Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
calle

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af calle » 17 feb 2012 17:50

Kan det passe, at der er problemer med de nye scotte 10 kw? Jeg synes hele tiden, at jeg læser om problemer med askekager, sorte piller og div. driftforstyrrelser. Synes det er lidt underligt, at de ældre MEGET SIMPLE anlæg, kan køre så problemfrit i forhold til de helt nye. I starten havde jeg problemer med eltænderen, der var klart underdimensioneret, og dernæst den externe snegl og silo, som jeg måtte skille ad hver 14. dag pga. smuld, men de problemer bør jo ligesom være løst. Er det elektronikken, der er blevet for avanceret eller er det nogen fysiske dimensioner, der ikke længere passer, eller hvad er det, der giver brugerne alle de problemer ?

Venlig hilsen


Brugeravatar
pille bruger
Supporter
Supporter
Indlæg: 9830
Tilmeldt: 14 nov 2008 17:57
Mit fyr: RTB
Areal: 160
Brændsel: piller + 30 rør solfanger
Dagligt forbrug: 10 kg.
Årligt forbrug: 3400 kg.
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 81 gange
Modtaget likes: 275 gange

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af pille bruger » 17 feb 2012 18:11

calle » 17 Feb 2012, 17:50 skrev:Kan det passe, at der er problemer med de nye scotte 10 kw? Jeg synes hele tiden, at jeg læser om problemer med askekager, sorte piller og div. driftforstyrrelser. Synes det er lidt underligt, at de ældre MEGET SIMPLE anlæg, kan køre så problemfrit i forhold til de helt nye. I starten havde jeg problemer med eltænderen, der var klart underdimensioneret, og dernæst den externe snegl og silo, som jeg måtte skille ad hver 14. dag pga. smuld, men de problemer bør jo ligesom være løst. Er det elektronikken, der er blevet for avanceret eller er det nogen fysiske dimensioner, der ikke længere passer, eller hvad er det, der giver brugerne alle de problemer ?

Venlig hilsen
Fler og flere får pillefyr.
Det er jo en dejlig ting.
Og der bliver solgt mange 10 kw fyr.
Det betyder jo også at flere og fler spørger om råd og vejledning.
Der er ikke flere eller andre problemer med 10 kw end med XX kw.
Så det skal ses som et positivt "pro icon_cheesygrin.gif blem"
Best regards
Michael fra StokerCloud Service http://www.nbe.dk/sadan-fungere-stokercloud/
Find manualer her https://www.nbe.dk/manualer-nbe/
Tekniske vejledninger https://www.nbe.dk/tekniske-vejledninger/

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Givet likes: 1380 gange
Modtaget likes: 796 gange

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af Lintz » 17 feb 2012 18:19

Calle - du skriver om problemer (som du har haft) med 10 kw. men der står du har 16 kw under dine data. har du opgraderet eller hva´
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.

calle

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af calle » 17 feb 2012 18:29

Lintz » 17 Feb 2012, 18:19 skrev:Calle - du skriver om problemer (som du har haft) med 10 kw. men der står du har 16 kw under dine data. har du opgraderet eller hva´
Hej Lintz. Nej jeg beholder min scotte 16 kw veteran til den ikke kan mere ( nu skal man jo passe på, hvad man siger), men lige nu, er jeg glad for noget, som JEG kan finde ud af :roll:

Brugeravatar
Offie
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 95
Tilmeldt: 26 apr 2010 17:38
Mit fyr: Scotte Blackstar 10kw + WF Brændeovn 5kw
Areal: 150
Brændsel: Træpiller+Brænde
Fremviser gerne i postnummer: 5485
Dagligt forbrug: 12
Årligt forbrug: Forventet 6 tons
Geografisk sted: Skamby, Nordfyn

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af Offie » 17 feb 2012 18:37

Jeg har en 10 kw fra september sidste år og jeg er mægtig glad for det, ting har drillet og derefter har jeg forsøgt at løse det.
Den eneste er at jeg har lidt aske kage jeg ikke kan justere væk fra, det hjalp meget da jeg skiftede til Barlineken.
Scotte Blackstar 10kw
Fyrdata: http://www.offie.net/pillefyr/


levi

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af levi » 17 feb 2012 22:36

calle » 17 Feb 2012, 17:50 skrev:Kan det passe, at der er problemer med de nye scotte 10 kw? Jeg synes hele tiden, at jeg læser om problemer med askekager, sorte piller og div. driftforstyrrelser. Synes det er lidt underligt, at de ældre MEGET SIMPLE anlæg, kan køre så problemfrit i forhold til de helt nye. I starten havde jeg problemer med eltænderen, der var klart underdimensioneret, og dernæst den externe snegl og silo, som jeg måtte skille ad hver 14. dag pga. smuld, men de problemer bør jo ligesom være løst. Er det elektronikken, der er blevet for avanceret eller er det nogen fysiske dimensioner, der ikke længere passer, eller hvad er det, der giver brugerne alle de problemer ?

