Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Blæser eller snegleydelse

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
coupegt
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Blæser eller snegleydelse

Indlæg af coupegt » 10 dec 2012 17:50

jeg troede egenligt, at ved 100% så ville man netop lave slagger, da temperaturen i bålet hæves ved så meget luft?

Jeg har været oppe og prøve 70-90% og det virkede ikke rigtigt - nu kører den 40%... og ved egenligt ikke om det er bedre.
Har også problemer med, at asken yderst på herden ikke blilver blæst væk og dermed blokerer får piller og bålet som til sidst blokker mere og mere op - hvis jeg da ikke lige renser af herden 1-2 gange om dagen.

hvor ofte kører du så 100% i 5 sek?


EKP
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 676
Tilmeldt: 27 okt 2008 18:29
Mit fyr: Atmos DC50+Scotte Black Star 16Kw.
Areal: 240+ 10 i fyrrum
Brændsel: En pind her og en sæk der
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: Svært at sige
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Hjørring
Modtaget likes: 1 gang

Blæser eller snegleydelse

Indlæg af EKP » 10 dec 2012 20:14

coupegt skrev:jeg troede egenligt, at ved 100% så ville man netop lave slagger, da temperaturen i bålet hæves ved så meget luft?

Jeg har været oppe og prøve 70-90% og det virkede ikke rigtigt - nu kører den 40%... og ved egenligt ikke om det er bedre.
Har også problemer med, at asken yderst på herden ikke blilver blæst væk og dermed blokerer får piller og bålet som til sidst blokker mere og mere op - hvis jeg da ikke lige renser af herden 1-2 gange om dagen.

hvor ofte kører du så 100% i 5 sek?
Jeg har sat den til hvert 15. minute tror jeg nok. Mit er i hvert fald blevet MEGET bedre. Skulle jeg justere igen ville jeg måske give den et 100% blæs i 6-7 sekunder så skulle asken gerne være væk. Så længe der ikke bliver blæst piller ned i skuffen eller dannes slagger så ser jeg ingen problem....men det er da muligt at der er noget jeg har overset.

coupegt
Stoker VI
Stoker VI
Indlæg: 235
Tilmeldt: 07 dec 2009 12:02
Mit fyr: Scotte 30 Kw med Opop 430 kedel
Areal: 225 + 160 garage
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6740
Dagligt forbrug: Ved ikke endnu.
Årligt forbrug: tjaaa
Givet likes: 1 gang
Modtaget likes: 2 gange

Blæser eller snegleydelse

Indlæg af coupegt » 10 dec 2012 20:50

EKP skrev:
Jeg har sat den til hvert 15. minute tror jeg nok. Mit er i hvert fald blevet MEGET bedre. Skulle jeg justere igen ville jeg måske give den et 100% blæs i 6-7 sekunder så skulle asken gerne være væk. Så længe der ikke bliver blæst piller ned i skuffen eller dannes slagger så ser jeg ingen problem....men det er da muligt at der er noget jeg har overset.

Nææ - så længe der bliver rent i herden, så er det da fint :) Jeg troede bare, at for meget luft netop ville lave slagger, så derfor har jeg skruet ned igen for blæse rens.... men det kan da komme an på en prøve med 100% over et par dage


Besvar