Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af Hangaard » 01 jan 2013 11:56

Hej,
Mit anlæg i dag er fgl.
Baxi Bonus 30 med tilhørende Eurofire 20 stoker, NBE 60 rørs solvarme suncomfort chip 2.13
Har stort set siden anlæget er instaleret kørt med brænde, og vil gerne fortsat have denne mulighed, men har overvejet senere at udbygge anlæget med et seperat kedel til stokerdelen, da den så kan overtage fyringen i de perioder hvor man ikke lige har smidt brænde i.

Jeg vil gerne modificer min styring til Eurofire stokerbrænderen og overvejer at sætte en Version 6 eller 10 styring på.
Men vil da gerne lige høre andres mening om dette, og har da også lige nogle spørgsmål.

Som jeg har forstået det så kommer V10 styringen til at kunne styre solvarmen på lige fod med min nuværende sol styring, nogen der ved noget om dette ? og er der udgange / temp. indgange nok til dette ?

Jeg kan læse mig til at det i øjeblikket kun er online man kan følge sit system på V10 styringen, er eller bliver det muligt at se / styre sin V10 via stokerkontrol fra pc som på de tidligere versioner ?

Kan Eurofiren 20 evt. monteres i en black star kedel ?
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af TaagMan » 01 jan 2013 12:26

Jeg vil gerne modificer min styring til Eurofire stokerbrænderen og overvejer at sætte en Version 6 eller 10 styring på.
Men vil da gerne lige høre andres mening om dette, og har da også lige nogle spørgsmål.
Det vil være en fed opgradering for dig, og det skulle ikke være umuligt. Det største problem er måske fotosensoren... har din sådan en? Eller er det et sted du ville kunne montere en?
Som jeg har forstået det så kommer V10 styringen til at kunne styre solvarmen på lige fod med min nuværende sol styring, nogen der ved noget om dette ? og er der udgange / temp. indgange nok til dette ?
Man kan se de har det som intention på styringens forside, men jeg kender ikke til nogen datoer for hvornår de har tænkt sig at lave det. Der er ind og udgange til det, og der er også en bus udgang så der kan kobles flere ind og udgange på styringen, så jeg tror ikke rigtig der er nogle store begrænsninger der... men, man skal selvfølgelig huske at ting tager tid, og de er ikke voldsom mange til at udvikle de styringer hos NBE.

Jeg kan læse mig til at det i øjeblikket kun er online man kan følge sit system på V10 styringen, er eller bliver det muligt at se / styre sin V10 via stokerkontrol fra pc som på de tidligere versioner ?
V10'eren offloader data til stokercloud.dk og du kan kun styre den derfra. Der bliver ingen integration til stokerkontrol. Det ville simpelthen ikke give mening.

Kan Eurofiren evt. monteres i en black star kedel ?
Ja, men du må ikke med mindre du kan finde en "EN 15270" skorstensfejerpåtegning på din interfire brænder. Dvs. den skal være certificeret som løs brænder. Typisk er de testet til at sætte på en bestemt kedel, og så går det ikke at sætte den på en anden kedel.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af Hangaard » 01 jan 2013 16:00

Hej Martin,
Ja der er en fotosensor på min, om den kan bruges til V6 / V10 styringen ved jeg ikke men ellers kan en der passer vel instaleres.
Trode ikke brænder skulle godkendes til kedlen, trode bare den skulle være godkendt og at den så kunne bruges i kedler den passede i.
Ved ikke lige hvor jeg finder den EN 15270, har kikket lidt på baxi hjemmeside men uden hæld.

Vedr. stokercloud, jeg er nu lidt modstander af at det "SKAL" køre via NBE´s server som koster x antal kroner pr. år, ville gerne at der var flere muligheder i form af intern server eller bare at stokerkontrol kunne kommuniker med den via fks. ip adresse.
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af TaagMan » 01 jan 2013 16:10

Hangaard skrev:Hej Martin,
Ja der er en fotosensor på min, om den kan bruges til V6 / V10 styringen ved jeg ikke men ellers kan en der passer vel instaleres.
:) Jo, det lydersom om du nok kan finde ud af noget der. Og den kan sikkert godt fungere, den du har.
Trode ikke brænder skulle godkendes til kedlen, trode bare den skulle være godkendt og at den så kunne bruges i kedler den passede i.
Ved ikke lige hvor jeg finder den EN 15270, har kikket lidt på baxi hjemmeside men uden hæld.
I sidste ende er det din fejer der skal godkende det, og du kan jo eventuelt spørge ham... det kan være han er lidt afslappet med det. I øvrigt er det slet ikke sikkert der findes sådan en godkendelse af din brænder. Der må du have fat i producenten...
Vedr. stokercloud, jeg er nu lidt modstander af at det "SKAL" køre via NBE´s server som koster x antal kroner pr. år, ville gerne at der var flere muligheder i form af intern server eller bare at stokerkontrol kunne kommuniker med den via fks. ip adresse.
Yea, jeg er godt klar over der er nogen der er lidt imod det... men faktisk er det et fåtal. De fleste folk er bare glade for at de ikke skal bøvle med det, og at det bare virker ud af kassen.. plus, det beløb de snakker om bliver vist 299,- om året og det indeholder chip opdatering og support osv også... synes det er ufatteligt de kan gøre det til de penge... og nu er det jo i øvrigt også flyttet i et datacenter.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af Hangaard » 01 jan 2013 19:34

