Har du lyst til at støtte Stoker Pro? Læs mere her: Støt Stoker Pro Forum

scotte blackstar mini

Spørgsmål vedr. Scotte samt det tilbehør der laves til Scotte pillefyret
Brugeravatar
Skiveren
Stoker XV
Stoker XV
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12 dec 2011 10:06
Mit fyr: Ekoheat 1500 :-)
Areal: 219 m2 i to plan
Brændsel: 8 mm piller
Fremviser gerne i postnummer: 9800
Dagligt forbrug: 3-20 kg
Årligt forbrug: 7000 kg
Geografisk sted: Sdr Harritslev (Hjørring)

scotte blackstar mini

Indlæg af Skiveren » 30 jan 2012 20:07

hahomi » 30 Jan 2012, 17:11 skrev:Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg.

Er chancen der, får BioMax jo "drag over nakken" på trods af vi faktisk er nogle stykker der er enormt glade for den og som jeg læser indlæggene, faktisk har BioMaxen mindre problemer, er ikke så sart og heller ikke har behov for alle de reservedele, som det påståes, at alle Scotte ejere ligger med som reserve. Den største (og jeg medgiver det er for dårligt) begyndervanskelighed for BioMax er den dårlige brugervejledning, der følger med fyret.

Bortset fra det, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hverken Ecoheat, Scotte eller andre pillefyr.

Sorry, men følte mig lige provokeret til dette indlæg.
Hahomi, jeg kunne ikke skrive det bedre selv.. Sejt at du lige smider den på bålet.. icon_cheesygrin.gif
Jeg har selv følt at alt vejledning er ført til samme producent, om det er forbi at man blot ønsker at sælge det selvvanlige mærke, eller det er fordi at man er lidt bange for nye...skal jeg stå hen i det uvisse...men har følt at man er total idiot, hvis man vælger noget "udenfor normale" :| men jeg synes det er iorden at folk er glade for deres egen anlæg, stor respekt for det :great: Mit valg er gjort udfra alle's meninger, dog har jeg valgt at sortere en del fra.. Tak for det icon_cheesygrin.gif :great: :great:
Ekoheat 1500 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 16/02-2012 :-)
Ekoheat 900 m/ Ekocompress askeskuffe, sat igang den 25/01-2014 :-)
-Hvis du skal bygge nyt, bygge til, bygge om, bygge... www.tegnestuenveksoe.dk
Mvh Skiveren~ Ole Veksø


Brugeravatar
john m
Stoker XIV
Stoker XIV
Indlæg: 813
Tilmeldt: 29 dec 2007 07:53
Mit fyr: 16 kw blackstar
Areal: 170m2+55m2 værksted
Brændsel: træpiller
Dagligt forbrug: 4 -35 kg
Årligt forbrug: ca 6000
Geografisk sted: ejstrupholm
Givet likes: 33 gange
Modtaget likes: 28 gange

scotte blackstar mini

Indlæg af john m » 30 jan 2012 21:12

hahomi » 30 Jan 2012, 17:11 skrev:Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg.

Er chancen der, får BioMax jo "drag over nakken" på trods af vi faktisk er nogle stykker der er enormt glade for den og som jeg læser indlæggene, faktisk har BioMaxen mindre problemer, er ikke så sart og heller ikke har behov for alle de reservedele, som det påståes, at alle Scotte ejere ligger med som reserve. Den største (og jeg medgiver det er for dårligt) begyndervanskelighed for BioMax er den dårlige brugervejledning, der følger med fyret.

Bortset fra det, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hverken Ecoheat, Scotte eller andre pillefyr.

