Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Krydolph » 20 feb 2012 08:49

Hejsa!

Jeg er ved at opgive håbet om at min smed gider tage sig tid til at vise mig hvordan fyret virker, og give mig en ordentlig introduktion, og måske er det også begrænset HVOR meget han egentlig ved!
Senest stod jeg med et fyr der bare ikke ville starte, det var gået i stå, og jeg viste ikke hvorfor, masser af piller, jeg rensede, og ordnede, jeg tømte herden for piller (der lå nemlig rigtig mange) og hvad man kan finde på når man egentlig ikke ved en skid, men starte ville lortet ikke, så jeg måtte have smeden ud en weekend da det allerede havde stået noget tid uden varme og var blevet helt kold! (og nej, jeg sku i byen så han ku ikke vise mig noget der) Nu er der godt nok gang i fyret, men masser af sorte piller!
Jeg håber der er en der vil komme og hjælpe mig, en der ved lidt om det, og som også gerne har lidt erfaring med scotten, og som kan skære tingene lidt ud i pap og svare på mine dumme spørgsmål! Jeg synes ikke selv jeg er dum, men jeg er totalt clueless omkring det her fyr, og der er masser af guides og ting, og de halvde dem forstår jeg ikke, eller jeg kan ikke finde de menuer man skal i osv. nogle af dem er bare for overfaldiske fordi der er en forventning om man har en vis basis viden som jeg mangler!
Helst så jeg en der gad komme til mig, men det kan også være den anden vej! Jeg giver gerne en øl, eller en plovmand, eller hvad der nu skal til for ulejligheden! jeg vil bare gerne have en ordetnlig guide i det fyr, både i rengøring, alm brug, og "tweaking"

Er der nogen der kan og vil forbarme sig over mig? :sos:


Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Vangsgaard » 20 feb 2012 16:48

Måske du kunne uddybe problemstillingen lidt.

Er det kun de sorte piller den er gal med?
Hvad version har du/hvor gammel er fyret? Hvad har du af ekstraudstyr monteret?
Har du interface kit til scotten?

Jeg bor i Andst, så det er ikke så vanvittig langt væk.

Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af pille bruger » 20 feb 2012 18:15

Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Krydolph » 20 feb 2012 18:35

Mit primære problem er at jeg ikke ved en skid om fyret! Jeg har aldrig haft pillefyr, jeg har aldrig boet alene før eller behøvet at vide noget om hverken fyr eller vvs før! Jeg har fundet ud af det mest basale med rengøring, men ved ikke om jeg får det hele med, og fylde piller på har jeg selvf. også fundet ud af :)
Men en ordentlig forståelse af menuerne, og af hvordan alting hænger sammen både i teori og praksis! Det med de sorte piller er "bare" endnu en ting!
Da jeg købte pillefyr regnede jeg med man skulle fylde piller på lortet, og mue lidt ud - ikke at man skulle være maskinmester der gik og pillede og drejede på det hver anden dag - og det skal man måske heller ikke når man først finder de vise sten, men dem har jeg endnu ikke fundet, og min VVSer har tydeligvis heller ikke!

redigeret: skal lige læse hele dit indlæg!
Jeg fik det i uge 1, iår!
Jeg bad om iltstyring, så det regner jeg med der er!
Jeg tror ikke der er andet, men i bunden af kassen med manualer ligger der godt nok et kabel det ligner man ku sætte i en computer i com porten eller hvad den hedder!

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Vangsgaard » 20 feb 2012 19:37

Har du overvejet et optima besøg? Så får du i hvert fald en montør ud der har styr på Scotten?

http://www.nordjysk-bioenergi.dk/sos-/o ... esoeg.html

Edit: Hvis scotten næsten er helt ny, så plejer man at kunner bestille et gratis opstarts besøg, ved at overføre CO2 besparelsen til dem

http://www.nordjysk-bioenergi.dk/sos-/o ... esoeg.html


Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Krydolph » 21 feb 2012 09:02

Kan godt være man skal have sådan en ud!

