Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Vvb grader vil ikke op?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af levi » 26 jul 2012 20:43

andersch » 26 Jul 2012, 20:38 skrev:Jeg tror den hedder vvb priotering? og den står nu på 54 grader. og en diff. under på 8grader.

Så er der en der hedder kedel temperatur som står på 60grader. og på 10 grader over, og 5 grader under?
Hvordan kan det så lade sig gøre at kedlen bliver helt op til 85-90 grader?
Er det fordi den kæmper for at få beholderen op på de 54 grader?

Det er en 100liters. den er helt ny.
Og temp har ikke ændret sig, efter føleren kom længere op.
sådan en her :
http://dvcenter.dk/universal-temp-foler ... model.html
Prøv at ændre temp. diff. under fra 8 grader til 3 grader - så sker der helt sikkert noget icon_cheesygrin.gif

Kedlen må under vvb-drift gå 20 grader over set. temp. (60 grader) netop for at få varmt vand hurtigt (Deraf ordet varmtvandsprioritering) - det nytter desværre ikke meget når man har en Polski beholder, - men normalt vil det gøre at fyret kan lave varmt vand ligeså hurtigt som man kan bruge det :great:

For lige at være helt enig - du har et Vvb-prioriteringskitt. monteret på beholderen ikke ?

Hvis du kun har den temp. føler du linker til, - så mangler du en 3 vejs ventil hvis du vil have det til at køre 100 procent perfekt :great:


andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 20:48

UPS
jeg kan se at jeg har glemt at sætte drift tilbage fra max 10%, fra sidste weekend da jeg justerede flammen.
Kan det have noget med det at gøre? PINLIGT.
Men derfor burde kedel vel stadig ikke kunne blive 85 grader? når den er står til 60 grader, og 10 grader over max?

andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 20:49

Har kun føleren.. troede faktisk at det var nok?

levi

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af levi » 26 jul 2012 20:54

andersch » 26 Jul 2012, 20:48 skrev:UPS
jeg kan se at jeg har glemt at sætte drift tilbage fra max 10%, fra sidste weekend da jeg justerede flammen.
Kan det have noget med det at gøre? PINLIGT.
Men derfor burde kedel vel stadig ikke kunne blive 85 grader? når den er står til 60 grader, og 10 grader over max?
Du skal naturligvis sætte max. drift op til 100 procent igen.

Hvis din installation ikke er lavet korrekt kan kedlen sagtens komme op på 85 grader ved 10 procent drift her om sommeren, - men jeg får ikke svar på mine spørgsmål, - så det er lidt svært for mig at hjælpe dig...

1 - En ting har vi konkluderet - din beholder er ikke optimal.

2 - Vi mangler at konkludere om din installation er korrekt/optimal.

3 - Når du har den polski beholder som du har med lille spiral, - så vil jeg mene du SKAL have en 3 vejs ventil på til brugsvandsprioritering, - ellers får du det ikke til at virke!

4 - Hvis du kun har den temp. føler du linkede til tidligere, - så er det ikke optimalt, - og du må montere en 3 vejs ventil for at kompensere for din dårlige beholder.

andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 20:59

Jeg er uddannet tømrer, og jeg går jo ud fra at min vvs ved hvad han laver, han har sat mange scoote op siger han.

Det kan da ikke passe at en helt ny vvb ikke kan blive varm?


levi

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af levi » 26 jul 2012 21:03

andersch » 26 Jul 2012, 20:59 skrev:Jeg er uddannet tømrer, og jeg går jo ud fra at min vvs ved hvad han laver, han har sat mange scoote op siger han.

Det kan da ikke passe at en helt ny vvb ikke kan blive varm?
Din beholder kan godt blive varm - spørgsmålet er hvor hurtigt - tilsyneladende ikke hurtigt nok (Pga. lille spiral).

Du har sparet 3 vejs ventilen væk (eller din vvs-mand har) - det gør det tager længere tid at lave varmt vand.

Du eller din vvs-mand har valgt en billig beholder med lille varmespiral, - der gør at den ikke optager varmen ligeså hurtigt som en normal beholder gør.

Så ummidelbart er der 1 simpel løsning der kan gøres bedre så dit anlæg kommer til at køre - og det er at montere en 3 vejs motorventil til brugsvandsprioritering :great:

andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 21:06

Min vvs vidste ikke at jeg ville have en tempføler i vvb. Det er først noget jeg selv har lavet bagefter.

Han har sat en almindelig termostat på returen, ( tror jeg det er ) til at styre hvor varmt vandet skal komme ind i huset. kan det passe?
Og kan det have noget med den at gøre? pt står den bare på 4. og kan stilles helt op på 8?

levi

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af levi » 26 jul 2012 21:10

andersch » 26 Jul 2012, 21:06 skrev:Min vvs vidste ikke at jeg ville have en tempføler i vvb. Det er først noget jeg selv har lavet bagefter.

Han har sat en almindelig termostat på returen, ( tror jeg det er ) til at styre hvor varmt vandet skal komme ind i huset. kan det passe?
Og kan det have noget med den at gøre? pt står den bare på 4. og kan stilles helt op på 8?
Ja det kan det sagtens - du har kun "halv varmtvandsprioritering" (Det du mangler at gøre er at fortælle fyret hvor det skal sende varmen hen, - fyret kan jo ligeså godt sende varmen ind i huset) - kan du følge mig ?

Det er netop det 3 vejs motorventilen sørger for, - den sender varmen TIL BEHOLDEREN, - eller TIL HUSET - enten eller :great:

andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 21:15

nej det forstår jeg ikke.
varmen bliver vel kun sendt ind i huset hvis det skal bruges?
Altså hvis der er koldt inden for.?

Og den termostat der sidder på returen, skal den bare fast stå på de 4? eller skal den stå på 8 før det vil virke?

andersch
Stoker IV
Stoker IV
Indlæg: 123
Tilmeldt: 03 feb 2012 16:11
Mit fyr: black star 16kw
Areal: 170
Brændsel: flexheat 8mm
Fremviser gerne i postnummer: 6100
Dagligt forbrug: ?
Årligt forbrug: ?
Geografisk sted: Haderslev

Vvb grader vil ikke op?

Indlæg af andersch » 26 jul 2012 21:21

Vil det sige at lige nu når fyret kører, sender det halvdelen af varmen til vvb og resten ud i huset ? også selv om radiatorene måske slet ikke er tændt?

Og hvis jeg montere en 3vejs ventil, vil den automatisk kun sende varmen til feks vvb. når den er for kold,
Eller sende varme ud i huset når min trådløse termostat fortæller det?

Så kan jeg selvfølgelig godt se det.


Besvar