Sorry, men følte mig lige provokeret til dette indlæg.
Sorry ,men føler mig lige provokeret til dette indlæg.
Jeg ejer selv en scotte som jeg er glad for men som bestemt ikke er fejlfri,det er muligt du føler dig trådt på af scottefolket men det hjælper jo heller ikke at du gang på gang lige skal træde ind i martyrens rolle.
Mvh John som som er positiv indstillet over for alle pillefyr der er rimelig velfungerende.(også selvom de er købt ved vvs eksperten).
Mvh John
"rigtige mænd kører V8"

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden » 30 jan 2012 21:58

hahomi » 30 Jan 2012, 17:11 skrev:Med kæmpe risiko for at få ørene i maskinen, vil jeg påstå at en hård klikke af bruger på dette forum, gør alt for at nedgøre pillefyr, der er i samme prisleje som Scotte/Woody. Retfærdigvis skal det siges, at det langt fra er alle, hvilket gør at jeg forbliver bruger af http://www.stokerpro.dk og jeg er virkelig glad for at læse gode og konstruktive indlæg.

Er chancen der, får BioMax jo "drag over nakken" på trods af vi faktisk er nogle stykker der er enormt glade for den og som jeg læser indlæggene, faktisk har BioMaxen mindre problemer, er ikke så sart og heller ikke har behov for alle de reservedele, som det påståes, at alle Scotte ejere ligger med som reserve. Den største (og jeg medgiver det er for dårligt) begyndervanskelighed for BioMax er den dårlige brugervejledning, der følger med fyret.

Bortset fra det, vil jeg ikke gøre mig til dommer over hverken Ecoheat, Scotte eller andre pillefyr.

Sorry, men følte mig lige provokeret til dette indlæg.
der er kommet en nye manual til biomax så mon ikke du kan få en kopi ved du henvender dig ved vvs experten.

Tom_AT
Stoker XVIII
Stoker XVIII
Indlæg: 4113
Tilmeldt: 20 nov 2009 17:09
Mit fyr: Blacksmith Combi Classic 18 / Atmos DC25
Areal: 182
Brændsel: Piller, Flis og brænde
Fremviser gerne i postnummer: 8830
Geografisk sted: Kvorning, midt mellem Randers og Viborg.
Givet likes: 2 gange
Modtaget likes: 47 gange

scotte blackstar mini

Indlæg af Tom_AT » 30 jan 2012 22:15

john m » 30 Jan 2012, 21:12 skrev: Sorry ,men føler mig lige provokeret til dette indlæg.
Jeg ejer selv en scotte som jeg er glad for men som bestemt ikke er fejlfri,det er muligt du føler dig trådt på af scottefolket men det hjælper jo heller ikke at du gang på gang lige skal træde ind i martyrens rolle.
Mvh John som som er positiv indstillet over for alle pillefyr der er rimelig velfungerende.(også selvom de er købt ved vvs eksperten).
Jeg er helt enig.
Enkelte Biomax ejere her på siden gør jo også deres til at det hele åbenbart er noget så synd for dem.. hele tiden. At Scotte pillerfyr har opnået stor succes skyldes jo næppe kun at man får meget for pengene, men også at baglandet er i orden, med super service fra fx dvcenter.dk og NBE. Køber man en Biomax ser det jo lidt ud som om man køber katten i sækken.

Vangsgaard
Stoker XI
Stoker XI
Indlæg: 547
Tilmeldt: 10 nov 2010 18:41
Mit fyr: Scotte Blackstar 16 kW
Areal: 269
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 6600
Årligt forbrug: 7-8
Geografisk sted: Kolding
Modtaget likes: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af Vangsgaard » 30 jan 2012 22:23

Att Jyden:

Har du ikke et par ord på hvorfor du pludselig har skiftet mening så brat ? Fyret må virkelig have kørt dårligt på det sidste ?
levi » 30 Jan 2012, 01:04 skrev:


jeg vil ikke vælge en woody eller scotte næste gang det er helt sikkert icon_cheesygrin.gif

men hver sin smag

Jacob, - Det har vi vist forstået, - men jeg tror der er en helt speciel grund til du ikke vælger en Woody igen.