Okay lige et par spørgsmål til, når man søger på V10 styringen syntes jeg der er en hel del tråde om problemer med denne styring, er der noget om det eller er det noget der er rettet ?
Hvad med prisen, kan ikke finde prisen på V10 styringen på nogle af de forhandler jeg har besøgt, en V6 styring koster knap 2500kr og syntes jeg så et link for et stykke tid siden hvor V10 kostede ca 32-3500kr men kan ikke lige finde den link igen, har du / i et link med pris eller ?
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af pille bruger » 01 jan 2013 19:38

Hangaard skrev:Okay lige et par spørgsmål til, når man søger på V10 styringen syntes jeg der er en hel del tråde om problemer med denne styring, er der noget om det eller er det noget der er rettet ?
Hvad med prisen, kan ikke finde prisen på V10 styringen på nogle af de forhandler jeg har besøgt, en V6 styring koster knap 2500kr og syntes jeg så et link for et stykke tid siden hvor V10 kostede ca 32-3500kr men kan ikke lige finde den link igen, har du / i et link med pris eller ?

Her er et link til V10 styring http://www.sanistaal.dk/da/produkter/pr ... talog.html
Ja, der er et genstart problem.
Der arbejdes med problemet.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
TaagMan
Stoker XVI
Stoker XVI
Indlæg: 1702
Tilmeldt: 22 sep 2010 19:16
Mit fyr: Woody 10kW, BlackStar 20, V10 styring
Areal: 135
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 8850
Dagligt forbrug: 15-20
Årligt forbrug: 3600 kg
Geografisk sted: Bjerringbro

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af TaagMan » 01 jan 2013 19:41

Hej :) Jeg har ingen anelse om hvor de kan købes, eller hvad de koster.
Jeg har haft netværksproblemer og powerup watchdog fejl med min. Specielt da det var koldt rigtig koldt. De arbejder på det, ved jeg... for jeg har selv en special version 10.030N hvor det umiddelbart ser ud til at problemerne er løst. Jeg ved ikke hvor langt undervejs den er til offentligheden, men en løsning er i hvert fald på vej. Det er i øvrigt ikke alle der har problemerne.
Aka. Martin Pedersen/Falkeøje
Online fyrdata: http://stokercloud.dk/dev/M.html

levi

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af levi » 01 jan 2013 22:38

Hangaard skrev:Okay lige et par spørgsmål til, når man søger på V10 styringen syntes jeg der er en hel del tråde om problemer med denne styring, er der noget om det eller er det noget der er rettet ?
Hvad med prisen, kan ikke finde prisen på V10 styringen på nogle af de forhandler jeg har besøgt, en V6 styring koster knap 2500kr og syntes jeg så et link for et stykke tid siden hvor V10 kostede ca 32-3500kr men kan ikke lige finde den link igen, har du / i et link med pris eller ?
Hej Hangaard, - jeg har V10 på lager :great:

Brugeravatar
Hangaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 527
Tilmeldt: 24 nov 2010 13:01
Mit fyr: Easypell 32Kw.
Areal: 570
Brændsel: Træpiller/ Solvarme / Solceller
Fremviser gerne i postnummer: 6933
Geografisk sted: Lidt syd for Herning
Givet likes: 9 gange
Modtaget likes: 38 gange

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af Hangaard » 01 jan 2013 22:55

Hej Søren,
Har du et link til den og en pris ?
Når jeg kikker på siden så finder jeg kun scotte V6.XX (nyeste styring til 3195,- og det er vel ikke den eller er det ?
vh.
Søren
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Easypell 32Kw / 18Kvm solvarme paneler / TA UVR67+CMI / Akku 1000L+500L
Solfanger Anlæg 2: 60 rør vaccum solfanger / Suncomfort V6.06 / Akku 500L
8,19Kw Solcelle anlæg fronius inverter

levi

Ombygning / opgradering, hvilke styring?

Indlæg af levi » 01 jan 2013 23:05

Hangaard skrev:Hej Søren,
Har du et link til den og en pris ?
Når jeg kikker på siden så finder jeg kun scotte V6.XX (nyeste styring til 3195,- og det er vel ikke den eller er det ?
Vi sælger den ikke online endnu - jeg vil helst sælge varer jeg kender ud og ind, - så jeg sælger den kun til "nørderne" pt. icon_cheesygrin.gif

Vi tager 3495 kr incl. moms for den.


Besvar