Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte m. green heat brænder

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Boerge smed
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22 jul 2012 18:50
Mit fyr: pillefyr & fastbrændsel
Areal: 175
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 9330

scotte m. green heat brænder

Indlæg af Boerge smed » 04 okt 2012 16:30

pille bruger » 03 Oct 2012, 18:46 skrev:
Er udgangen så sat rigtig ?
Hvilken udgang? Jeg har haft skraberne oppe og monteret dem igen i den tilhørende slidse, og da de blev monteret i styreboksen havde vi ringet for at få at vide hvordan.
Mit spørgsmål var egentlig om hvornår de kørte og kan man kontrollere om de virker? Drogar-Mark-02(LBG).gif


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

scotte m. green heat brænder

Indlæg af pille bruger » 04 okt 2012 17:57

Boerge smed » 04 Oct 2012, 16:30 skrev: Hvilken udgang? Jeg har haft skraberne oppe og monteret dem igen i den tilhørende slidse, og da de blev monteret i styreboksen havde vi ringet for at få at vide hvordan.
Mit spørgsmål var egentlig om hvornår de kørte og kan man kontrollere om de virker? Drogar-Mark-02(LBG).gif
Ja det kan du.
Her er en manual http://www.nordjysk-bioenergi.dk/files/ ... 206.75.pdf
Gå ind i manuel styring.
Der kan du tænde og slukke hver enkelt ting på fyret.
Husk at trykke på pil ned før du går ind i menuen.
Fyret skal være slukket, så du ikke smelter foto føleren.
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

nemocharley

scotte m. green heat brænder

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2012 13:11

Nu ville du godt nok have din green heat brænder i, da det prismæssigt var til at overskue. Og fordi du kender din brænder. Og det kan lade sig gøre, du behøver jo ikke pille så meget ved kedlen, som alle de andre.

In all fairness vil jeg da lige nævne MGM, som et meget selvstændigt og enkelt pillefyr til en fornuftig pris. Men der dur din brænder altså ikke. Se evt. Klaus indlæg i mit fyrrum og indstillinger med titlen MGM 15 Comfort.

oxen
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 41
Tilmeldt: 28 sep 2012 17:45
Mit fyr: Pellux 100
Areal: 150
Brændsel: German Pellets/Barlinek
Fremviser gerne i postnummer: 4300
Geografisk sted: Holbæk, Sjælland

scotte m. green heat brænder

Indlæg af oxen » 30 dec 2012 17:11

Hej nemocharley. Jeg har haft stor interesse i MGM, men måtte erkende flg: Magasinet er for lille, det er for højt - for hvis du har 25 kg sække som jeg, og skal løfte dem så højt, så kan du i hvert fald ikke sætte konen til at fylde på, for hun kan ikke løfte så højt. Med det lille magasin kræver den så, at man anskaffer turbine til at flytte piller fra et større magasin. Det er rigtig ærgeligt, at man hos MGM ikke har tænkt lidt større.....at kunne kombinere med andre produkter. Det ideele for mig ville være MGM pillefyr og et 500 l magasin - placeret uafhængig af hinanden. Så jeg ender nok med den traditionelle OPOP kedel BS 1016 og woody-brænder. Men indtil videre kører min green heat videre uden problemer og kun tilset ca. en gang om ugen når jeg skal fylde piller på mit (for) lille 200 l magasin og støvsuge aske ud af min gamle salamander kedel (der er konstrueret til oliebrænder og derfor ingen askeskuffe :-( ) tak for dit indlæg. Mvh.

nemocharley

scotte m. green heat brænder

Indlæg af nemocharley » 30 dec 2012 17:22

Velbekomme :)

Vi har det samme forbehold med MGM - jeg har kig på MGM junior, som er billig og næsten perfekt. Men 150l pillemagasin... det er altså under smertegrænsen.

Men måske man selv kunne lave det større.... - men det gør jo ikke noget ved højden...


Besvar