Prøv lige at læs hvad du skrev i denne tråd for ca. 1 måned siden - viewtopic.php?p=124483#p124483 - det står i stærk kontrast til det du siger idag ?

Derudover er det også påfaldende at man på din hjemmeside kan se du pludselig er forhandler af Ekoheat ? - http://www.vindsolenergi.dk/side9.html

Misforstår jeg noget, - eller har du måske en interesse i netop at rette fokus henimod Ekoheat kontra Scotte/Woody ?


mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden » 31 jan 2012 11:01

Vangsgaard » 30 Jan 2012, 22:23 skrev:Att Jyden:

Har du ikke et par ord på hvorfor du pludselig har skiftet mening så brat ? Fyret må virkelig have kørt dårligt på det sidste ?
mit køre sådan ok nok men dertil skal siges jeg er blevet loidt træt af de problemmer der har været med eltænder der kun holder nogle månder.
woody har tjent mig ca 4 år og hjar da engang imelle være vågnet til koldt hus tænder fejl.
men så har jeg været ude her for ca 2-3 siden og sætte en ny scotte på en viagus kedle der må jeg nok ærlig talt sige faldt jeg helt af med scotte det har kun været problemmer de første 14 dage nu må vi se hvordan det køre nu men kunde har ikke været helt begejste for dette hun skal blandet andet ud hver morgen og fjerne aske fra risten da det ikke kan blæse det væk selv om den er sat til 100% blæs i 8 se.
dertil skal det siges mit kan godt blæse asken væk men efterfølgen har jeg hørt at der er kommet nogle nye blæser som kræver nogret mere power men kan så ikke lige se hvorfor den ikke skulle kunne blæse det væk stadig ved 100% måske fordi den nye blæser ikke kan give så stort et tryk ( nogle der kan svare på dette ).
1 : hvorfor ikke lave en eltænder som den er nu til 100-200 kr.
2 : lav en eltænder til 1000 kr der bare kan holde bedre
3 : lav en photo senso til 100-200 kr
4 : lav en photo senso til måske 500-1000 kr der holder bedre
hvorfor ikke give os bruger en valgmulighed i stedenfor og skal have det samme hver gang der er bland andre nogle der gerne vil give lidt mere for delen og så få noget vi kan stole på hverdag næste ( i sær lidt længer holdbar hed mæssigt )
evt jeg tager fejl på dette men det er hvad jeg har efaret her nu i sidstninger.

men scotte / woody er ok til prisen for dem så får man jo også et fyr der følger følger pris og kvaliteten jo men vi skal da også byde velkommen til nye produkter.

Andersen
Stoker III
Stoker III
Indlæg: 77
Tilmeldt: 21 maj 2007 12:51
Mit fyr: 12 Kw varmepumpe
Areal: 223
Brændsel: El
Geografisk sted: Svendborg
Givet likes: 7 gange
Modtaget likes: 7 gange

scotte blackstar mini

Indlæg af Andersen » 31 jan 2012 12:19

Hej

Jeg vil lige komme med mine erfaringer mht. til Scotte brænderen samt Dor kedlen.

Min scotte brænder og Dor kedel kører på syvende fyringssæson og har gennem disse
År kun haft 2 stop der krævede nye dele.

1. Der smuttede en fotosensor grundet kraftig slagger på herden.
2. Efter ca. 3 år gik der 2 stk. kondensatorer i styringen.

Da kondensatorerne gik i styringen sendte Nordjysk Elektro straks en låne styring, mens
Min egen blev repareret (god service). Prisen på reparationen var under 300 kr.

Mht. til eltændere indkøbte jeg for 4-5 år siden en 400w eltænder hos Biovarme.dk
(Det var dengang de solgte Biocomfort).
Den satte jeg i for at se om den var hurtigere end den gamle. Den har siddet i siden og aldrig fejlet.
Tænder hver gang på ca. 3 min.

