Scotte mini monteret

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
TizZ
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 67
Tilmeldt: 07 dec 2010 23:08
Mit fyr: scotte mini
Areal: 81 + 45 kvm kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Geografisk sted: Sønderjylland

Scotte mini monteret

Indlæg af TizZ »

Så blev den nye anlæg endelig monteret, til den store glæde for kæresten der en hel måned har måtte varme sig på en gasovn og en olieradiator icon_cheesygrin.gif
Tak til alle dem der har måtte døje med alle mine dumme spørgsmål, Der kommer sikkert flere :P

Så mangler der kun at blive monteret trækstabilisator, isolering på rørene og så skal anlægget selvfølgelig indstilles.
scotten har nu kørt i 3 timer og huset er ved at være godt varmet op, fortryder ikke mit valg indtil nu, det kører bare :D

Tror muligvis min overkogssikring er defekt, er der nogen i sønderjyllands området der ligger inde med en ekstra?? Bare for at være sikker, så skidtet ikke springer i luften.... :roll:

og tilslut lige et billede af dyret icon_cheesygrin.gif
123.jpg
Nogen der ved hvordan den skærm skal sættes fast?? Indtil videre sidder den kun med velcro, meeen det duer ikk helt i længden.. ellers må jeg bore et par små huller så den kan blive skruet fast.

Brugeravatar
Lintz
Stoker Pro Engel
Stoker Pro Engel
12
Indlæg: 7985
Tilmeldt: 21 maj 2011 08:24
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 796 gange

Scotte mini monteret

Indlæg af Lintz »

Tillykke med dyret - ang. montering af skærmen så har det været oppe for nylig. Se denne tråd viewtopic.php?f=137&t=13062
accepterer det u-undgåelige, det kan du alligevel ikke gøre noget ved.
CRHansen
Stoker VIII
Stoker VIII
13
Indlæg: 324
Tilmeldt: 14 jan 2011 18:23
Mit fyr: Scotte 10kw med 6,76 chip
Areal: 110+40
Brændsel: 8mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 6200
Årligt forbrug: 3-4 ton
Geografisk sted: Lidt uden for Aabenraa
Har takket: 3 gange

Scotte mini monteret

Indlæg af CRHansen »

Skal styringen sidde der eller er kablerne lange nok til at man evt kunne flytte den over på vægen
Brugeravatar
TizZ
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 67
Tilmeldt: 07 dec 2010 23:08
Mit fyr: scotte mini
Areal: 81 + 45 kvm kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Geografisk sted: Sønderjylland

Scotte mini monteret

Indlæg af TizZ »

det er meningen den skal sidde der, der er ihvertfald lavet hul i siloen så den kan sidde der
René Hove
Stoker II
Stoker II
13
Indlæg: 45
Tilmeldt: 05 feb 2011 14:56
Areal: ca. 185m2 med 22gr.
Årligt forbrug: Vides ikke endnu
Blevet takket: 1 gang

Scotte mini monteret

Indlæg af René Hove »

Hej.
Tillykke med dit nye fyr, det ser godt ud.
Jeg er også brændt varm på minién pga. dens størrelse, men mangler lidt mere info om den. Jeg vil gerne vide hvor stort hullet til træpiller er
om man kan få en sæk ned i siloen så det ikke støver over det hele når man skal fylde piller på.
Mvh. René

Brugeravatar
TizZ
Stoker III
Stoker III
13
Indlæg: 67
Tilmeldt: 07 dec 2010 23:08
Mit fyr: scotte mini
Areal: 81 + 45 kvm kælder
Brændsel: Piller
Fremviser gerne i postnummer: 6430
Geografisk sted: Sønderjylland

Scotte mini monteret

Indlæg af TizZ »

hullet er ca 40 x 40, jeg kan næsten have to sække german pellets i på samme tid
purkaer
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 feb 2012 21:36

Scotte mini monteret

Indlæg af purkaer »

Tillykke med fyret, jeg overvejer meget kraftigt samme model pga af størrelsen.
Jeg skal have fyret indendørs i selve huset, er derfor interesseret i at høre din mening om lydniveauet også om hvor meget det støver at fylde piller på og hvor meget svineri der er med aske fjernelse?

På forhand tak :)
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
12
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

Scotte mini monteret

Indlæg af Skiveren »

purkaer » 09 Feb 2012, 10:51 skrev:Tillykke med fyret, jeg overvejer meget kraftigt samme model pga af størrelsen.
Jeg skal have fyret indendørs i selve huset, er derfor interesseret i at høre din mening om lydniveauet også om hvor meget det støver at fylde piller på og hvor meget svineri der er med aske fjernelse?

På forhand tak :)
Blander mig lige... Husk at se på alle typer pillefyr, og jeg ved godt at det ikke er nemt, men jeg havde også denne fine model i sigte da den den trivl et godt valg, men jeg valge udfra at pillefyret skulle stå indedørs (i bryggers) og måtte ikke svine... :P Så valget blev et andet.. icon_cheesygrin.gif
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø
purkaer
Stoker I
Stoker I
12
Indlæg: 2
Tilmeldt: 07 feb 2012 21:36

Scotte mini monteret

Indlæg af purkaer »

Du valgte et EcoHeat 1500 ikke? Den sidder jeg pt. også og savler lidt over, da jeg og konen ikke gider ret meget arbejde med fyret og har begrænset plads der hvor det skal stå. Og vil nok også vælge at få pillesuger på så anlægget kan hente pillerne udenfor huset så jeg ikke skal slæbe dem igennem flere rum med støv til følge.

Kører EcoHeat 1500 bare som det skal uden problemer med stop osv. Jeg ved absolut nada om pillefyr mm, jeg skal bare have en løsning som spiller max og passer sig selv i daglig dagen.
Brugeravatar
Bigfoot
Stoker XIX
Stoker XIX
13
Indlæg: 5100
Tilmeldt: 06 sep 2010 10:21
Mit fyr: Clivet 8,3kw luft-vand
Areal: 116
Brændsel: ren el
Fremviser gerne i postnummer: 6818
Geografisk sted: Årre/Varde
Har takket: 9 gange
Blevet takket: 200 gange

Scotte mini monteret

Indlæg af Bigfoot »

TizZ » 04 Feb 2012, 10:19 skrev:hullet er ca 40 x 40, jeg kan næsten have to sække german pellets i på samme tid
kan der kun være to poser piller i af gangen???? german pellets, er det ikke 16kg poser, ergo 32 kg piller i tanken??? :shock: :shock:

jeg håber dælme det er en fejlformulering da. :roll:
"omdrejningstal, kølevandstemperatur, og turbotryk, er alt sammen totalt ligegyldige parametre, som man egentlig ikke skal gå så højt op i."
citat Bigfoot, herning pullingarena.

Besvar