Problemer efter nyt gear.

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
xkfc

Problemer efter nyt gear.

Indlæg af xkfc »

triumph » 22 Oct 2012, 13:00 skrev:jammen det var jo det der var hele pointen; at man (måske) ikke kan indtaste en 2500 g i autoberegningen.

Derudover syntes jeg personligt ikke at autoberegningen i den chipvariant fungere særligt godt.
Måske er vi kørt lidt af sporet, det har ikke handlet om hvor vidt der kan indskrives 2500g i autoberegneren, for det kan der, det er jo lige netop det trådstarter michaeln starter med at skrive, sneglen giver 1800g/6min og der er indtastet 2550g/6min.

Autoberegningen i woody 4.99 er meget lig scotte 6.xx og burde virke udmærket, jeg er lidt bange for at du sammenligner med scotte 4.xx. og der afvejer man piller, kigger i tabellen og indtaster mætninger og piller til opstart. Det er i bund og grund tallene fra tabellen som autoberegningen bruger.

Men det er ikke den gamle scotte 4.xx michaeln har, for så havde han ingen autoberegning.

triumph
Stoker XIX
Stoker XIX
12
Indlæg: 5480
Tilmeldt: 02 aug 2011 21:08
Mit fyr: 24 kw black star semirens
Areal: 200
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 4261
Årligt forbrug: 7,2 tons
Geografisk sted: høve - skælskør
Har takket: 405 gange
Blevet takket: 423 gange

Problemer efter nyt gear.

Indlæg af triumph »

xkfc » 22 Oct 2012, 00:46 skrev:Ligegyldigt om det virker, det er forkert. :wink:



Det er jo 33% du har indtastet for meget i autoberegning, så det er noget mere luft der skal til.

Så uanset om det kan bruges som det er nu, er min anbefaling at gøre det rigtigt. Men beslutningen er naturligvis din :great:
Det her er altså fuldstændigt forkert.
Hvis man indtaster et for højt tal (2500G) så køre sneglen i kortere tid, og givere færre piller.

Sagen er den at jeg aldrig har kunne få autoberegningen i vertion 4, (etellerandet) til at fungere ordenligt. Da jeg havde den brugte jeg de manuelle mætninger, samt korrektioner.

Man kan også justere hvor mange pille der gives i opstart

(Og jeg samenliger ikke med en scotte...)
Besvar