I starten var det største problem askekager på herden.
Men efter at jeg installerede en form for hjemmelavet kompressorrens, (det var inden at NBE havde udviklet deres kompressorrens) har jeg ikke længere askekager.
Kompressorrens kører en gang i døgnet.

Dor kedlen er knap så let at rense som de nye kedler fra NBE.
Hver sjette uge i fyringssæsonen bruger jeg ca. en time på at rense kedel og brænder.
Hvis man ikke ligefrem elsker at rense kedel ser jeg ingen grund til at rense den oftere.
På seks uger er min røggastemp. ved fuldlast steget fra ca. 90 til 120 grader.
For hver 10 grader at røgtemp. stiger som følge af belægninger på kedlens hedeflader, forringes virkningsgraden kun med ca. 0,6 %.
Så I min optik er der ingen grund til at rense kedel ofte, med mindre at man syntes at det er hyggeligt.
Askeskuffen bliver tømt en gang om ugen.

Min konklusion på anlægget efter næsten syv års drift er at det er et yderst driftsikkert anlæg, der
Kun har kostet ca. 1000 kr. i reservedele.
Yderligere syntes jeg det er minimalt hvad det kræver af arbejdsindsats.
At tømme askeskuffen en gang om ugen samt at rense kedlen en gang hvert sjette uge kan
Jeg nemt over komme.

Mvh
Steen Andersen

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af hahomi » 31 jan 2012 13:38

mrjyden » 30 Jan 2012, 21:58 skrev: der er kommet en nye manual til biomax så mon ikke du kan få en kopi ved du henvender dig ved vvs experten.
Hvis det er den, de har på nettet http://www.vvs-eksperten.dk/upload/30-m ... omax16.pdf , du mener, må jeg desværre erkende, at den stadigvæk ikke giver BioMax 16 en fyldestgørende beskrivelse af mulighederne.
Fyring uden combifyring, som dem jeg er i kontakt med, benytter sig af, er slet ikke beskrevet. Det er jo her du får fuldt glæde af den modulerende funktion.
Vælg dine kampe med omhu.

mrjyden
Stoker VII
Stoker VII
Indlæg: 250
Tilmeldt: 12 okt 2008 18:38
Mit fyr: Mgm junior
Areal: 140
Brændsel: piller
Fremviser gerne i postnummer: 9750
Geografisk sted: nordjylland

scotte blackstar mini

Indlæg af mrjyden » 31 jan 2012 15:18

hahomi » 31 Jan 2012, 13:38 skrev: Hvis det er den, de har på nettet http://www.vvs-eksperten.dk/upload/30-m ... omax16.pdf , du mener, må jeg desværre erkende, at den stadigvæk ikke giver BioMax 16 en fyldestgørende beskrivelse af mulighederne.
Fyring uden combifyring, som dem jeg er i kontakt med, benytter sig af, er slet ikke beskrevet. Det er jo her du får fuldt glæde af den modulerende funktion.
Så er jeg fejl informeret var ude ved min kammerat han havde nogle A4 papir udskrift han sagde det bedre ind den bog der medfulgt men mon ikke de får styr på det snart ved VVS experten :oops:

Brugeravatar
hahomi
Stoker XII
Stoker XII
Indlæg: 687
Tilmeldt: 01 jul 2011 17:34
Mit fyr: BIOMAX 16
Areal: 120
Brændsel: Træpiller
Fremviser gerne i postnummer: 4840
Dagligt forbrug: 15
Geografisk sted: Nørre Alslev Falster
Givet likes: 4 gange
Modtaget likes: 1 gang

scotte blackstar mini

Indlæg af hahomi » 31 jan 2012 17:15

Kan da også være, at de giver et stykke papir med, der beskriver den del også, nu. Jeg har bare ikke set det så, men det er kun godt de har fundet ud af det.
Lige nu føler jeg ikke behov for det :wink:
Vælg dine kampe med omhu.


Besvar