Venlig hilsen
80 procent af de anlæg vi sælger idag er 10 kw anlæg, - og helt ærligt, - de kører snorlige - NBE solgte forøvrigt 5500 enheder i 2011, - så hvis der havde været problemer kan du være sikker på du havde hørt om dem :great:

Nye brugere af pillefyr skal lære pillefyret at kende, - og sørge for det bliver ordentligt indreguleret, - det er ikke problemer - det er lærlingetid - den fase har vi alle været igennem :great:

Brugeravatar
klinten
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 998
Tilmeldt: 19 apr 2011 23:52
Mit fyr: Scotte 10 kW
Areal: 160
Brændsel: 8 mm
Fremviser gerne i postnummer: 3320
Årligt forbrug: ca. 5-6 ton
Geografisk sted: 3320, Skævinge, nordsjælland
Modtaget likes: 1 gang

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af klinten » 17 feb 2012 22:47

Tja.. Min lille Scotte 10kw kører 100% snor lige.. Ingen problemer overhovedet.
Mvh. Simon Klint

Tag ikke livet for seriøst, du kommer ikke levende ud af det alligevel.
Min Fyr:
http://stokercloud.dk/dev/klinten.html

Brugeravatar
Ulrik
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 11089
Tilmeldt: 09 dec 2006 12:50
Mit fyr: 10 KW Scotte Mini
Areal: 96/87 m2
Brændsel: German Pellets
Fremviser gerne i postnummer: 5474
Dagligt forbrug: 11 kilo
Årligt forbrug: Est. <6 ton
Geografisk sted: Veflinge, Fyn
Givet likes: 119 gange
Modtaget likes: 141 gange

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af Ulrik » 18 feb 2012 07:33

Man skal også huske på at scotten oftest sælges uden iltstyring.
Det alene gør den en smule svær at indstille perfekt. Specielt hvis sneglen ikke doserer 100% ensartet.

Jeg har selv overvejet om ikke en 16 kw ville køre bedre, og det tror jeg faktisk at den vil alene fordi herden er anderledes.
MvH Ulrik©

skovtrold1
Stoker II
Stoker II
Indlæg: 47
Tilmeldt: 12 sep 2011 21:15
Mit fyr: Scotte 10kw/opop 20 kedel
Areal: 140 +18
Brændsel: piller + lidt varmepumpe
Fremviser gerne i postnummer: 8722
Dagligt forbrug: 30 kg
Årligt forbrug: 4000kg
Geografisk sted: Hedensted

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af skovtrold1 » 18 feb 2012 08:21

Syntes nu ikke jeg har de store problemer med Scotten.
De problemer jeg har oplevet skyldtes udelukkende de dårlige/billige piller der ved en fejl, var en halv palle af sammen med mine ikeapiller.
Nogle mørke korte piller der giver askekage der skal fjernes 2 gange om dagen, ellers har jeg sorte uafbrændte pilller i askeskuffen med det samme.som må pt tømmes hver anden dag.
Sneglen har da også lidt svært ved at dosere dem rigtigt, men så snart jeg kun bruger ikeapiller er alt fryd og gammen :great:

Brugeravatar
marbjergper
Stoker V
Stoker V
Indlæg: 173
Tilmeldt: 27 jan 2010 11:29
Mit fyr: mgm comfort 15
Areal: 150
Brændsel: træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 2640
Årligt forbrug: 5-6t
Geografisk sted: Hedehusene
Givet likes: 30 gange
Modtaget likes: 5 gange

Jo nyere scotte - jo flere problemer ?

Indlæg af marbjergper » 18 feb 2012 10:25

Må sige at som gammel tp kriger at det er underligt at der over 900 emner med problemer er selv i overvejelse at at skulle udskifte rocaen og tp men er blevet iusikker hvad der skal ind i stedet,synes der skal rodes mere med scotten end jeg gør med tpen,ved godt den er umoderne men den har hængt med siden 2003. Har kun skiftet 1 tænder og 1 fotocelle så den har kikke givet de store problemer kun men dårlige piller
den er jo lidt kræsen med hensyn til smul men hvad er godt skal være så lidt servic 8) e krævene så muligt.så vi må jo se.
mvh Per 8)


Besvar