Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Fejl i tællere på display

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 03 dec 2012 15:36

Hej folk's

Jeg har fået en fejl i mit display som jeg ikke forstår hvorfor eller hvordan kan opstå.

Pludselig skriver den minus tegn foran timetæller, samt at kommaet er flyttet en decimal således at kg-tællerne skriver nu 10012 kg i stedet for 1012 kg, samt at de ikke tæller noget yderligere.

jeg har prøvet at nulstille tællerne, uden resultat udover at timetælleren kører fint.

What to do? :sos:


Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 07 dec 2012 20:20

Hej

Havde som sådan ikke den store forventning til et svar på ovenstående,- men det ku jo være ;-)
Men, hvor lang tids repons skal man regne med fra NBE's side vedr, ovenstående,- jeg har skrevet til dem via formularen på deres hjemmeside.

Ikke fordi det er det store problem,- fyret kører perfekt,- men det er sqda irriterende at tællere ikke virker.

Brugeravatar
Jan.C
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 73
Tilmeldt: 03 jan 2012 14:24
Mit fyr: Scotte 16 kw , OPOP kedel
Areal: 238
Brændsel: Piller fra Stampmøllen
Fremviser gerne i postnummer: 7620
Dagligt forbrug: gens 10,5 siden 11/4
Årligt forbrug: ca 7 ton , vi får se
Geografisk sted: Lomborg 7620

Fejl i tællere på display

Indlæg af Jan.C » 07 dec 2012 21:02

Hej Bjarne
Min Scotte gjorde det samme , men da man ikke kan regne helt med tællerne og jeg også havde prøvet med noget hokus pokus , nulstillede jeg det hele. Nu virker det self igen , men om den snyder mig igen ?? må vi se...
Se på den lyse side , det kører bare . Tæl hvor mange sække du putter i siloen istedet , det er det der tæller i den sidste ende.
Mvh Jan

Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 07 dec 2012 22:30

Hej Jan

Ja,- vi er enige,- men stadigvæk burde der vel være en fra NBE som har noget respons på det,- jeg er ikke elektronik engeniør og kan ikke finde svaret på det,- men har en forventning om at dem der udvikler på styringen har noget at byde ind med. ;-)

levi

Fejl i tællere på display

Indlæg af levi » 07 dec 2012 22:32

Bjarne skrev:Hej Jan

Ja,- vi er enige,- men stadigvæk burde der vel være en fra NBE som har noget respons på det,- jeg er ikke elektronik engeniør og kan ikke finde svaret på det,- men har en forventning om at dem der udvikler på styringen har noget at byde ind med. ;-)
Tælleren er kun en indikator - den kan ikke bruges til et nøjagtigt pilleforbrug - hvis du vil have det nøjagtigere skal du vælge en silomåler der måler pillemængden i din silo istedet :great:


Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 07 dec 2012 22:38

levi skrev:
Tælleren er kun en indikator - den kan ikke bruges til et nøjagtigt pilleforbrug - hvis du vil have det nøjagtigere skal du vælge en silomåler der måler pillemængden i din silo istedet :great:
Hej Søren

Det er jeg fuldt ud indforstået med,- men undrer mig over at timetælleren kan gå i Minus,- og kg tællerne gå i stå ,- det giver ingen mening,. der må være fejl et sted.

levi

Fejl i tællere på display

Indlæg af levi » 07 dec 2012 22:41

Bjarne skrev:
Hej Søren

Det er jeg fuldt ud indforstået med,- men undrer mig over at timetælleren kan gå i Minus,- og kg tællerne gå i stå ,- det giver ingen mening,. der må være fejl et sted.
Jeg tror ikke vi kan definere det som en fejl, - nok nærmere en feature der ikke er specielt opprioriteret netop fordi det blot er en indikator...

Ønsker man bedre overblik har man netop lavet en silomåler til formålet, - igen netop fordi den standard løsning der er i styringen ikke er retvisende - men blot en indikator.

Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 07 dec 2012 22:52

levi skrev:
Jeg tror ikke vi kan definere det som en fejl, - nok nærmere en feature der ikke er specielt opprioriteret netop fordi det blot er en indikator...

Ønsker man bedre overblik har man netop lavet en silomåler til formålet, - igen netop fordi den standard løsning der er i styringen ikke er retvisende - men blot en indikator.

Ok,- Så er der jo ingen grund til at der er nogen tæller overhovedet! - Fra starten af kørte tællere perfekt,,,- men nu!....... alle tællere står på nul,- undtagen timetæller efter nulstil . magasintæller står på det jeg tastet ind som indhold, og den står stadig på fuld mængde efter 4 døgn.

levi

Fejl i tællere på display

Indlæg af levi » 07 dec 2012 22:58

Bjarne skrev:

Ok,- Så er der jo ingen grund til at der er nogen tæller overhovedet! - Fra starten af kørte tællere perfekt,,,- men nu!....... alle tællere står på nul,- undtagen timetæller efter nulstil . magasintæller står på det jeg tastet ind som indhold, og den står stadig på fuld mængde efter 4 døgn.
Tælleren skal naturligvis tælle ned når du bruger piller, - selvom det ikke er et retvisende forbrug - hvis din styring ikke tæller ned længere, - så prøv at afbryd strømmen til styringen i 10 sek - og så se om den ikke begynder at tælle ned igen bagefter.

Bjarne

Fejl i tællere på display

Indlæg af Bjarne » 07 dec 2012 23:10

levi skrev:
Tælleren skal naturligvis tælle ned når du bruger piller, - selvom det ikke er et retvisende forbrug - hvis din styring ikke tæller ned længere, - så prøv at afbryd strømmen til styringen i 10 sek - og så se om den ikke begynder at tælle ned igen bagefter.

Det vil jeg prøve,- jeg var ellers lige så glad for at lige have regnet det ud med forbruget,- jeg havde konstateret at den brugte ca. 5% mindre end displayet viste,- hvilket afstedkom at jeg forsøgsvis satte snegl ydelsen ned med tilsvarende mængde,- det jeg forsøgte var så lige overkanten,- men efter sidste silo tømning,- valgte jeg at reducere snegleydelsen til nu 10 gr. under afvejet mængde, hvilket virker som om at det kører lige i øjet nu. - men nu virker tællerne så ikke ,- så må jeg nu vente til siloen er tom igen,- og se hvordan det passer altsammen. ;-) eller hvad? .. hvad skal man sammenligne med?


Besvar