Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
vilhapiller
Stoker VIII
Stoker VIII
12
Indlæg: 305
Tilmeldt: 13 feb 2012 18:18
Mit fyr: Woody Black Star mini
Areal: 160
Brændsel: Piller
Årligt forbrug: 4.5
Geografisk sted: Sønderjylland
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 14 gange

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af vilhapiller »

Ja det er jo nok lige med at holde tungen lige i munden, en Scotte mini på 10 kw. Koster lige nu 20000 + moms. Men kan se at grossist prisen inde på nbe er på godt og vel 22000 + moms. Så enten er det bare en lille stigning, eller også kommer den nye kedel snart, og den bliver jo nok lidt dyre skulle man tro. Svært at sige hvad der sker.

Brugeravatar
Pendleren
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2012 12:14
Mit fyr: SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 16
Areal: 176
Brændsel: German Pellets 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4572

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af Pendleren »

Tak for jeres kommentarer.

Jeg har været inde på dvcenter.dk og beregne udgifter med rabet. Det kommer til at koste ca. 38.000 for 16 kw træpillefyr med blackstar kedel, internet kit (trådløs, usb->RS232, interface), komplet installationspakke, vvb prioriterings kit, 500 liter silo, iltstyring, flow måler, trækstabilisator, Scotte styring v. 6.xx, universal temperaturføler (udenfor), røgtemperaturføler. Mangler der noget?

Jeg har så ca. 15.000 til installationsomkostninger inklusive skorsten tilpasninger.

Derudover er der omkostninger til brandsikring af fyrrummet såsom gipsplader, stålskelet evt. branddør.
mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
15
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af mrjyden »

jeg synes du skal vente og se hvad der kommer af ny kedle fra nbe af de lancesere hvis meget snart deres nye kedler med rense i og bedre virkningshed grader

så slå lidt koldt vand i blodet og afvente hvad der kommer her i forår af nyheder

forsat god dag
Brugeravatar
Havmand
Stoker XVI
Stoker XVI
14
Indlæg: 2315
Tilmeldt: 17 mar 2010 21:08
Mit fyr: Atmos DC25 samt Scotte v.10 comfort 10KW
Areal: 190
Brændsel: Blandet træ og piller
Fremviser gerne i postnummer: 4700
Dagligt forbrug: 30 kg
Geografisk sted: Næstved, Sydsjælland
Blevet takket: 2 gange

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af Havmand »

Pendleren » 27 Mar 2012, 20:53 skrev:Tak for jeres kommentarer.

Jeg har været inde på dvcenter.dk og beregne udgifter med rabet. Det kommer til at koste ca. 38.000 for 16 kw træpillefyr med blackstar kedel, internet kit (trådløs, usb->RS232, interface), komplet installationspakke, vvb prioriterings kit, 500 liter silo, iltstyring, flow måler, trækstabilisator, Scotte styring v. 6.xx, universal temperaturføler (udenfor), røgtemperaturføler. Mangler der noget?

Jeg har så ca. 15.000 til installationsomkostninger inklusive skorsten tilpasninger.

Derudover er der omkostninger til brandsikring af fyrrummet såsom gipsplader, stålskelet evt. branddør.
Som mrjyden er inde på kommer nbe snart med en ny, ud fra de rygter der løber, en lækker kedel...
Alt andet lige vil der ske noget på markedet, og det må formodes at grossistene laver lidt rabatter for at komme af med de kedler af den gamle model, de har på lager :great:
Bo Sarup-Havmand
Mit interface
Min Stokerlog
Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
12
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Har takket: 271 gange
Blevet takket: 361 gange
Kontakt:

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af lamborg »

det kommer jo an på om den nye kedel erstatter den gammel eller det bliver sådan at man kan vælge om man vil give ekstra og så få den med semirens + den smule ekstra i undnyttelses %.
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Brugeravatar
Pendleren
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 7
Tilmeldt: 24 mar 2012 12:14
Mit fyr: SCOTTE BS SEMIRENS PILLEFYR 16
Areal: 176
Brændsel: German Pellets 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 4572

Vedligeholdelsesudgifter på Scotte

Indlæg af Pendleren »

Jeg kan sagtens vente indtil august måned.

Jeg fik ellers noget af et chok idag. SEAS har sendt et budget indeværende år som går fra april til og med december 2012. De sætter prisen pr. kwh op til 1.16 kr/kwh. Et estimeret forbrug på 25.453 kwh Ialt 29.525 kr. kun for varmeforbruget eller 3181 kr./måneden (inklusiv abonnement). Det er jo fuldstændigt vandvittigt. Hvis varmeudgifterne kan nedbringes til 0.50 kr/kwh med et Scotte træpillefyr koster det (25.453 - 2550) * 0,5 = 11452 kr/året hvis træpillefyret kun producerer radiatorvarmen (og varmen til brugsvandet produceres af fjernvarmen).

Ifølge SEAS udgør energiforbruget til elvandvarmer på 850 kwh/person dvs. 2550 kwh i vores tilfælde eller 2958 kr/året.

Fjernvarmeabonnementet udgør 3134 kr.

Det betyder at totale udgifter til varme med træpillefyr og fjernvarme udgør 1145 år.1.50 + 2958 + 3134 = 17544 kr/året istedet for 32724 kr/året dvs. en besparelse på 15180 kr/året. Træpillefyret er tjent hjem på 3-4 år. Det er jo stort set billetudgifterne til en sommerferie hvert år. :-)

Besvar