Jeg har dog lidt svært ved at gennemskue det der med at give dem co2 besparelsen, hvorfor er den så emget værd for dem, og hvad mister jeg på at gøre det?

henriklundhansen
Stoker I
Stoker I
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21 feb 2012 09:41

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af henriklundhansen » 21 feb 2012 09:47

Hej krydolph, jeg har et fyr magen til dit, og min kørte også elendigt da smeden havde sat det op og kørt hjem. Efterfølgende har jeg haft en ekspert ude for at indstille det ordentligt. Det eneste der var galt var at smeden ikke havde vejet pillerne. Du kan ringe på 53634014 så kan jeg guide dig igennem.....Mvh Henrik

timkenneth
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 723
Tilmeldt: 01 dec 2010 00:49
Mit fyr: SK STOKER
Areal: 169
Brændsel: flis/korn/piller
Fremviser gerne i postnummer: 6980
Årligt forbrug: ca 2500 kr.
Geografisk sted: vestjylland
Modtaget likes: 3 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af timkenneth » 21 feb 2012 09:52

krydolf, start nu med overstående guide. synes ikke jeg læser nogen steder den er gennemgået, hvis den er, så sorry.
men jeg kan godt se at du måske skulle få en anden til at gennemføre den guide hvis du er usikker på om dit anlæg er med eller uden iltstyrring.
men noget andet, er den købt gennem smeden eller har han "bare sat det op"? Ellers så skal han dælme jages ud og få det til at køre. det må være et minimum af service.

Brugeravatar
lamborg
Stoker XVII
Stoker XVII
Indlæg: 2672
Tilmeldt: 07 nov 2011 02:01
Mit fyr: woody 30kw. Opop 30 kw blackstar med V10
Areal: 587kvm + 80kvm Kld
Brændsel: forskellige typer
Fremviser gerne i postnummer: 7200
Dagligt forbrug: en hulen masse
Årligt forbrug: ca12-14 tons
Geografisk sted: Urup , Grindsted
Givet likes: 271 gange
Modtaget likes: 361 gange
Kontakt:

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af lamborg » 21 feb 2012 19:10

Jeg har undersøgt det der med CO2 besparelsen og DONG som er dem der gør mest i at købe giver ca 200-220 kr pr tons. Så det er ikke noget man bliver millionær af. Min besåparelse vil være ca de 1100 som et service besøg koster. Men så er der jo også den ekstra garanti oveni . Og hvad er den værd . Tja ?
MVH
Claus
MVH
Claus
Fyrmester på lamborghus
"hvor høj dine trone end er vil du altid sidde på din egen røv"
30Kw scotte. opop 30kw blackstar. 500l pilletank. Magna 25-100. V10
16kw jordvarme og 7kvm solfanger til sommerdrift med samlet 500L VVB

Krydolph
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 83
Tilmeldt: 17 dec 2011 04:08
Mit fyr: Scotte 16 kWh
Areal: 215
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6650
Geografisk sted: Lindknud, 6650 Brørup, Jylland, Danmark
Modtaget likes: 2 gange

scotte "ekspert" søges, gerne nær "6650"

Indlæg af Krydolph » 21 feb 2012 21:19

Det er købt gennem smeden, jeg sagde jeg havde set på e scotte, og det mente han var et godt valg så han skaffede sådan et og satte det op!
Jeg har prøvet at se lidt på den guide, men de første ting ved jeg sku ikke rigtig så meget om! jeg ved pillerne har været vejet af, det siger han ihvertfald, og han har også haft en udskrift af dem der guide til at ligge, så regner med han har fulgt den!
Men jeg skifter snart piller til german pellets så skal der jo vejes på ny, jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med hvordan det blæser, at den kan brænde dårligere når det blæser fra et bestemt hjørne, eller med en bestemt kraft, for sidst jeg var derude var der knap så meget sorte piller.

Hvad angår det der med co2 besparelse! Kan man ikke bruge det til noget selv siden de er så vilde med at købe det?


Besvar