 34 0g 38 kkr.
hvis det er til at gå til vil være rimelig
--
Håber du bliver glad for dit valg
det er hvis du vil bruge lidt tid på omstillingen fra fossil til piller
et rigtig godt valg... :great: :great:
Henrik Schack
Projekt teknikker www.windhager.dk
Windhager Nordic +45 4038 3498 Direkte +45 2366 9190

Dinamarca
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 5
Tilmeldt: 04 jan 2013 10:16
Mit fyr: Scotte 10kW semirens, intern fødesnegl.
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Geografisk sted: Lemvig

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af Dinamarca » 07 jan 2013 08:35

Tak for mange gode henvendelser. Jeg valgte jo ikke selv montøren, da jeg bare tog imod et tilbud fra OK-benzin om udskiftning. Så jeg regnede da med, at de satte nogen til at montere det, som havde erfaring med det. MEN fyret kører nu upåklageligt, efter at montøren kom ned og så på det før weekenden. Så et eller andet har der jo været galt...og ikke kun mig. Men hvor er det heldigt, at der findes et forum som detteher, hvor man kan finde hjælp, når de professionelle ikke slår til.


dannidines

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af dannidines » 08 jan 2013 05:03

Dinamarca skrev:Tak for mange gode henvendelser. Jeg valgte jo ikke selv montøren, da jeg bare tog imod et tilbud fra OK-benzin om udskiftning. Så jeg regnede da med, at de satte nogen til at montere det, som havde erfaring med det. MEN fyret kører nu upåklageligt, efter at montøren kom ned og så på det før weekenden. Så et eller andet har der jo været galt...og ikke kun mig. Men hvor er det heldigt, at der findes et forum som detteher, hvor man kan finde hjælp, når de professionelle ikke slår til.
Lige præcis, et forum som dette kan spare folk for mange teknikkerbesøg.. Og såfremt der bliver behov for teknikker, så finder du eksempler blandt de mest kompetente herinde - så skal man have en sådan fætter ud, så snup en herinde fra:-)

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af Flammen » 13 jan 2013 19:29

jeg var ude og kigge på Dinamarca anlæg idag. :shock: :shock:

anlæget var korrekt tilsluttet, og det var gjort fornuftig og overskueligt, men derfra slipper hans faglige stolthed op.

det første jeg gør er at kigge til herden, den er helt fyldt med gløendene pille tiltrods for korrekt nedlukning. dette var nu heller ikke så underligt, for herden vendte forkert, og derfor ingen underluft. den fik kun luft fra hullerne i bagvæggen i brænderen, eltænderen, og hullerne til komp. rens. herden var heller ikke den std herd jeg har i min. den er så også 3mdr ældre. denne herd ligner de eksperimentel herder der blev testet i foråret. er NBE lige begyndt at leverer nye brændere med disse?

dernæst kontrollerede jeg blæsertallene, men de var sat til std værdier til en 16kw (denne er en 10kw) rettede dette, og ville så lave en ny afvejning. her opdager jeg at brænderen er sat til 16kw, og autoberegning var sat til off. sneglydelsen var sat til 1000g lige ud, hvilket ser lidt mistænkeligt ud. ny afvejning viste 900g, så det var ikke den helt store afvigelse.

da jeg trak semirensen op for inspektion, så raslede der lige nogle rester af en slangeforskruning ned i bunden af røgslaget.

med dette fejljusterede anlæg, undre det næppe nogle hvorfor askeskuffen konstant var fuld af uforbrændte piller, og masser af slagge på en overfyldt herd, og div fejloptændinger.

jeg mener at montøren burde have meldt klart ud, at han ikke kunne løfte opgaven med at indstille denne V10 styrring

Brugeravatar
Oldgaard
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 aug 2007 12:29
Mit fyr: Scotte 16kw Blackstar 1016 V7 :)
Areal: 250
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4173
Dagligt forbrug: hmm aner der ikke
Årligt forbrug: nu må vi se ;)
Geografisk sted: Sorø
Givet likes: 34 gange
Modtaget likes: 27 gange
Kontakt:

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af Oldgaard » 13 jan 2013 19:59

Dinamarca: jeg håber da du henvender dig hos OK med den melding fra Flammen, det ser da ikke ud til at de skal blive ved med at bruge den montør til opsætning af pillefyr :roll:
Som Aaen sagde : ok, det er osse bare for at have sagerne. hvis nu at der skulle komme en landmand op i mig

Bor du på Midtsjælland og står en aften og mangler fotoføler eller eltænder til scotte/woody så giv mig en pm

Flammen
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 02 feb 2012 02:07
Mit fyr: Woody 20kw 6.69 m. iltstyring og komp re
Areal: 170
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 6990
Geografisk sted: vestjylland, Ulfborg
Givet likes: 15 gange
Modtaget likes: 53 gange

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af Flammen » 14 jan 2013 00:09

er der andre som har fået ny 10kw mini siden dec 2012, hvor herden ikke er den gamle std model?
jeg finder det lidt mystisk, fordi jeg ikke har set den "nye model" i løssalg endnu

pso
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 835
Tilmeldt: 07 nov 2011 23:11
Mit fyr: Woody Mini 2011 model
Areal: 150+30
Brændsel: Fågelfors/Varga/Bella 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 2770
Dagligt forbrug: 18,6 for november
Årligt forbrug: ca 5200kg
Geografisk sted: 2770 Kastrup
Modtaget likes: 5 gange

Nyt Scottefyr via OK...og hvad så?

Indlæg af pso » 14 jan 2013 00:22

Du skriver kompakt, har du overhoved plads til soflangerbeholder med 2 spiraler.
Sådan en skal mindst være 250L (tror ikke de findes mindre med 2 spiraler) og meget gerne 500L for at du får ordentlig udbytte og kan gemme solvarme til et par dages forbrug


Besvar