skifte el-tænding

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Besvar
mikael1960
Stoker VI
Stoker VI
12
Indlæg: 227
Tilmeldt: 25 jul 2011 07:35
Mit fyr: Scotte blackstar 16kw + 60rør
Areal: 120+120 kælder
Brændsel: Piller (German Pellets)
Fremviser gerne i postnummer: 4684
Dagligt forbrug: 17kg(23,6kgfør30/12)
Geografisk sted: Toksværd, Sydsjælland

skifte el-tænding

Indlæg af mikael1960 »

Hej med jer,

Kommer hjem... HPFI er slået... Fyret er stoppet... og der ligger uopvarmede piller i herden...
damm...
Efter at have søgt lidt herinde, og dobbelt checket med manaulen, så er der vist ingen tvivl om at det er el-tændingen der er gået...
Så den skal skiftes... EFter kun 780 starter ? (ca. 8 måneders drift). Jeg synes at det er en meget kort holdbarhed...
Godt at gløderørene i biler holder længere.

Jeg husker at Michael fra NBE sagde at det var nemt.... fint nok, men han kender jo heller ikke mig og mine 10 tommelfingre...
Men jeg fandt aldrig nogen vejledning i at skifte el-tændingen hos hverken NBE eller Scotte - ej heller her i forum... :shock:

Nå, men jeg gik så igang - og med lidt hjælp fra hustruen min, som har arbejdet på elektronik firmaer... Så lykkedes det rent faktisk at skifte den...... Dancedancer07.gif Dancedancer07.gif

bagefter fik jeg den gode ide at søge på youtube. Og voila funnyanimation28.gif Der var sørme nogle korte og letforståelige videoer.
Prøv selv at checke - https://www.youtube.com/watch?v=WZ4GLHk ... ure=relmfu
Der er 7 videoer fra Andresens Bioenergi (Kender dem ikke - og har intet med dem at gøre). Men tak - de er særdeles oplysende for mig.

Er i bekendte med andre gode videoer ?

Ville det være en ide her på forum at samle nogle links til support sider og videoer i et selvstændigt menu punkt ?

mikael...
Mikael

Bennie
Stoker III
Stoker III
11
Indlæg: 98
Tilmeldt: 02 aug 2012 00:50
Mit fyr: Scotte 10 KW 6.77
Areal: 110 m2
Brændsel: piller
Geografisk sted: Sydsjælland

skifte el-tænding

Indlæg af Bennie »

Du skal vist ikke være ked af 780 optændinger, jeg nåede 99 optændinger og så var den død. :shock:

Jeg har nu investeret i en anden model, til en TB mini, som jeg har læst lidt om herinde, da jeg i perioder ikke er hjemme i længere tid og jeg ikke vil byde konen, at ligge og skifte eltænder.
Besvar