For mange tænd sluk ved gulvvarme

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
levi

For mange tænd sluk ved gulvvarme

Indlæg af levi »

kecomfort.dk » 25 Feb 2012, 12:19 skrev:Den udgang som er vist med et pumpesymbol, er sansynligvis en kontakt-udgang.
Undgangen slutter når en af telestaterne åbner, prøv at måle efter med en gennemgangstester, hvis det er tilfældet som jeg næsten er sikker på det er, trække du bare en ledning fra udgangen til styring på pillefyr ext. tænd og sluk, det er hvor der sidder en lus i på printet.
Helt korrekt :great:

Indra
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 26
Tilmeldt: 04 okt 2008 06:52
Mit fyr: Scotte Mini Blackstar 10Kw
Areal: 220
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4040
Geografisk sted: Jyllinge, sjælland

For mange tænd sluk ved gulvvarme

Indlæg af Indra »

Det beroliger mig, men skræmmer mig samtidig. Jeg er nervøs for at brælnde fyret af :-)
Men jeg kan jo ikke måle 230V på Genius kontakten, så der er vel ikke noget strøm i den.

Jeg har kun en "normal" spændingsmåler som viser 230V hvis jeg stikker den i en stikkontakt og 24V hvis jeg tester en telestaudgang der er åben.

Well, men det i siger er at jeg blot skal tilslutte min Genius boks med fyret, der hvor der sidder en lus. Skal man så styre noget specielt i fyret?
Jeg antager at det matcher meget godt manual beskrivelsen af montering af "Trådløs termostat".
Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
15
Indlæg: 9833
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Har takket: 81 gange
Blevet takket: 275 gange

For mange tænd sluk ved gulvvarme

Indlæg af pille bruger »

Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/
Indra
Stoker I
Stoker I
15
Indlæg: 26
Tilmeldt: 04 okt 2008 06:52
Mit fyr: Scotte Mini Blackstar 10Kw
Areal: 220
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 4040
Geografisk sted: Jyllinge, sjælland

For mange tænd sluk ved gulvvarme

Indlæg af Indra »

Tak til alle der svarede på mit indlæg.

Det der virkelig har gjort en forskel er den eksterne sluk af anlægget fra min gulvvarme. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor dette punkt ikke står øverst i manualen når det tydeligvis er det eneste rigtige at gøre. Ved at trække en ledning fra pumpeudgangen på gulvvarmestyringen slukker fyret i det øjeblik gulvvarmen "har fået nok" og alle telestarter er slukket.

Det var det jeg ledte efter. Det vil så også virke til sommerdrift. Fyret kan være online og tænde når VVB beder om det.

Ud over dette, så har jeg som foreslået skruet ned for fremløb til gulvene, hvilket gør at styringen ikke bliver så hidsig. Tidligere oplevede jeg meget varme gulve - ved at skrue ned er det mere smooth. Men måske har jeg skruet lidt for langt ned - nu stopper fyret slet ikke, så jeg tror jeg lander på en mellemting. Det er lidt med gefühl.

Jeg har også ændret "lav-punktet" for hvornår fyret tænder. Jeg har fundet at hvis min. temp er på 40 grader så ser det ud til at passe.

Nu vil jeg til at se på selve pilleforbruget og om der kan justeres mere på hvordan den brænder.

Besvar